Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser på brukte i3

Startet av Blodstrupmoen, fredag 27. oktober 2017, klokken 08:18

« forrige - neste »

Blodstrupmoen

Ser det legges ut en del fully charged 94Ah på finn.no til tilsvarende nypris med rabatt, rundt 320-330.000,- er det virkelig marked for å selge til denne prisen. Normalt prisfall ville vel tilsvart en pris på rundt 280.000,- +-.
BMW i3 94Ah
BMW 118d E87
Porsche 911 Turbo
Alfa Romeo 1750 GTV

odahle

Det er nok mange som prøver seg. Tviler på at de blir solgt til den prisen da mange har muligheten til å kjøpe ny til samme pris, da med litt rabatter.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

eis865

Solgte min for 270.000 for ca 1måned siden. Samme firma prøver å selge den 298.880 på Finn....Så ja, det er flere som prøver seg :)

stromifokus

Jeg har inntrykk av at bruktprisene på mange elbiler har gått opp disse siste mnd.

Egolfer fra 2015 selges til omtrent nypriser
Soul selges brukt dyrere enn nye
Opelprisene har tatt helt av
etc.

Plenklipper

Jeg har fulgt med på finn.no en drøy måneds tid i forbindelse med salg av min i3, for å se litt hvor jeg skal legge meg i pris, og dette er hva jeg har observert:

Siden 21. september er det lagt ut 82 forskjellige annonser på 2017 modell 94Ah Fully charged som jeg har sett. 68 av disse er solgt, med en gjennomsnittlig liggetid på finn.no på 8 dager. Bare 3 biler er annonsert flere ganger med forskjellig eier.

35 annonser er lagt ut av privat selger, 13 av bruktbilforhandlere og 34 av merkeforhandlere. Henholdsvis 33, 7 og 28 av disse er nå merket som solgt, med en gjennomsnittlig liggetid på 10, 8 og 7 dager.

Snittprisen i annonsene ligger på over 329 000 kr, og snitt på km-stand er 9.000 km.

Dette er selvfølgelig min egen meget uoffisielle statistikk, men det ser ut til at de ligger meget høyt, og likevel blir solgt. Hva de blir solgt for er selvfølgelig en annen sak, men egen erfaring tilsier at man lett får slått av ca 10 - 15 000 kr hos forhandlere, men deretter er det vanskelig å hente så mye mer.
Jeg fikk også antydet en innbyttepris ca 40 000 kr under "markedspris" fra merkeforhandler, så jeg tviler på at det er så mye mer å hente med tanke på at bilene kun ligger inne en ukes tid. Hos de private vil jeg tro det er mer å hente.

Selv synes jeg det gikk helt greit å selge privat. La meg på et litt edruelig prisnivå og fikk solgt 10 000 kr under annonsert pris.

TrondW

Veldig interessant lesning. Jeg vurderte reanskaffelse av ny i3 med storkunderabatt kunne jeg fått facelift til samme prisen som mange averterer inntill ett år gamle brukte til ..det er spenstig.

Av forskjellige årsaker gikk jeg for en 2018 Leaf...jada, jeg vet.... Rekkevidde fremfor kjøreglede er jeg redd :-)

Jeg trenger en "vente i3" fram til april. Tenkte med en 2014/15 i3 med oppgradert interiør som eneste absolutte krav, og med km stand under 50K siden jeg skal selge den videre (og folk tror jo at batteriet ikke holder særlig lengre).

Noen som har erfaring fra tilsvarende kjøp i det siste med tanke på pris? Kommer jeg under 200K? Ser det ligger en del rundt denne prisen. Noen har jo ligget ute lenge også. Solgte min nesten fullspekkede i3 i mai 2015 for 290K. Folk skal jo ha nesten det samme for samme bilen nå :-)

Noen som skal selge...Send gjerne PM...


Sitat fra: Plenklipper på fredag 27. oktober 2017, klokken 11:38
Jeg har fulgt med på finn.no en drøy måneds tid i forbindelse med salg av min i3, for å se litt hvor jeg skal legge meg i pris, og dette er hva jeg har observert:

Siden 21. september er det lagt ut 82 forskjellige annonser på 2017 modell 94Ah Fully charged som jeg har sett. 68 av disse er solgt, med en gjennomsnittlig liggetid på finn.no på 8 dager. Bare 3 biler er annonsert flere ganger med forskjellig eier.

35 annonser er lagt ut av privat selger, 13 av bruktbilforhandlere og 34 av merkeforhandlere. Henholdsvis 33, 7 og 28 av disse er nå merket som solgt, med en gjennomsnittlig liggetid på 10, 8 og 7 dager.

Snittprisen i annonsene ligger på over 329 000 kr, og snitt på km-stand er 9.000 km.

Dette er selvfølgelig min egen meget uoffisielle statistikk, men det ser ut til at de ligger meget høyt, og likevel blir solgt. Hva de blir solgt for er selvfølgelig en annen sak, men egen erfaring tilsier at man lett får slått av ca 10 - 15 000 kr hos forhandlere, men deretter er det vanskelig å hente så mye mer.
Jeg fikk også antydet en innbyttepris ca 40 000 kr under "markedspris" fra merkeforhandler, så jeg tviler på at det er så mye mer å hente med tanke på at bilene kun ligger inne en ukes tid. Hos de private vil jeg tro det er mer å hente.

Selv synes jeg det gikk helt greit å selge privat. La meg på et litt edruelig prisnivå og fikk solgt 10 000 kr under annonsert pris.
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Ferry

Har studert prisene på Finn.no en stund nå, særlig med hensyn til adaptiv cruise control. Så vidt jeg kan se ligger den billigste på rett under 230k! (Riktignok er det én bil et stykke under, men den mangler hurtiglading)
Hvilken erfaring har dere som har solgt nylig, er acc etterspurt? Hvis disse bilene selges for noe i nærheten av annonsert pris, så har bilen min hatt et verditap på bittelitt over 100k på tre år. I samme periode har jeg spart 60k i drivstoff, litt bompenger, gratis service, billig forsikring. Kjøpte litt dyrere bil enn jeg hadde tenkt, men ser ut til å ha kommet godt ut av det.
Det store spørsmålet nå er om jeg skal selge og oppgradere før "alle" konkurrentene kommer på markedet, eller om markedet blir enda hetere framover. Hadde egentlig tenkt å ha bilen lenge, men det frister veldig å oppgradere til ny bil nå.

Knut Røe

Spørsmålet er vel hva du skal oppgradere til, samme bil men større batteri og mer utstyr?

Trond.m

#8
Tror det er en gunstig tid å oppgradere til ny i3 nå, forutsatt at 94Ah gir tilstrekkelig rekkevidde. Kronen er svak og det ut til å vare lenger enn ventet. Det betyr at prisene på bmw nok vil gå opp fra nyttår, og VW har satt nå satt opp prisen på e-Golf ca 20.000 siden april. Bestiller du i3 får du prisgaranti, og jeg vil tro at du får relativt god pris hvis du selger din gamle selv.  Ser du på leasingpriser så ser du hva de profesjonelle forventer at det koster å ha en ny i3 i 3 år. Resultatet kan bli bedre hvis du finansierer den selv, men det gir jo en viss indikasjon. Tror nok du må regne med mer enn 100.000, både for den du har hatt og for den nye du kjøper. ACC er nok ikke veldig avgjørende for prisen, og generelt er nok prisene på Finn en god del høyere enn reell salgspris.

Initium

Sitat fra: TM på fredag 17. november 2017, klokken 06:35og generelt er nok prisene på Finn en god del høyere enn reell salgspris.

Jeg ville ikke veddet mye på det. Vi handlet i3 nå, og betalte prisantydning; gadd ikke engang prøve.

Samme når vi solgte Leafen, prisantydning ble akseptert usett av kjøper, jeg påpekte at 4,5 år gamle biler omsettes ikke fra meg uten visning, visning gjennomført og handel gjennomført.

Det er SELGERS marked på elbiler om dagen. Jeg kunne brukt dieselbilen i 4mnd, og ventet på en helt ny, men det hadde lett kostet meg 15000kr i bompenger og diesel, og da valgte jeg handle pent brukt ( 4mnd ) istedet.

Sungrazer

Spent på hva jeg får for min 2015 om 1,5 mnd. Gått 71000 km nå - og kjører rundt 2000 km i mnd +++
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Initium

220-230`?

Den har gått dobbelt så langt som snittet av 2015 modeller, og det trekker sikkert noen få kroner ned

Utstyr, farge og tilgjengelighet ( både på bil og selger ) påvirker også.

thorerik

Skal legge ut min 2015 Juni registrerte i3 60ah.
Har standard interiør, Harman kardon, takluke, største navi, sotet ruter og ryggesensor.
Ikke kamera, acc eller oppgradert interiør.

Gått 32 000km, har noen formening om hvor jeg bør legge meg prismessig?

Initium

Finn.no legger vel standarden for prisene, kombinert med hva du forventer, og hvor smertegrensa di går ?


Sungrazer

Sitat fra: Initium på fredag 17. november 2017, klokken 09:50
220-230`?

Jeg kan jo håpe... men tror kanskje mer realistisk er 210-215' pga. kjørelengde. Har forøvrig ingen tap på SOC max.

Sitat fra: Initium på fredag 17. november 2017, klokken 09:50
Den har gått dobbelt så langt som snittet av 2015 modeller, og det trekker sikkert noen få kroner ned

Utstyr, farge og tilgjengelighet ( både på bil og selger ) påvirker også.

Den er laurelgrå metallic med stoffinteriør. High Voltage edition med takluke og stor navi, Harmon Kardon, LED lykter og 428 og 429 felger. Ikke ACC og Comfort advanced og eller ryggekamera. Ellers alt tilgjengelig utstyr. Burde være greit å bli kvitt. Aldri maskinvasket etc.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA