Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Android Auto

Startet av sylwester, torsdag 26. oktober 2017, klokken 10:26

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Joar Øverland på fredag 05. januar 2018, klokken 15:18
car play må kobles med ledning ja. Hvertfall i ionic. Tror det er litt av greia med begge systemene...
BMW støtter trådløs kobling til CarPlay, så det er vel ikke noe teknisk krav at det må være kabel.

sylwester

Slik jeg forsto det må både mobilen ha en nyere versjon (automatisk) og bilen må være forberedt på det. I praksis så brukes det en slags casting av muligens komprimert video slik at bilen må ha mer grensesnitt og logikk enn med kabel hvor den i praksis kan fungerer kun ved å vise ukomprimert video/lyd og sende tilbake trykk.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Joltus

Sitat fra: TM på lørdag 06. januar 2018, klokken 16:22
Sitat fra: Joar Øverland på fredag 05. januar 2018, klokken 15:18
car play må kobles med ledning ja. Hvertfall i ionic. Tror det er litt av greia med begge systemene...
BMW støtter trådløs kobling til CarPlay, så det er vel ikke noe teknisk krav at det må være kabel.

Konge!

Zuexi

Må som demo- og utstillingsbiler er å finne i flere av butikkene - Noen som kan teste om Android Auto fungerer?

elhansen

Sitat fra: Joltus på søndag 07. januar 2018, klokken 10:54
Sitat fra: TM på lørdag 06. januar 2018, klokken 16:22
Sitat fra: Joar Øverland på fredag 05. januar 2018, klokken 15:18
car play må kobles med ledning ja. Hvertfall i ionic. Tror det er litt av greia med begge systemene...

BMW støtter trådløs kobling til CarPlay, så det er vel ikke noe teknisk krav at det må være kabel.

Opel ampera funket så vidt jeg klarte å få til kun med ledning så det blir spennende å se.
Kan jo hende jeg ikke skjønte alt heller.


Trond.m

Det er nok en god mulighet for at Android Auto virker, men tviler sterkt på at det er mulig uten kabel.

For at CarPlay skal virke (uten kabel) må BMW modellene utstyres med utvidet bluetooth løsning som støtter inntil 4 telefoner / enheter koblet til samtidig ( Man kan da streame musikk fra en enhet, og når det kommer en innkommende samtale på en annen kan denne svares og betjener av iDrive).

Joltus

Så lenge AA er der er eg fornøyd.

Kommer sikkert ikke til å bruke det hele tiden, men det er den følelsen :)

turfsurf

Sitat fra: Joltus på fredag 05. januar 2018, klokken 15:18
car play må kobles med ledning ja. Hvertfall i ionic. Tror det er litt av greia med begge systemene...
Car Play kan brukes trådløst. BMW bl.a støtter dette.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Zuexi

Dette ser positivt ut.
Bilde fra utstillingsbil.
Trolig N-connecta eller Acenta da bilen hadde fotbrekk. Uten at dette nødvendigvis har noe påvirkning infotainment systemet.

elhansen

Sitat fra: Zuexi på mandag 05. februar 2018, klokken 16:29
Dette ser positivt ut.
Bilde fra utstillingsbil.
Trolig N-connecta eller Acenta da bilen hadde fotbrekk. Uten at dette nødvendigvis har noe påvirkning infotainment systemet.


Trådløst?

Zuexi

Sitat fra: Frissy på mandag 05. februar 2018, klokken 16:52
Sitat fra: Zuexi på mandag 05. februar 2018, klokken 16:29
Dette ser positivt ut.
Bilde fra utstillingsbil.
Trolig N-connecta eller Acenta da bilen hadde fotbrekk. Uten at dette nødvendigvis har noe påvirkning infotainment systemet.


Trådløst?
Det sjekket jeg ikke. Så bare menyvalget.

sylwester

Tviler på det hvis ikke det er JVC som leverer navi.
Det er viktigere at det er AA på den enn at den er trådløs.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

rusleape

Jeg har testet med Samsung S7.

La inn APK fra apkmirror.com. Fikk det ikke til å fungere først, men det gikk knirkefritt etter at jeg bytta ut tilfeldig Mini USB-ledning med den som fulgte med telefonen.

Touchskjermen i bilen er responsiv og rask nok, men den blir en del tregere i Android Auto.

Zuexi

Sitat fra: rusleape på torsdag 08. februar 2018, klokken 23:00
Jeg har testet med Samsung S7.

La inn APK fra apkmirror.com. Fikk det ikke til å fungere først, men det gikk knirkefritt etter at jeg bytta ut tilfeldig Mini USB-ledning med den som fulgte med telefonen.

Touchskjermen i bilen er responsiv og rask nok, men den blir en del tregere i Android Auto.
Supernice!  :+1:

artanis

Spurte angående AA når jeg signerte kontrakt på min nye Leaf på BNH Oslo idag. I følge selger, skulle vist alt ligge klar i bilen, men var visstnok noe med bruk av lisens i europa som ikke var i orden enda. Dette hadde vist ikke Nissan svar på når ville komme i orden enda i følge han.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA