Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Android Auto

Startet av sylwester, torsdag 26. oktober 2017, klokken 10:26

« forrige - neste »

Joltus

#16
Spennende. Er dog litt redd det ikke kommer på LE....

Edit: Ser ut som dette gjelder USA? Der har de hatt det hele tiden...

Trond.m

Ser ikke noen grunn til at LE ikke skulle støtte AE. Det er jo bare en Tekna uten Bose og skai-seter.

Joltus

Ja håper igrunn det. Denne offisielle støtten til nissan kom hvertfall i grevens tid. Og i Japan og USA har det jo hatt dette fra starten.

Trond.m

Personlig ser jeg ikke hva jeg skal bruke AA til. Måtte dessverre bruke det mot min vilje i Ampera-e fordi den ikke hadde integrert navigasjon.

sylwester

#20
@TM På kartløsningen til Leaf så slipper de en oppdatering hvert år som koster skjorta og den nye veien som kom for 4 måender siden er garantert ikke med i den oppdateringen. Du har ingen realtimedata som kan si om ruta er hardt trafikkert og jeg har ikke klart å slå av sutreguri som sier hvilken vei du skal ta. Istedenfor dette streamer jeg nettradio fra tunein og bruker Waze på fastmontert mobiltelefon med lyd over bluetooth.

Med AA kan jeg bruke de samme applikasjonene, men istedenfor å måtte bruke min mobilskjerm så kan jeg altså bruke Leaf sin litt større skjerm med applikasjonene. Det blir litt bedre, litt mer trafikksikkert (siden du har mindre over dashhøyde) og hvis det skulle komme noe revolusjonerende på bilfronten så trenger man ikke vente til ny bil, men at noen lager støtte for AA. Jeg håper selvfølgelig at GK, Fortum og PluShare får støtte for AA.  For de med iPhone er det samme greia med Carplay.

Personlig blir jeg veldig skuffa hvis ikke bilen har AA. Jeg har ikke gitt opp håpet på at den har det, men at det ikke annonseres pga av at AA ikke enda er lansert i Norge.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Joakimber

Har ikke Apple Carplay vært ute i Norge i flere år? Synes det er ganske dårlig av AA at de ikke har noe på plass i Norge enda..

Amatøren

Sitat fra: Joakimber på torsdag 04. januar 2018, klokken 22:40
Synes det er ganske dårlig av AA at de ikke har noe på plass i Norge enda..
:+1:
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Amatøren på torsdag 04. januar 2018, klokken 23:06
Sitat fra: Joakimber på torsdag 04. januar 2018, klokken 22:40
Synes det er ganske dårlig av AA at de ikke har noe på plass i Norge enda..
:+1:
:+1:
Synd ikke Google leser Elbilforum  ;D

Zuexi

Var innom de japanske Nissan sidene.
Fant ikke noe om AA der. Kun info om Carplay. Hmm...

Joltus

Han som tester denne bilen, electrical vehicle journy japan, nevner AA mener eg i youtube videoene sine.

Og det mener eg blir gjort i flere av de amerikanske reviews også.

Arnt

Som min gamle morfar altid sa "det må altid være noe"... Ionic har jo andoid auto men den kan ikke starte oppvarming med app og det er også en ting som er VIKTIG FOR MEG når en kjøper ny bil i 2018. Det må altid være noe ja....:)
Men har jeg forstått det riktig ser ut som android auto kun kan brukes med ledning mellom bil og tlf. Dette går altså ikke over bluethooth.

Zuexi

Sitat fra: Arnt på fredag 05. januar 2018, klokken 10:41
Men har jeg forstått det riktig ser ut som android auto kun kan brukes med ledning mellom bil og tlf. Dette går altså ikke over bluethooth.
Ledning gjelder vel Carplay også. Ihvertfall på Ampera-e.

Joltus

car play må kobles med ledning ja. Hvertfall i ionic. Tror det er litt av greia med begge systemene...

sylwester

Jeg tror det kan ha noe med at det ikke er kommet en standard for tråløs DVI/HDMI/DisplayPort så siden bilen virker som en ekstern fingerskjerm så går det ikke så lett an å fikse dette. For komprimert video og mer logikk på den skjermen kunne man kanskje hatt en terminal man oppdaterte ved å sende hva somer oppdatert, men da ville video ikke virket. Slik det er nå kan du sikkert se video i fullHD på bilen.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA