Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kåring: Tesla Model X er den minst pålitelige bilen

Startet av k1, onsdag 25. oktober 2017, klokken 19:46

« forrige - neste »

k1

Fra dagens VG:
USAs svar på Forbrukerrådet har kåret de mest og minst pålitelige bilene i landet. Verst ut kommer Tesla Model X:
http://e24.no/bil/tesla-motors/kaaring-tesla-model-x-er-den-minst-paalitelige-bilen/24171526

Noen som kjenner seg igjen i dette?  :-\
Eller baserer dette hovedsakelig seg på de første bilene?

Kårepåsporet

Hvem kom tredje sist på den listen?
Lite fokus på det synes jeg.

arve

Har ikke fått min enda og har dermed ingen egne erfaringer, men ville ikke forumet her vært fullt av eder og galle dersom dette var riktig? For all del, det skrives om en del problemer, men ikke i et omfang som skulle tilsi en sånn rangering. Tipper det må være en del barnesykdommer som ligger til grunn her.

En annen ting: Cadillacen fikk kritikk for å være trang og ukomfortabel, mens TMX fikk kritikk for trege dører. Hva har det med pålitelighet å gjøre? Lost in translation?
Tesla Model 3 reservert (2. april 2016)
Tesla Model X75D (best. aug. 17, lev. 13/12-17)

Oddaa

Sitat fra: arve på onsdag 25. oktober 2017, klokken 19:55
Har ikke fått min enda og har dermed ingen egne erfaringer, men ville ikke forumet her vært fullt av eder og galle dersom dette var riktig? For all del, det skrives om en del problemer, men ikke i et omfang som skulle tilsi en sånn rangering. Tipper det må være en del barnesykdommer som ligger til grunn her.

En annen ting: Cadillacen fikk kritikk for å være trang og ukomfortabel, mens TMX fikk kritikk for trege dører. Hva har det med pålitelighet å gjøre? Lost in translation?
Og XC90 får kritikk for infotainmentsystemet. Så om Spotify-appen er treg å starte så er bilen upålitelig. Like upålitelig som om det var motorhavari eller noe annet som var problemet...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

razeac

Consumer reports har en vendetta mot tesla. Så skal aftenposten være med selvfølgelig og vent noen dager så skal denne artikel være på VG, BT....

"Attention whoring"

Knut Røe

Virkelig, alle som sier imot tesla er tullinger? Du skriver det ikke direkte, men du mener det nok.
Spol drøye 2 år tilbake til dette: https://www.cnbc.com/2015/08/27/teslas-p85d-is-the-best-car-consumer-reports-has-ever-tested.html

Vhagar

Nå er det mange som setter spørsmålstegn ved punktene på den listen og rangeringen i det heletatt. Både når det kommer til top og bunnlisten deres. Det som ikke nevnes er at knirker noe i en VW så er det sånn det skal være og sånn blir det til du kjøper ny når de kommer med en facelift. Tesla fikser dette fortløpende.

En annen ting er hva som er omfattet av "pålitelighet", for meg handler det om at batteriet virker, ladingen virker og motoren virker. Altså at bilen er til å kjøre med stort sett. Resten er kosmetisk og har ikke noe direkte med pålitelighet å gjøre i mitt hode. Greit at dørene åpner seg "pålitelig", men knirk i de påvirker ikke hvorvidt de lar seg åpne eller ikke samt Tesla fikser det på garantien uten å kverulere slik VW gjør.

Det sagt, Tesla har hatt mye smårusk som jeg godt skjønner trekker ned totalopplevelsen. Og Bjørn har jo hatt noen total-stopp også som jeg mener absolutt går på påliteligheten her. Men at det skal gi de en bunnplassering oppleves litt drøyt, Tesla kunne fint unngått dette om de hadde tatt seg litt mer tid til å klargjøre bilene før utlevering og under produksjon. Men den er i godt selskap da.

Jeg har lurt på det og ser at de trekker for det nå også. Rust. På våre saltsørpeveier og vinter "hele året" så burde det være mange rustne Tesla'er på veiene, men har ikke hørt om noen. Så hva er status?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

geear

Det er vitterlig flere både her inne og på TMX-gruppa på FB som har hatt bilen på verksted 30-70 dager i løpet av første året, og det er vel ikke akkurat hverdagskost for nye biler uansett merke...

Sidewinder

Ser det nevnes klima-anlegg i artikkelen.. Har det vært noen problemer med det?

cirys1

Sitat fra: Sidewinder på onsdag 25. oktober 2017, klokken 23:25
Ser det nevnes klima-anlegg i artikkelen.. Har det vært noen problemer med det?
Bilen min (X90D) hadde ikke gass på anlegget etter og ha prøvd og fylle en og en halv time så ble det konstatert lekkasje.
Det har vært en del feil på dette på S men kjenner ikke så mange tilfeller på X, men det står på sjekklisten på begge.

olavxxx

Sitat fra: tiger`n på onsdag 25. oktober 2017, klokken 22:38
Virkelig, alle som sier imot tesla er tullinger? Du skriver det ikke direkte, men du mener det nok.
Spol drøye 2 år tilbake til dette: https://www.cnbc.com/2015/08/27/teslas-p85d-is-the-best-car-consumer-reports-has-ever-tested.html
Jeg vet de gav bunnrating til Model X pga den manglet autobrems når den ble lansert.
Men hvis man nå sammenligner Model X og Model S for NEW Car på siden til consumerreports ser man de har samme reliability for nye S og X nå: https://www.consumerreports.org/cars/tesla/model-x/2018/ratings#pagestop

Jeronan

The Volvo XC90 (best selling SUV at the moment) takes third place.  ::) Enough said really, since the new XC90 model has been on the market now for a lot longer than the Tesla Model X.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

cossie

Det komitragiske er at det var Land Rover Discovery som var den minst pålitelige bilen i testen ...men klart selger mer aviser om man skriver at Model X kom dårligst ut...
Tesla Model X100D


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA