Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endelig felles venteliste hos Kia!

Startet av Cral, onsdag 25. oktober 2017, klokken 13:31

« forrige - neste »

arthur

Underkant 400' fullt utstyrt og med kabler og vinterdekk var selgers "guestimate" og han/de tok da utgangspunkt i pris som er nevnt i Korea i lokal valuta. Presiserer igjen at dette kun er gjentagelse av hva selger fotalte meg per telefon i morges og må ikke anses om uttrykk for noen mening fra min side!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

lirekassa

Enig med selger. Men må jeg ut med 400k så kan det fort hende jeg klemmer sitronen litt hardere og går for TM3.

Gnilre

Hvis jeg må ut med 400k eller mer for Niro vil jeg tenke at det ikke er så mye mer for en i-pace i billigste utgave eller en e-tron forhåpentligvis.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Superelbilen

Det har vært messe i Korea for de som jobber på BOS rud på Kiaavdelingen. De har vært på det denne uken.

haggen

#139
Niro EV prod versjon (etter som jeg forstod det) ble vist på Jeju ev expo i Korea i går.

Video:
https://www.youtube.com/watch?v=A0bzYl-pF3g
Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

Bfs

Det stemmer, ligger noen nyhetssaker ute derfra, uten særlig ny info http://m.theinvestor.co.kr/view.php?ud=20180502000690

Den modellen som ble vist frem ligner veldig mye på hybridversjonene. Den eneste tydelige forskjellen jeg så på videoen var grillen. Det ser kanskje ut som frontlykter er endret.



MrGudim

Sitat fra: Gnilre på fredag 20. april 2018, klokken 18:01
Hvis jeg må ut med 400k eller mer for Niro vil jeg tenke at det ikke er så mye mer for en i-pace i billigste utgave eller en e-tron forhåpentligvis.


Kommer ikke I-Pace og E-Tron i prisklassen 600k+++?

Bjoris

Ca 2700 på venteliste nå forstår jeg fra forhandler, vel kanskje 812 ikke er så ille likevel. Det har ryktes 1000 biler til Norge i år sier han, jeg forventer ikke å få bilen så raskt, men selger Leaf40en om så er tilfelle, da jeg tror denne vil holde seg bedre i pris og det kan være greit å bytte Leafen før "alle" får tilgang på 60 kwh modeller, når vi nå ser at prisene blir så like mellom 40 og 60 kwh. Slik blir det noko på Leaf også da de bare kan glemme å selge Leaf pluss til mye mer enn Kona, litt mer pga størrelsen, men ikke mye mer, maks 350.000 for en Tekna Plus med alt...

Limodriver

Jeg har fått opplyst at det kommer 300 Niro el til Norge i 2018. Hvor mange biler en blir tildelt etter dette skal visstnok være en funksjon av fossilbilsalget til Kia i Norge.

Det var snakk om at importøren ville prøve å få tak i biler fra Tyskland slik de har klart med Soul.

MrBacardi

Sitat fra: Limodriver på lørdag 02. juni 2018, klokken 22:27
Jeg har fått opplyst at det kommer 300 Niro el til Norge i 2018. Hvor mange biler en blir tildelt etter dette skal visstnok være en funksjon av fossilbilsalget til Kia i Norge.

Vet du hvordan denne funksjonen fungerer? Er det feks slik at jo flere fossilbiler de selger, jo flere elbiler får de tilgang til? Et slikt oppsett er jo håpløst i Norge, umulig å få til noe skikkelig volum da.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

geear

Det er iallfall slik det har vært med Soul, og derfor blir de kjøpt via Tyskland, registrert og eksportert omtrent samme dag, og tatt inn til Norge som bruktbil, men solgt som ny fra forhandler.

havardr


Ahm

Er veldig spent på hvor mange de får levert i 2019, har kønummer rundt 2000 så håper på før sommeren...
Blir enten denne eller Model 3, alt etter hvilken som blir tilgjengelig først.

lirekassa

Sitat fra: Ahm på torsdag 07. juni 2018, klokken 14:51
Er veldig spent på hvor mange de får levert i 2019, har kønummer rundt 2000 så håper på før sommeren...
Blir enten denne eller Model 3, alt etter hvilken som blir tilgjengelig først.

Står mellom de to for meg også, men har vel egentlig landet på at M3 LR (som jeg føler jeg må ha) blir for dyr ift. hva jeg antar Niro vil koste.

Ahm

Ja blir nok fort 100k i forskjell. Det som gjør at jeg heller mest mot Niro er Tesla sine problemer med  kapasitet på deler og verksteder. Kan fort bli enda mer kaos med mange tusen M3 som kommer innover landegrensene.
Ser mer for meg at Niro vil være et tryggere valg på mange måter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA