Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endelig felles venteliste hos Kia!

Startet av Cral, onsdag 25. oktober 2017, klokken 13:31

« forrige - neste »

Thorbjørn Hellehaven

Men er godt mulig at høye nummer hos Hyundai ikke er like ille som man kanskje skulle tro. Det er jo mye mulig at mange dropper å bestille, men satt seg på liste siden deg var gratis.

zbk

Jeg tror også at kølista til Hyundai lyver ganske mye pga. det egentlig bare er påmelding til en mailingliste slik det er nå.

Sitter med kønummer 26xx for Kona og 12x for Niro og regner med langt fra alle foran meg hos Hyundai tar bilen, men for Niro tipper jeg det gjelder de fleste.

Selv tar jeg den av bilene som kan leveres med hengerfeste, foretrekker Niro om underet skjer og begge kommer med dette.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: zbk på tirsdag 16. januar 2018, klokken 08:01
Selv tar jeg den av bilene som kan leveres med hengerfeste, foretrekker Niro om underet skjer og begge kommer med dette.
Det blir jo spennende om lanseringen blir parallell nok til at vi får mulighet å vurdere de mot hverandre, eller om det blir å bestille den første som kan leveres med hengerfeste, men ellers er jeg enig.

Kårepåsporet

Jeg hadde per i dag uten tvil kjøpt 60/64 kWt Niro på flekken! Tipper jeg gjør det til høsten også, hvis ikke noen andre kommer med sjokkerende gode nyheter.
Eneste minus med Niro er litt snaut bagasjerom, og hvis hengerfeste ikke blir tilvalg. Håper også på rails.
Og så er jeg veldig fornøyd med dere her på elbilforum som gjorde meg oppmerksom på at forhåndsreservasjon var åpnet, pga dere er jeg på svært tidlig hundretall

Fansypantsy

Jeg er nr 824 så er redd jeg ikke får bil første halvdel av 2019!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cral

Med plass 824, så ville jeg tro du får i første halvdel av 2019, kanskje til og med første kvartal, om de første bilene kommer i desember, som "lovet".
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

geear

Såvidt jeg har forstått vil tildelingen av Niro bli lik som Soul, altså avhengig av hvor mange fossilbiler som selges i Norge, så det spørs jo veldig hvor mye biler som sendes i denne retningen.

På den andre siden er det sikkert mange som trekker seg før den tid, jeg har tidlig reservasjon og er på ingen måte sikker på at jeg vil ta ut bil.

lirekassa

Samme her, har tidlig, men tar ikke hva som helst  8)

THE

Sitat fra: gr på onsdag 17. januar 2018, klokken 08:58
Såvidt jeg har forstått vil tildelingen av Niro bli lik som Soul, altså avhengig av hvor mange fossilbiler som selges i Norge, så det spørs jo veldig hvor mye biler som sendes i denne retningen.


En veldig pussig måte å selge biler på. Det vil si at ettersom el-andelen i Norge ØKER, så AVTAR antall elbiler som Hyundai/Kia vil selge i Norge....

Ikke et selskap som tar overgang til elektrisk persontransport seriøst slik jeg ser det.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

elbil4ever

Sitat fra: Cral på onsdag 17. januar 2018, klokken 07:47
Med plass 824, så ville jeg tro du får i første halvdel av 2019, kanskje til og med første kvartal, om de første bilene kommer i desember, som "lovet".

Håper på såpass mange biler til Norge tidlig i 2019, da!  Bestilte i går og fikk kø nummre 848 selv.

lirekassa


elbil4ever

Sitat fra: lirekassa på torsdag 18. januar 2018, klokken 13:33
Ca. 132 000,- i renteinntekter da.

Vel, da har du jo brukt en fornuftig lav rentesats (~2,5%). Så forutsatt at alle pengene står på konto i gjennomsnitt i 1 år hos BOS, så er jeg enig i regnestykket ditt.

Men noen gullgruve for BOS er jo ikke dette uansett, siden inflasjonen er på omtrent samme nivå slik at alle rente "inntekter" spises opp av pengene blir tilsvarende mindre verdt i løpet av samme periode.

Og for den enkelte (inkl meg) som har skutt inn kr 7777 er den nok neppe merkbart med tapte renter av beløpet :)

geear

Sitat fra: elbil4ever på søndag 21. januar 2018, klokken 16:42
Men noen gullgruve for BOS er jo ikke dette uansett, siden inflasjonen er på omtrent samme nivå slik at alle rente "inntekter" spises opp av pengene blir tilsvarende mindre verdt i løpet av samme periode.
Det er penger rett i banken for BOS. Det er ingenting som spises opp av inflasjon for deres del, ettersom dette beløpet ikke er en del av kjøpesummen på bilen og du får det tilbakebetalt når du kjøper bil, så det er kun oss reservasjonsholdere som taper på det - ikke renteinntekter og pengene våre blir dessuten mindre verdt på veien. Regner ikke med det er noen big deal for noen av oss (i så fall burde man ikke bestille ny bil), men rett skal være rett. ;)

Bjoris

Sitat fra: gr på mandag 22. januar 2018, klokken 09:07
Sitat fra: elbil4ever på søndag 21. januar 2018, klokken 16:42
Men noen gullgruve for BOS er jo ikke dette uansett, siden inflasjonen er på omtrent samme nivå slik at alle rente "inntekter" spises opp av pengene blir tilsvarende mindre verdt i løpet av samme periode.
Det er penger rett i banken for BOS. Det er ingenting som spises opp av inflasjon for deres del, ettersom dette beløpet ikke er en del av kjøpesummen på bilen og du får det tilbakebetalt når du kjøper bil, så det er kun oss reservasjonsholdere som taper på det - ikke renteinntekter og pengene våre blir dessuten mindre verdt på veien. Regner ikke med det er noen big deal for noen av oss (i så fall burde man ikke bestille ny bil), men rett skal være rett. ;)

Tenker det er ryddigere å ta et depositum enn bare å sette seg på liste, da sorterer en iallefall ut en del spekulanter.

geear


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA