Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endelig felles venteliste hos Kia!

Startet av Cral, onsdag 25. oktober 2017, klokken 13:31

« forrige - neste »

trykkertor

Jo men samtidig.
November er jo ikke så lenge siden.
Jeg satte meg på liste hos forhandler sept/okt 2016. Altså mer enn et år før november 17.
Da hadde jeg følt det surt om folk som meldte sin interesse 1 måned før stilte likt som oss som har vært på liste lenge før.

Men nå tror jeg faktisk det ble slik at de fleste som hadde meldt sin interesse før lenken ble klar, fikk epost på nogen lunde samme tid. Uansett om de hadde stått på liste 1 år, 6mnd eller kortere.

tugit

Sitat fra: trykkertor på fredag 05. januar 2018, klokken 16:51
Jo men samtidig.
November er jo ikke så lenge siden.
Jeg satte meg på liste hos forhandler sept/okt 2016. Altså mer enn et år før november 17.
Da hadde jeg følt det surt om folk som meldte sin interesse 1 måned før stilte likt som oss som har vært på liste lenge før.

Men nå tror jeg faktisk det ble slik at de fleste som hadde meldt sin interesse før lenken ble klar, fikk epost på nogen lunde samme tid. Uansett om de hadde stått på liste 1 år, 6mnd eller kortere.


Så du ville hatt en venteliste for å sette seg på venteliste?

trykkertor

Tja, på en måte.
Sendte lenken ut i bolker.
1. Dem som har vært på listen i over 1 år+.
2. Dem som har vært på listen i over 6-12 mnd.
3. Dem som har vært på listen i 1-6 mnd.
4. Dem som har kommet på listen siste mnd.


geear

Hvor lenge før vil du starte med disse ventelistene til reservasjonslistene til bestillingslistene?

Det blir umulig å holde styr på så mye. Det er nok å forholde seg til reservasjon og bestilling.

Min forhandler kalte dette en interesseliste, og sa at de ville sende ut mer informasjon så fort de hadde noe. Det føler jeg de har gjort.

trykkertor

En dag mellom hvert trinn hadde vært mer enn nok.

geear

Det var ikke det jeg lurte på, men poenget er at det blir et lotteri når man havner på liste uansett, etter hva man hører på ryktebørsen og når "noen" åpner for lister. Jeg syns måten de har gjort det på er helt innafor. Alternativet i mine øyne ville være å droppe hele interesselista og la reservasjonsmuligheter gå offentlig samtidig for alle. Det er tross alt fortsatt ikke en bestilling vi snakker om.

Trond.m

Sitat fra: trykkertor på lørdag 06. januar 2018, klokken 10:43
Tja, på en måte.
Sendte lenken ut i bolker.
1. Dem som har vært på listen i over 1 år+.
2. Dem som har vært på listen i over 6-12 mnd.
3. Dem som har vært på listen i 1-6 mnd.
4. Dem som har kommet på listen siste mnd.
Dettr vil jo også være urettferdig siden mange forhandlere ikke har hatt noen interesseliste. Jeg har iallefall ikke fått tilbud om dette, selv om jeg flere ganger har vært i kontakt med min forhandler og tidligere har kjøpt Soul av dem. Det beste er nok å følge med på elbil-forum.

navyelsen

Ser at Kia nå har åpnet for reservasjoner for alle på hjemmesiden.
Blir spennende å se hvor mange reservasjoner det blir etter hvert.

Noen som vet hvor stort antaller er blitt? Siste jeg hørte var vel ca. 700 før de åpnet slusene i dag.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

MrStorm

Veldig glad for at jeg oppdaget muligheten for å sette seg på liste via forhandler.
Har nr 42*

Olofm

Sitat fra: navyelsen på mandag 15. januar 2018, klokken 12:44
Ser at Kia nå har åpnet for reservasjoner for alle på hjemmesiden.
Blir spennende å se hvor mange reservasjoner det blir etter hvert.

Noen som vet hvor stort antaller er blitt? Siste jeg hørte var vel ca. 700 før de åpnet slusene i dag.

Ser ikke at det er mulig å legge inn reservasjon noe sted på hjemmesiden. Er det godt gjemt noe sted?
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

navyelsen

#40
Scroll til side 2/5 på forsiden, der ligger bilde av konseptbilen og link til reservasjon
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Skirumpa


Bjoris


Superelbilen


Myrvang

Jeg fikk nr 336 2. januar. Øker nok fort nå, men neppe like fort som hos Hyundai pga reservasjonsbeløpet på 7.777,-
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA