Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endelig felles venteliste hos Kia!

Startet av Cral, onsdag 25. oktober 2017, klokken 13:31

« forrige - neste »

torlie

Sitat fra: lirekassa på onsdag 27. juni 2018, klokken 11:40
Det vil vel være noe som kun er av akademisk interesse? Tror det skal mange avbestillinger til før man begynner å merke noe.

Selvsagt, men det er vel lite trolig at 100% av de som har reservert bil kommer til å bestille. Derfor vil man nok rykke frem i køen, veldig sakte nå og ta et byks når det må bestilles.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

lirekassa

Det avhenger nok veldig av når man kan forvente å få bilen utlevert. Tror fort det kan komme mange flere reservasjoner om KIA tar elbil-satsingen sin på alvor.

Exi

Hei!

Ser at man kan overta reservasjon ved samtykke fra Kia.

Noen som har gjort dette?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ergo

Ikke finlest vilkårene fra Kia, men vil vel anta at det ikke er mulig. Sannsynligvis grunnet at man da åpner for et marked med kjøp og salg av kønummer.

Svend O

Sitat fra: Exi på onsdag 12. september 2018, klokken 09:44
Hei!

Ser at man kan overta reservasjon ved samtykke fra Kia.

Noen som har gjort dette?


Sent from my iPhone using Tapatalk

«Reservasjonen er personlig og kan ikke videreføres eller selges.»

«Det er kun tillatt å reservere en (1) bil per kunde. Dette for å unngå spekulasjon. Det er ingen forskjell på om du er en privat eller næringskunde.»

https://bilkjop.kia.no/niro-electric-reservasjon/


-----
Lever av ord og bilder
* Vurderer å hente en Fiat 500E fra USA
* Kalkhoff Agattu Premium Elsykkel
* VW Golf Plus

Exi

Sitat fra: Svend O på onsdag 12. september 2018, klokken 11:26
Sitat fra: Exi på onsdag 12. september 2018, klokken 09:44
Hei!

Ser at man kan overta reservasjon ved samtykke fra Kia.

Noen som har gjort dette?


Sent from my iPhone using Tapatalk

«Reservasjonen er personlig og kan ikke videreføres eller selges.»

«Det er kun tillatt å reservere en (1) bil per kunde. Dette for å unngå spekulasjon. Det er ingen forskjell på om du er en privat eller næringskunde.»

https://bilkjop.kia.no/niro-electric-reservasjon/

"Reservasjonen din kan ikke overdras til annen part eller overføres uten skriftlig samtykke fra Kia Bil Norge."



Sent from my iPhone using Tapatalk

Exi

"Reservasjonen din kan ikke overdras til annen part eller overføres uten skriftlig samtykke fra Kia Bil Norge."

Dette forklarer hvorfor jeg lurer om noen har gjort dette!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Limodriver

En lan i praksis reservere flere biler ved å reservere på kjerring, unger, foreldre og resten av slekta. Graden av spekulasjon vil entrolig redusere ved å kun tillate en reservasjon pr person.

Exi

Sitat fra: Limodriver på onsdag 12. september 2018, klokken 12:26
En lan i praksis reservere flere biler ved å reservere på kjerring, unger, foreldre og resten av slekta. Graden av spekulasjon vil entrolig redusere ved å kun tillate en reservasjon pr person.


Fortsatt ikke svar på det jeg lurer på

Vårt kjøremønster er plutselig endret, og derfor er Niro Ev det fornuftige valget.
Har 176km kjøring daglig og på vinterstid vil jeg nå måtte "hurtiglade" i evigheter pdd.

Jeg vil derfor gjerne ha Niro'n så snart som mulig og ergo finne ut om jeg kan komme lengre frem i køen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

AppleKnocker

Enkleste er nok å spørre Kia om samtykke.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Bjoris

Tror ikke en får bytte, men en kan jo bytte seg i mellom slik vi har gjort med Tesla lenge, men da må kønr eier ta den ut og så selge, litt pes, men det er sikkert noen som vil gjøre en slik deal nå...?

Exi

Sitat fra: AppleKnocker på onsdag 12. september 2018, klokken 12:34
Enkleste er nok å spørre Kia om samtykke.

Venter på svar, og i mellomtiden spør jeg her..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Limodriver

Dersom du ikke får positivt svar ville jeg prøvd å "spørre" på kjøper/selger på forumet om det er noen som ikke skal ha Niro og som er villige til å inngå en avtale om at du kjøper bilen av dem umiddelbart etter levering. Sikkerhet osv må dere selvfølgelig få på plass slik at både kjøper og selger føler seg trygge.

Alternativt ville jeg prøvd å kontakte en Kia-forhandler i Tyskland eller Nederland. Jeg har blitt fortalt at det jobbes med å importere biler som er endagsregistrert i Tyskland til Norge etter samme modell som Seoul. Jeg antar det vil bli rimeligere for deg å gjøre dette selv enn å la en forhandler eller BOS gjøre det.

Et siste alternativ er å betale blodpris til en som "flipper" bilen. For mitt vedkommende sitter det langt inne å dytte penger ned i lommen på de som flipper biler, men hver sin smak.

Exi

Sitat fra: Limodriver på onsdag 12. september 2018, klokken 13:06
Dersom du ikke får positivt svar ville jeg prøvd å "spørre" på kjøper/selger på forumet om det er noen som ikke skal ha Niro og som er villige til å inngå en avtale om at du kjøper bilen av dem umiddelbart etter levering. Sikkerhet osv må dere selvfølgelig få på plass slik at både kjøper og selger føler seg trygge.

Alternativt ville jeg prøvd å kontakte en Kia-forhandler i Tyskland eller Nederland. Jeg har blitt fortalt at det jobbes med å importere biler som er endagsregistrert i Tyskland til Norge etter samme modell som Seoul. Jeg antar det vil bli rimeligere for deg å gjøre dette selv enn å la en forhandler eller BOS gjøre det.

Et siste alternativ er å betale blodpris til en som "flipper" bilen. For mitt vedkommende sitter det langt inne å dytte penger ned i lommen på de som flipper biler, men hver sin smak.

Første forslaget ditt blir nok alternativet om jeg ikke får bytte reservasjon ja.

Sistenevnte er uaktuelt, ser jo bare påslaget folk har på Kona'n.
Legg merke til at ingen faktisk innrømmer det faktiske, men "endrede behov" er en gjenganger


Sent from my iPhone using Tapatalk

navyelsen

Tviler på du kommer særlig langt med første alternativ. Hvorfor skulle noen langt fremme i lista "gi" deg sin plass i køen, når de selv kan hente den ut og potensielt tjene 100.000 på flipping?
Det er naivt å tro at noen vil videreselge en helt ny bil uten fortjeneste så lenge etterspørselen er så stor.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA