Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endelig felles venteliste hos Kia!

Startet av Cral, onsdag 25. oktober 2017, klokken 13:31

« forrige - neste »

Cral

Link til reservasjon

Måtte sjekke med Kia, men de har ikke satt opp noen felles venteliste enda. Så da ble det en mail til min lokale butikk, og spørre og grave, de lekte gjetteleken, med rekkevidde og utstyr, men laget nå en liste, og skrev meg opp på den.

"Her var det mye løse rykter, men bilen kommer som elektrisk mot slutten av 2018. Hva rekkevidde, pris osv. angår så er ingen ting bekreftet fra fabrikk. Pr. i dag har vi ingen reservasjonsliste her hos oss, men mange av forhandlerne har etablert lister."

Ellers er jeg veldig spent hva som skjer med denne.
Kommer den til å dele motor og batteri med Kona eller Ioniq?

Den er jo litt større enn Kona, ca 20 cm lengre. (4165mm mot 4335mm)
Bagasjerommet i Kona (Bensin) er oppgitt til 361l, og i Niro (436l hybrid, og 324l plugin hybrid)

Men rekkevidde, antall akslinger med drift, pris og detsombetyrmesteformegsomjegikkefårnevne vet jeg ingenting om enda.

16.11.2017 EDIT: La til "enda" i tittelen.
27.12.2017 EDIT: Endret tittel fra "Ikke felles venteliste hos Kia enda" til "Endelig felles venteliste hos Kia!"
18.01.2018 EDIT: La til linken til reserversjonen.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Morten Christiansen

Var hos en forhandler for å se på Kia Niro om den var aktuell som EV. Selgeren spurte om jeg ville reservere plass i kø slik at jeg kunne få bilen tidlig. Overraskende at det egentlig ikke finnes en liste.

Kjetil1986

Jeg var innom landbruksmessa i Lillestrøm på søndag. Der hadde blant annet KIA en stand. Kia Niro var utstilt. Satte meg på liste og skrev "kontrakt". Han mente makspris ville bli 350 000,-. Rekkevidde mente han ble 500 km NEDC, så 350-400 km ish reel rekkevidde.
Fikk mail i går ettermiddag med litt mer info angående venteliste.

Model 3 long range 2021

Spoofe

Fikk beskjed på Norges største bilmesse i Bergen at Kia skulle komme med ny informasjon i Januar/Februar til selgerne og at BOS skulle da begynne å sende ut informasjonen og komme med en reservasjonsliste

Myrvang

BOS sa til meg i dag at det de vet så langt er rekkevidde 400 km og pris under 350.000,-

Virker lovende for meg, KONA tror jeg blir for liten. Men blir en god stund å vente, 1,5 år ca. Da begynner det å bli en del alternativer å velge mellom i kompaktklassen til under 350.000,- : KONA 43/64 kW, Leaf 40/60 kW, Niro, Ioniq, Soul, Golf, TM3, Focus (?) og kanskje flere. :+1:
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

teslanor

Sentral venteliste hos BOS lik som for MB EQ C er kommet på plass i dag!
Om du ikke har fått mail, hør med din lokale forhandler :)

telcontar

Jeg er nr 1 på lista hos lokal forhandler, men tviler på om de har meldt noe som helst inn sentralt

aribak


Kårepåsporet

Sitat fra: telcontar på søndag 24. desember 2017, klokken 09:22
Jeg er nr 1 på lista hos lokal forhandler, men tviler på om de har meldt noe som helst inn sentralt

Forstår jeg ikke. Har du betalt inn depositum?
Det må en hvis en registrerer seg hos BOS som er importør.
Hvis du ikke har betalt inn depositum bil heg tippe at beste plassering kan bli 150-200 (i landet).
Det var en annen som her som har 139.

Cral

#9
Ta reserversjonsplasser etc i den andre tråden om.

Antar at Kia legger ut info om hvordan man setter seg opp på vensteliste rimelig kjapt, men at vi som har mast på info får info og muligheten først.

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Glan

#10
Da har jeg reservert en Kia Niro EV og har nr 296.
Skrev kontrakt og greier men kunne velge å trekke meg og få tilbake depositum om jeg skulle ombestemme meg.
Ble antydet levering om +/- 1 år.

GRS

TM3P sort/sort

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Trond.m

Sitat fra: GRS på fredag 29. desember 2017, klokken 19:16
Hvor reserverer man?
De ønsker de å la forhandlerne få informere de som står står på lokale reservasjonslister før det legges ut offisielt på nettet. Så løsningen er å kontakte sin lokale forhandler. Jeg vil anta at det legges ut på hjemmesiden til Kia rett over nyttår.

Cral

Sitat fra: svingen på fredag 29. desember 2017, klokken 20:44
Sitat fra: GRS på fredag 29. desember 2017, klokken 19:16
Hvor reserverer man?

Ringer/mailer nermeste importør :)

Har ikke sett noe "offentlig" om reserversjon, ikke på nettsider, eller på facebook til Kia Norge.

Eller forhandler ;)

http://www.kia.com/no/finn-forhandler/

@11:30 02.01.18 virket ikke denne linken, antar de driver med en oppdatering.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA