Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Effektoppgradering også for S75D levert før Juni?!?!

Startet av Sportswagoneer, lørdag 21. oktober 2017, klokken 12:15

« forrige - neste »

rmr

Sitat fra: Kris1 på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 13:16
Har en 75D utlevert i slutten av juni i år med BTX8 (85kWh-pakke), og ifølge Tesla Trondheim og Skodje var ikke drivlinjen på denne kompatibel med oppgraderingen. Vet ikke helt om jeg skal tro på det, men får vente å se :) Noen andre med BTX8 som har fått det bekreftet/avkreftet?

Jeg har også en slik BTX8 , har vært av den forståelse at denne allerede har oppgraderingen :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

kthoring

Sitat fra: rmr på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 14:08
Sitat fra: Kris1 på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 13:16
Har en 75D utlevert i slutten av juni i år med BTX8 (85kWh-pakke), og ifølge Tesla Trondheim og Skodje var ikke drivlinjen på denne kompatibel med oppgraderingen. Vet ikke helt om jeg skal tro på det, men får vente å se :) Noen andre med BTX8 som har fått det bekreftet/avkreftet?

Jeg har også en slik BTX8 , har vært av den forståelse at denne allerede har oppgraderingen :)

Fikk min utlevert rett før det ble standard med oppgradert akselerasjon (30. juni), og måler konsekvent ca. 5,4 sek 0-100kmh med Dashboard for Tesla.

Sportswagoneer

Jeg ringte til Skøyen og spurte om dette i går.

Det ble litt venting mens de sjekket noen lister og en litt kryptisk kommentar om at jeg «sto på den ene listen men ikke på den andre - men vi prøver!»

Notification om service appointment kom i dag til 10/11! Raskere enn jeg hadde turt å håpe på!

S75D (oppgradert fra S60D) VIN 187xxx.

kirky

Herlig, koster det noe?! Tror jeg tar det på våren, men må kanskje ringe å høre likevel.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

kmagne

Fikk svar fra SC at jeg ikke kan få det på min bil 70D (75 batteri.) VIN:140xxx
Grunnen var at drivlinjen i bilen ikke har de nødvendige komponentene.

Men får egentlig ikke det til å stemme da jeg har sett biler med VIN nede på 139xxx som har det som skal til for en effektoppgradering.
TMS 70D Motatt Juli 2016.

alda

Sitat fra: kmagne på torsdag 26. oktober 2017, klokken 10:14
Fikk svar fra SC at jeg ikke kan få det på min bil 70D (75 batteri.) VIN:140xxx
Grunnen var at drivlinjen i bilen ikke har de nødvendige komponentene.

Men får egentlig ikke det til å stemme da jeg har sett biler med VIN nede på 139xxx som har det som skal til for en effektoppgradering.
Bilar som inte är uppgraderade til 75kw får nej.... Gäller både 60D och 70D. Tesla vil väl ha in några extra kroner på detta, gjenom att tvinga oss att uppgradera först.... :(

Tror oxå att man måste ha tillgång till hela batteriets kapacitet för att ge denna ytelse, men här gissar jag bara.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

kmagne

Sitat fra: alda på torsdag 26. oktober 2017, klokken 12:18
Sitat fra: kmagne på torsdag 26. oktober 2017, klokken 10:14
Fikk svar fra SC at jeg ikke kan få det på min bil 70D (75 batteri.) VIN:140xxx
Grunnen var at drivlinjen i bilen ikke har de nødvendige komponentene.

Men får egentlig ikke det til å stemme da jeg har sett biler med VIN nede på 139xxx som har det som skal til for en effektoppgradering.
Bilar som inte är uppgraderade til 75kw får nej.... Gäller både 60D och 70D. Tesla vil väl ha in några extra kroner på detta, gjenom att tvinga oss att uppgradera först.... :(

Tror oxå att man måste ha tillgång till hela batteriets kapacitet för att ge denna ytelse, men här gissar jag bara.

Så hvis jeg betaler de 5000kr det koster å oppgradere til 75kw så kan det være håp?
Hmm, får ta en runde til med SC i håp om å få det bekreftet.
TMS 70D Motatt Juli 2016.

jcnorway

Jeg skal inn med min TMS 75D (utlevert april 2017) med VIN 180xxx imorgen. Fikk også svar fra Skøyen at et av to systemer sa ja til oppgradering så de sjekker nærmere når bilen er inne til service imorgen.
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

tkjoerlaug

Sjekket min. 75D utlevert i januar 2017 med VIN 165xxx. Denne får oppgradering på neste service.

alda

Sitat fra: kmagne på torsdag 26. oktober 2017, klokken 18:11
Sitat fra: alda på torsdag 26. oktober 2017, klokken 12:18
Sitat fra: kmagne på torsdag 26. oktober 2017, klokken 10:14
Fikk svar fra SC at jeg ikke kan få det på min bil 70D (75 batteri.) VIN:140xxx
Grunnen var at drivlinjen i bilen ikke har de nødvendige komponentene.

Men får egentlig ikke det til å stemme da jeg har sett biler med VIN nede på 139xxx som har det som skal til for en effektoppgradering.
Bilar som inte är uppgraderade til 75kw får nej.... Gäller både 60D och 70D. Tesla vil väl ha in några extra kroner på detta, gjenom att tvinga oss att uppgradera först.... :(

Tror oxå att man måste ha tillgång till hela batteriets kapacitet för att ge denna ytelse, men här gissar jag bara.

Så hvis jeg betaler de 5000kr det koster å oppgradere til 75kw så kan det være håp?
Hmm, får ta en runde til med SC i håp om å få det bekreftet.
Säg till om du annat svar än det jag fick från Skøyen:

"Vi har ingen informasjon som kan bekrefte 100% at det vil være mulig å gjennomføre denne oppgraderingen hvis du velger å kjøpe utvidelse til 75kWh batteripakke.
Min anbefaling vil derfor være å ikke kjøpe batteriutvidelse inntil vi kan bekrefte at denne oppgraderingen vil være tilgjengelig for ditt kjøretøy.
Det er ikke slik at det bare er batteripakken og antall kWh som avgjør om bilen kan få denne oppgraderingen, men drivverket må også tåle denne påkjenningen.
Når vi kan få denne infoen er vanskelig å forutsi, det jobbes fortsatt med å kartlegge hvilke biler som kan få en slik oppgradering."

-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

navelso

Sitat fra: jcnorway på torsdag 26. oktober 2017, klokken 18:28
Jeg skal inn med min TMS 75D (utlevert april 2017) med VIN 180xxx imorgen. Fikk også svar fra Skøyen at et av to systemer sa ja til oppgradering så de sjekker nærmere når bilen er inne til service imorgen.
Hvordan gikk dette da?
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

alda

Ger snart upp tanken på att det är möjligt att uncorka min bil, Tesla är i alla fall j-ligt lite intresserade att imötekomma mig som kund, även om jag säger att jag är förberedd på att betala för uppgradering til 75kw...

Får bara nej i alla instanser, nu også från query sent til ledelse via My Tesla-sidan...

Så då är det väl tekniskt omöjligt med min bil... :'( :'( :'(
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

kmagne

Sitat fra: alda på fredag 27. oktober 2017, klokken 08:46
Sitat fra: kmagne på torsdag 26. oktober 2017, klokken 18:11
Sitat fra: alda på torsdag 26. oktober 2017, klokken 12:18
Sitat fra: kmagne på torsdag 26. oktober 2017, klokken 10:14
Fikk svar fra SC at jeg ikke kan få det på min bil 70D (75 batteri.) VIN:140xxx
Grunnen var at drivlinjen i bilen ikke har de nødvendige komponentene.

Men får egentlig ikke det til å stemme da jeg har sett biler med VIN nede på 139xxx som har det som skal til for en effektoppgradering.
Bilar som inte är uppgraderade til 75kw får nej.... Gäller både 60D och 70D. Tesla vil väl ha in några extra kroner på detta, gjenom att tvinga oss att uppgradera först.... :(

Tror oxå att man måste ha tillgång till hela batteriets kapacitet för att ge denna ytelse, men här gissar jag bara.

Så hvis jeg betaler de 5000kr det koster å oppgradere til 75kw så kan det være håp?
Hmm, får ta en runde til med SC i håp om å få det bekreftet.
Säg till om du annat svar än det jag fick från Skøyen:

"Vi har ingen informasjon som kan bekrefte 100% at det vil være mulig å gjennomføre denne oppgraderingen hvis du velger å kjøpe utvidelse til 75kWh batteripakke.
Min anbefaling vil derfor være å ikke kjøpe batteriutvidelse inntil vi kan bekrefte at denne oppgraderingen vil være tilgjengelig for ditt kjøretøy.
Det er ikke slik at det bare er batteripakken og antall kWh som avgjør om bilen kan få denne oppgraderingen, men drivverket må også tåle denne påkjenningen.
Når vi kan få denne infoen er vanskelig å forutsi, det jobbes fortsatt med å kartlegge hvilke biler som kan få en slik oppgradering."


Sendte mail til kundeservice for å prøve å få en avklaring.
Dette var svaret jeg fikk:
Oppgraderingen er kun mulig på 75D modeller, som er bygget efter juli 2017. Da din bil er en 70D som er bygget før juli 2017, kan den ikke få opgraderingen.
I nogle tilfælde er det muligt at opgradere andre ældre 75D, men dette er en kompleks vurdering, hvor hver enkelte bil skal inspiceres fysisk, for at det kan blive afgjort om den kan få oppgraderingen eller ej.


Vennlig hilsen
XXXXX XXXXX - Tesla Customer Support

TMS 70D Motatt Juli 2016.

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Seigmann

Ute og testet min "gamle" 75D, bestilt som 60D, oppgradert til 75D ved levering. Hentet juni 2017. Fikk oppgradert performance for et par uker siden. Kjørte i slak nedoverbakke. Brukte dashboard for Tesla. Antispinn lampa blinket hele veien opp til 60km/t. Tiden ble klokket og viste 3,91s 0-100km/t. Gjentar at det var slak nedoverbakke, men makan til drag! Har alltid vært en rask bil, men jeg synes den gikk fra å være veldig kvikk til å bevege seg over i segmentet "småbrutal". (Hvis man skal gi sidekameraten sin et godt smil, gitt at passasjeren faktisk er over middels bilinteressert, så bruker jeg å flate pedalen i ca 50km/t. Synes bilen gir aller best respons når du cruiser i 50km/t og gir gass. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA