Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbil kan bli dyrt

Startet av Snylter1, fredag 20. oktober 2017, klokken 20:30

« forrige - neste »

Snylter1

Så en ok brukt zoe 240, men den leveres uten annen lader en den bøtta.  :'(

Når Renault forhandler ønsker litt mer en 36 600.- for en zapteck lader.  ::)

Den må da være minst 30000 for dyr.
Blodsuger er vel riktig betegnelse.

Så tydeligvis er dette en bil som er ok å kjøpe ny, og grisedyr brukt om ikke alt sånt er med.

hsa77

Zaptec laderen er latterlig overpriset, styr unna!

Kjøp heller en ladestasjon fra nofuel.no. Den koster riktignok 17900, og så kommer installasjonskostnad i tillegg. Men en ladestasjon er jo en engangsinvestering, og noe som etterhvert bør finnes i ethvert hjem!

Jada ladestasjoner til alle andre elbiler koster 10.000 kr mindre, men det er dessverre prisen vi må betale for å lade ZOE på Europas særeste strømnett.

Når en ny ZOE 40 inkludert ladestasjon  koster 249.000 + vinterhjul, bør jo prisen på en bil som går halvparten så langt uten ladestasjon være minst 100.000 kr lavere, dvs maks 150.000 for en strøken bil med lav km...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

aasen90

Du får "hyttelader" til under 10000kr.

Jeg har selv bestilt en zoe bose nå. Den kommer på ca 292med zaptec "hyttelader", også kjøper jeg vinterdekk og ladestasjon selv.

Snylter1

Tror nesten en annen bil blir mye rimeligere en en brukt zoe, pga landingen.
Ny er greit pris, men brukt blir fort latterlig dyrt.

Rart Renault ikke innser det og kan tilby fornuftig pris på ladere.

Sent fra min HTC U11 via Tapatalk


pudderjagar

Hvis du har IT/TT nett heime så stikk innom www.finn.no og kjøp ein 3fase transformator frå 230V til 400V. Desse får du frå 2000 kr. Så treng du ein ladestasjon. Denne får du på nettet til ca 3000 kr. Så må du ha ein elektriker til å montere. Dette bør ikkje koste så mykje.

Vil tru at du klarer deg under 10 000 kr hvis da ikkje er lant til parkeringsplassen frå sikringskapet.

PS
Zoe er solgt ny ENTEN med ladestasjon ELLER Zaptec lader frå forhandler. Kunden må velge eit av alternativa.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

jkirkebo

Sitat fra: pudderjagar på søndag 22. oktober 2017, klokken 01:46
Hvis du har IT/TT nett heime så stikk innom www.finn.no og kjøp ein 3fase transformator frå 230V til 400V. Desse får du frå 2000 kr. Så treng du ein ladestasjon. Denne får du på nettet til ca 3000 kr. Så må du ha ein elektriker til å montere. Dette bør ikkje koste så mykje.

Vil tru at du klarer deg under 10 000 kr hvis da ikkje er lant til parkeringsplassen frå sikringskapet.

Tror du tar i litt mye her nå. Billigste brukbare 3-fase trafo jeg fant på Finn.no nå kostet 5000,-. Jeg kjenner heller ikke til noen 3-fase ladestasjoner til under 5600,-, hvor finner du en til 3000,- i Norge?

Elektriker må man nok påregne koster minimum 6-7000,- for en slik jobb med trafo involvert, inkl. nødvendige sikringer og kabler. Mer sannsynlig nærmere 10.000,-. Så jeg tror det blir vanskelig å komme seg noe særlig under det dobbelte av det du anslår. 
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pudderjagar

Hvis du følger litt med på nettet så finn du fint 3fase trafo til 2000kr. Står 3 stk hjå meg som eg har brukar. Litt tolmodighet så går da fint å finne og prisen som står på Finn.no er da ofte mulig å prute på.

Komplett ladestasjon finn du også til rundt 3000 kr brukt på men er ikkje overflod av dei enno. Kvifor må ein alltid kjøpe nytt?

PS
Da går fint an å bygge ein ny modulbasert ladestasjon til den prisen og men då må du pårekne ein ekstra halvtime  på elektriker som skal montere den.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Jærbuen

Noen som har data på en trafo som kan passe? Og er det alt som trengs, og så kan man kjøpe en ladekladd f.eks regulerbar fra 6-16A med type 2 kontakt?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

pudderjagar

Sitat fra: Jærbuen på søndag 22. oktober 2017, klokken 12:45
Noen som har data på en trafo som kan passe? Og er det alt som trengs, og så kan man kjøpe en ladekladd f.eks regulerbar fra 6-16A med type 2 kontakt?

Da er ei mulighet da også ja. Ville då ha kjøpt ein kladd med blå rund kontakt. Då kan du få 16A ladestrøm.
Da ligg ein del 6,5 KVA trafoer ute på nettet denne gjev deg 10A men kan fint levere 16A også hvis du har da travelt ein dag. Desse bør du kunne prute ned mot 2000 kr

Husk at trafo, sikringar og jordfeilvern må monterast av elektrikar.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

hsa77

Forøvrig så synes jeg de zoene som ligger på finn er grådig overpriset. Det ligger nå f.eks to 2015 modeller ute  til 179.000 :o Den ene er attpåtil hos en merkeforhandler, riktignok med montert hjemmelader - men dette var en bil som ble solgt ny for under 240.000. Kun 60k prisavslag for en to år gammel bil
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

HCO

Dersom noen er villige til å gi dette, er prisen riktig. Tilbud og etterspørsel.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

hsa77

Ja, sant nok. Det er jo få biler til salgs, så det kan jo være en grunn til høy pris. Men jeg ser imidlertid at enkelte av bilene har ligget ute ganske lenge.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

HCO

Jeg følger litt med på annonser for "min" bil, dvs 2016-modell 240. De siste ukene har det ligget 4-6 stk ute på finn.no, alle til priser tett opptil eller over 200'. Den ene etter den andre forsvinner fra finn.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

hsa77

Det er tydeligvis en del dyktige selgere der ute! Å betale 200k for en brukt 240 er jo galskap når man får en ny ze40 for 249k!!!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

pudderjagar

Eigentleg synest eg dette er veldig gledelig. Da betyr ialfall at spådommen om elendige bruktpriser på elbilar er gjort til skamme.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA