Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan blir jeg kvitt den idiotiske CarNet velkomstmeldingen

Startet av Trond.m, fredag 20. oktober 2017, klokken 17:55

« forrige - neste »

Trond.m

Må trykke OK for å bekrefte at jeg er «meg selv» hver gang jeg starter bilen.
Hvordan blir jeg kvitt den dumme meldingen? Må jeg selge bilen og kjøpe et annet merke eller finnes det en rimeligere løsning ?

Pippus

Rooooolig.... ;D du jo ikke trykke den bort...forsvinner faktisk helt av seg selv etter en liten stund, eller etter å ha rullet 10 meter-ish avgårde

Trond.m

Nei, den gjør ikke det. Den er der fortsatt etter at jeg har kjørt flere km. I går kom det til og med opp en melding til med en illustrasjon av bilen ovenfra og et varsel om at jeg måtte passe på et eller annet med klaring rundt bilen. Den måtte jeg også aktivt trykke på for å få bort. Savner veldig i3 sine menyer hvor jeg slipper å trykke på skjermen  ::) Og der kan jeg til og med se ladenivå i %  :) Men jeg må jo innrømme at e-Golf er en drøm å kjøre, og det er vel det viktigste  ;)

Mobileum

#3
Sitat fra: TM på fredag 20. oktober 2017, klokken 17:55
Må trykke OK for å bekrefte at jeg er «meg selv» hver gang jeg starter bilen.
Hvordan blir jeg kvitt den dumme meldingen? Må jeg selge bilen og kjøpe et annet merke eller finnes det en rimeligere løsning ?

Skjønner deg ikke helt, TM. Du har tydeligvis ikke sjekket bilen særlig før du kjøpte den. Eller har du ikke kjøpt den? I en annen tråd skriver du (fra 9. oktober) at du har bestilt BMW i3, mens du her lurer på om du skal selge Golfen. ::)
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Trond.m

Godt observert og det stemmer at jeg har / har hatt flere biler i stallen og en i3s i bestilling. Akkurat nå har er det e-Golf jeg kjører og den er jo en mer praktisk og komfortabel bil enn i3. Men så er det det med å velge med hodet eller hjerte  ;). Kan jo leve greit med denne meldingen som popper opp uten å forsvinne, men hadde håpet at noen her hadde en enkel løsning. Får sjekke litt mer i dokumentasjonen eller menyene om det er en mulighet for å definere en fast Car-Net bruker slik at meldingen om å endre bruker ikke kommer opp.

Mobileum

Men Car-net virker ikke hvis du ikke har "tilkoblet" den til en konto. Og når den er satt opp riktig med bruker og passord, får du ikke en slik melding. Du får riktignok en melding om "ikke les denne når du kjører", og denne forsvinner etter kort tid. Du får også meldinger når du har lagret mål og ruter, men som ikke har blitt lastet ned til bilen.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Trond.m

Car-Net virker som bare det, og jeg får likevel en melding om å bekrefte at jeg er «Bruker TM ...OK eller endre bruker». Da må jeg velge OK ellers forvinner den ikke. Det er 2018 modell...kanskje noe nytt de har funnet på.

Mobileum

Jeg står akkurat i overgangen mellom en 2017 FL og en 2018 FL (får den tirsdag). Må sjekke om det er en forskjell her.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Trond.m

Sitat fra: Mobileum på søndag 22. oktober 2017, klokken 07:41
Du får riktignok en melding om "ikke les denne når du kjører", og denne forsvinner etter kort tid.
Hvor dumt er det ikke at de viser en melding «IKKE LES DENNE» når man kjører....når man faktisk kjører  ::).  Har forresten aldri sett akkurat denne, så det tyder kanskje på en forskjell mellom din og min.

Mobileum

Mulig jeg husker feil om den nøyaktige ordlyden. Har vært 4 dager uten bil.....
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

storeulv

Jeg får også opp en melding om Velkommen til CarNet og bruker sånnogslik, og den må trykkes vekk med Ok.
Jeg får den bare når jeg har mobilen koblet til med USB/Carplay, så det er tydeligvis kun når bilen har nettforbindelse (har ikke sim i bilen).
Jeg er enig i at meldingen har liten verdi utover den rent irriterende
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Trond.m

Godt å høre at det ikke bare en et lokalt problem hos meg. Da er det håp om å finne en løsning etterhvert. Du ga meg et tips her. Jeg tipper at meldingen har noe med at Android Auto er aktivert i innstillinger og telefonen ikke er tilkoblet.

individu-el

Er der kommet en løsning på den her melding?
Jeg får denne melding, som ikke forsvinder af sig selv....

emmern

Det må være noe feil. Denne får aldri jeg. Den tror antakeligvis at det er første gangen den viser meldingen - hele tiden.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Pippus

Svarte #TM i starten av denne tråden at den gikk bort av seg selv (men jeg tror egentlig at jeg misforstod og svarte på noe annet) Siden dette har jeg knota og trykt en del i systemet, med det som resultat at jeg også nå får opp denne meldinga hver gang jeg starter opp. Beklager ingen løsning, bare + 1 frustrert :-\

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA