Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Opel stopper salget

Startet av brako79, fredag 20. oktober 2017, klokken 12:34

« forrige - neste »

Tellus

Det hele er vel ikke verre enn at GM ikke se noen grunn til ikke selge bilen til kostpris eller lavere til en konkurrent. Tipper den prisen vi ser nå representerer en grei kontantstrøm per enhet for GM. Den tidligere prisen var vel knapt kontantstrømpositiv.

Ingeniøren

Forsatt en god pris og vil ikke de som har kontrakt ha den så finnes det sikkert andre - slik tenker vel Opel.

Vi får høre hva advokatene sier...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

doldis1

 
SitatTipper den prisen vi ser nå representerer en grei kontantstrøm per enhet for GM.

Hadde nok GM ønsket og .. Hadde Bolt gitt penger i GM kassa hadde Ampera-e vært å se på hvert gatehjørne
her i landet. Skal jeg tippe har ikke GM til dags dato solgt en Bolt/ Ampera med fortjeneste...
For å spørre sånn :hvor mye Bolt selger GM i statene uten carb credits ?  ;)

Espen Hugaas Andersen

Det er mulig GM går ca i null på Ampera-e med den nyeste prisendringen. Godt hjulpet av endring av kronekursen siden Ampera-e ble lansert. Det er vel liten tvil om at å selge Ampera-e til 290k var ett tapsprosjekt.

Det man må huske på er at LG leverer det aller meste av teknologi til bilen. Man kan forvente at LG stikker av med rubbel og bit av ethvert potensielt overskudd. Det kan godt hende at LG får inn 150-200k NOK per bil. Da er det ikke mye igjen til å betale for resten av bilen, og deretter gi penger i kasse til både GM og Peugeot/Opel.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Bondeknøl

Hvis i så fall det er tilfellet at LG får 150-200 tusen per bil så er det Opel sin jobb å plusse på det de skal ha for å bilen ferdig levert til forhandler. Dette kan ikke forsvares av Opel. De har lokket en haug på limpinnen for så å levere noen få biler. Deretter øker de prisen kraftig for alle som har signet kontrakt og er allerede er langt på overtid hva leveranse angår.
Her har Opel ingenting å være stolte av, og synes ikke det de gjør bør forsvares.
Når vi signer en kontrakt bør det for oss være revnende likegyldig om bilen er ett tapsprosjekt eller ei for fabrikanten. Det er deres oppgave å prise produktet de selger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA