Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vampire drain

Startet av kaaos, onsdag 18. oktober 2017, klokken 22:17

« forrige - neste »

ankul

Min X75D mister ca. 12 km i døgnet, har meldt dette inn til Tesla da jeg mener at dette er alt for mye.
Blir man borte 14 dager på ferie, så er jo batteriet tomt  ???
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

fonberg

Sitat fra: ankul på onsdag 31. januar 2018, klokken 16:00
Min X75D mister ca. 12 km i døgnet, har meldt dette inn til Tesla da jeg mener at dette er alt for mye.
Blir man borte 14 dager på ferie, så er jo batteriet tomt  ???

Hvilke innstillinger har du da? Over hvor lang periode har bilen stått parkert?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

ankul

Sitat fra: fonberg på onsdag 31. januar 2018, klokken 16:03
Sitat fra: ankul på onsdag 31. januar 2018, klokken 16:00
Min X75D mister ca. 12 km i døgnet, har meldt dette inn til Tesla da jeg mener at dette er alt for mye.
Blir man borte 14 dager på ferie, så er jo batteriet tomt  ???

Hvilke innstillinger har du da? Over hvor lang periode har bilen stått parkert?

Jeg har bilen stående på "uten strømsparing og range mode" på. Dette skjer hele tiden, om bilen er varm, eller kald spiller ikke noe rolle. Står bilen fra fredag ettermiddag til mandag morgen "mister" jeg 20 km.

Bilen står forøvrig i isolert garasje
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

GOS

Slå PÅ strømsparing så er du nede i rundt 3 kn/døgn.

Tallene dine et helt normale med de innstillingene du har valgt.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

ankul

Sitat fra: GOS på onsdag 31. januar 2018, klokken 16:44
Slå PÅ strømsparing så er du nede i rundt 3 kn/døgn.

Tallene dine et helt normale med de innstillingene du har valgt.
OK, da skal jeg forsøke det  :) :+1:
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

Simen1

Hvis man varmer opp bilen før man går ut til den så vil adskillige kilometer rekkevidde gå med til oppvarmingen.

Et apropos til det er at jeg oppdaget at Wh/km-måleren under kjøring ikke regner med oppvarmingen som skjer før man begynner å rulle fram bilen. Men dersom man f.eks setter seg inn i kald bil og med en gang ruller 0,1 km og så havner i stillestående kø mens bilen varmer opp så vil oppvarmingen regnes med på Wh/km-måleren. Da får man naturlig nok vanvittige forbrukstall. Jeg var i en sånn situasjon i -13 grader i forrige uke og da viste forbruket over 5000 Wh/km etter 0,1 km kjørt.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Jejl

Min erfaring er at bilen kan tappes opptil 4-5% første døgn hvis bilen er parkert med skikkelig varmt batteri, og dette så blir nedkjølt nå på vinteren. Etter det tror jeg bilen vår tappes under 1% i døgnet. Men mener at du får tilbake mesteparten av det du mistet første døgn dersom batteripakken blir varm igjen.

Muffinman

Sitat fra: Simen1 på onsdag 31. januar 2018, klokken 19:28
Hvis man varmer opp bilen før man går ut til den så vil adskillige kilometer rekkevidde gå med til oppvarmingen.

Et apropos til det er at jeg oppdaget at Wh/km-måleren under kjøring ikke regner med oppvarmingen som skjer før man begynner å rulle fram bilen. Men dersom man f.eks setter seg inn i kald bil og med en gang ruller 0,1 km og så havner i stillestående kø mens bilen varmer opp så vil oppvarmingen regnes med på Wh/km-måleren. Da får man naturlig nok vanvittige forbrukstall. Jeg var i en sånn situasjon i -13 grader i forrige uke og da viste forbruket over 5000 Wh/km etter 0,1 km kjørt.
Merk at om du skrur på parbremsen fra skjermen (campermode) teller forbruk til klimaanlegg med. Det rører seg ikke når du står parkert, men oppdaterer seg ganske raskt etter at man begynner å kjøre igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA