Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Helt fersk som el-bileier.

Startet av holtebob, onsdag 18. oktober 2017, klokken 16:51

« forrige - neste »

holtebob

God ettermiddag!

Min samboer og jeg har akkurat kjøpt oss en Mercedes B250E med Art pakke og Range pakke! Det er visstnok ikke varmepumpe med her. Hva utgjør det for meg? Og det skal være 230km i rekkevidde om jeg forstår rett. Noen som har erfaring med hvor lang kjørelengde jeg kan forvente meg?

B90-Ladekabel skal også følge med, kan noen forklare meg hvordan den brukes? Holder det å koble til i garasjen, som er på en 16 amp sikring, eller må jeg legge opp en ekstra kurs?

Mvh førstereisegutt i el-bilverdenen.

Oivind

Hei, vi har nylig kjøpt denne selv. Kjørt 2000km. Hittil (høstklima) har vi rekkevidde på ca 150 km ved langkjøring motorvei, følge fartsgrensen slavisk, cruisecontrol rundt 90/100/110km/t. Da uten range plus. Vet ikke hvor mye range plus utgjør, har litt følelsen av at den reduserer antatt kjørelengde og resten er "bonus". Har kun brukt det noen få ganger dog. Ved daglig småkjøring til jobben ca 20 km så går rekkevidden ned til 130 km med dagens klima. Forventer dårligere rekkevidde når kulda setter inn.

Hvis du har en 16a kurs på garasjen uten andre forbrukere, evt kun lys og småtterier, kan du lade med ladekladden på maks (4lys=13a). Noen vil sikkert være uenige her..

Må si vi er veldig fornøyde med bilen, men den blir fort bil nr 2 pga red. kjørelengde, ikke hurtiglading.

Dekker dog det daglige behovet, 95% av kjøringen, på en meget bra måte.

Hideyowife

Vi fikk vår i går. Vi er ikke ferske med elbil og vet hva vi har valgt. Den gjør nytten som familiens eneste bil. Forventer 100km rekkevidde ved -5 til -9 med god varme i bilen og pen kjøring  :angel:
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

CitB59EL

Det er fult mulig hvis du kjører dette sammenhengende! Har nå hatt B klasse som hoved bil for lengre turer i over 2 år. Vår "rekord" er 11 mil rekkevidde est(vi kjørte 10 mil i strekk) når det var -13 til -24. Hadde 20-22 grader Auto i bilen  hele tiden. Vi var lettet når vi kom fra til lader og hadde igjen batteri. Dette var på vanlig lading med forvarming. Startet med 96% og ankom med 8%. Så ved veldig pen kjøring og mest60-70 km/t og ganske flat vei så går den nok 12-13 mil selv i -15 med range+.

holtebob

Tusen takk for nyttig informasjon! Det settes stor pris på. Har hatt den et par dager, og det fungerer smertefritt hittil  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA