Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batterikapasitetstest / gjenværende kapasitet og garanti

Startet av MikkeBoomBoom, tirsdag 17. oktober 2017, klokken 13:13

« forrige - neste »

TB

Tenker hurtiglader oppgir kWh levert ved å måle DC spenning og ampere levert til batteri.

Ved lading vil batteriet vil utvikle varme. Denne energien går tapt, og kan ikkje hentes ut.
Kva ladetap som er normalt å rekne er eg usikker på.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

MikkeBoomBoom

Sitat fra: TB på søndag 18. mars 2018, klokken 14:25
Det finnes ingen app til EU som viser status for batteri? Det er laget til Leaf, trillingar, Kia osv.
Ingen som har tatt seg tid å lage ein slik app?
Data er nok tilgjengelig på ODB2 porten slik at VW diagnose utstyr kan lese det ut?

Det tenker jeg også. Følger dog ganske godt med på hva som skjer med AutoPi (https://www.autopi.io)
, kanskje man kunne laget noe på den plattformen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA