Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

batterier i kewet buddy

Startet av André1997, fredag 13. oktober 2017, klokken 15:19

« forrige - neste »

André1997

har nå nylig innkjøpt en kewet buddy, 2006 modell.
og fått vite fra forhandler her i oslo at om jeg skal bytte batteriene MÅ det være oddsey batterier, og jeg lurer på: har noen en forklaring på hvorfor man kun kan bytte med oddsey? har disse batteriene noen kvalifikasjoner, eller er det bare de som vil selge meg det de selv har?
forundrer meg veldig om oddsey har klart å lage batterier med kvalifikasjoner ingen andre merker klarer eller har villet laget?
tusen takk for svar  ;D

bosonic

Det må ikke være Odyssey eller Chairman som også er anbefalt av https://www.buddyelectric.no/ , men husk at buddyelectric har testet det meste av batterier på markedet for å komme frem til batterier som holder lengst mulig, og gir best kost nytte forhold.
Det gjelder her som ellers, "man får hva man betaler for".

Når det er sagt så er det fullt mulig å benytte rimeligere batterier og få brukbar levetid. Alt avhenger av bruken. Kjører du fint så kan "rimeligere" batterier vare brukbart lenge.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

André1997

Okei, har kontakter innen sønnak skjønner du, og tenkte da at det var verdt ett forsøk kontra å betale 36 000 for nye oddesey, om jeg kan få sønnak for en betydelig lavere pris. Skjønner at oddesey kanskje er det de testet og fikk best på, men om jeg kan kjøpe 2 batteripakker fra sønnak for samme pris, så kanskje det heller lønner seg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA