Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lysassistent virker ikke, dynamiske frontlys.

Startet av Hundreogtieren, torsdag 12. oktober 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

Hundreogtieren

Fjernlys assistenten bestemte seg for å slutte å virke i dag. Fjernlyssymbolet med A inni blir ikke blått (symbolet lyser hvit), og fjernlysassistenten virker ikke. Noen som har vært borti det?

petterlien

Slår seg ikke på før man passerer 60 km/t, men går ut i fra at det er utelukket?


Sent from my iPhone using Tapatalk

j-Golf

Sitat fra: Hundreogtieren på torsdag 12. oktober 2017, klokken 23:06
Fjernlys assistenten bestemte seg for å slutte å virke i dag. Fjernlyssymbolet med A inni blir ikke blått (symbolet lyser hvit), og fjernlysassistenten virker ikke. Noen som har vært borti det?
Dette symbol bliver ikke blåt (på FL med analog instrument). Når symbolet med A inni lyser (hvidt) er den sat på, og når hastighed (over 60 km/t) samt andre forhold tillader det, kommer der fjernlys på, og det normale blå fjernlys symbol lyser da.

Hundreogtieren

Er det andre forhold enn hastighet som kan gjøre at den ikke kobler inn?

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


Erlingni

Sitat fra: Hundreogtieren på fredag 13. oktober 2017, klokken 14:27
Er det andre forhold enn hastighet som kan gjøre at den ikke kobler inn?

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk
Møtende biler og/eller lyst ute (fortsatt dagslys), lyse omgivelser (mye gatelys).

Propell

Kjørte i Regnvær FL med Auto og fikk ikke fjernlys på mørk vei.
Svært dårlig Auto funksjon og måtte velge fjernlys manuelt for å få nok lys. Glemte å dimme ned noen ganger da jeg er vant til velfungerende Auto funksjon på Volvo.
Har lyst på VCDS .
2017 E-Golf FL VIP Sort Levert. 15/6
2016 Volvo V70 D4 Grå Dynamic
2008 Golf GT Solgt.

Erlingni

Sitat fra: Propell på fredag 13. oktober 2017, klokken 14:46
Kjørte i Regnvær FL med Auto og fikk ikke fjernlys på mørk vei.
Svært dårlig Auto funksjon og måtte velge fjernlys manuelt for å få nok lys. Glemte å dimme ned noen ganger da jeg er vant til velfungerende Auto funksjon på Volvo.
Kjenner meg igjen i dette fra Audi'en. I praksis ubrukelig, slik at det er manuell som gjelder. Og når det først er på, går det heller ikke alltid av igjen for møtende trafikk heller.
Jeg hadde håpet at dette hadde kommet noe lenger og blitt bedre på FL e-golf, men tydeligvis ikke... :-1-:

j-Golf

Jeg synes det virker helt fantastisk. Jeg er imponeret over, at den kan blænde af for præcis det område, hvor en bil befinder sig, tilmed samtidig med at dynamisk kurvelys bevæger lygterne. Den kan altså finde ud af at maskere området, hvor bilen foran aktuelt befinder sig, selvom den er i gang med at dreje lygterne, og selvom bilen foran konstant flytter sig horisontalt, da den er på vej ud af svinget!  8).

Jeg har prøvet at køre i regnvejr, og det fungerede fint, men det var ikke kraftig regn skal lige siges.

Hundreogtieren

Det i instruksjonsboka at automatikken kan svikte hvis det blir for mørkt. Skal lure på om det var det som skjedde. Vi kjørte på ubelyst veg uten hus i nærheten når fjernlysassistenten ikke virket mer.

J@x

Sitat fra: j-Golf på fredag 13. oktober 2017, klokken 15:16
Jeg synes det virker helt fantastisk. Jeg er imponeret over, at den kan blænde af for præcis det område, hvor en bil befinder sig, tilmed samtidig med at dynamisk kurvelys bevæger lygterne. Den kan altså finde ud af at maskere området, hvor bilen foran aktuelt befinder sig, selvom den er i gang med at dreje lygterne, og selvom bilen foran konstant flytter sig horisontalt, da den er på vej ud af svinget!  8).

Jeg har prøvet at køre i regnvejr, og det fungerede fint, men det var ikke kraftig regn skal lige siges.

Må si meg enig i denne. Og jo mørkere det er, jo bedre fungerer den. Kjempefornøyd
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Gazer75

#10
Ser det er ein gammal tråd,men måtte berre skrive...

Er faktisk ikkje så imponert over måten langlyset slår seg av og på.
Våte mørke kveldar utan gatelys og 50-60 sone er ikkje uvanleg mange plassar i Norge. Mange vegar i distrikta er jo så smale og svingete at noko meir enn dette er jo uforsvarleg.
Må vere veldig påpasseleg når ein ofte må slå på manuelt. Lett å gløyme seg og trur at dei justerer seg sjølv.

Når det først er på så ser det ut til å justere langlysa svært bra for trafikk framfor og motgåande.
2020 e-Golf (2023-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA