Skrevet av Emne: Ampera-e eller Hyundai Kona?  (Lest 901 ganger)

Kriss

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Ampera-e eller Hyundai Kona?
« på: torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:39 »
Det er sikkert flere som står i kø for begge disse bilene og som snart må bestemme seg for hvilken av dem de vil satse på. Venting blir det uansett. For dem som allerede har Ampera-e, er det ikke noe problem å selge den til en grei pris hvis man heller vil ha Kona (når den kommer med største batteri). Teknologien i bunn er fra LG og ser nærmest ut til å være identisk for de to bilene.

Hvilken av LG-tvillingene er den mest attraktive? Hvilken av dem vil være det beste kjøpet på sikt? 

alagerqv

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Ampera-e eller Hyundai Kona?
« Svar #1 på: torsdag 12. oktober 2017, klokken 23:14 »
Må være Kona. Dels fordi Opel er solgt til PSA og Chevrolet neppe gidder å stresse med noen elbiler i Norge, og dels fordi Hyundai faktisk kan være i stand til å levere og ha service i fremtiden.

trykkertor

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: fredag 13. oktober 2017, klokken 00:51 »
Jeg tenker at hvis du har Ampera-E, eller kan få Ampera-E før Kona, så beholder du Ampera-E.

Kona skuffer meg STORT på interiøret. Den ser jo pokker med ut som bilene på tidlig 2000-tall inni.
Har blitt litt bortskjemt med elbiler som klarer å gi en litt "futuristisk" føleles i interiøret.
Til og med Leaf er annerledes i førermiljøet enn "vanlige" biler.
Men Kona ser jo ikke ut som en elbil i interiøret i det hele tatt.

tuono

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: fredag 13. oktober 2017, klokken 09:41 »
Mulig fordi det ennå ikke er publisert bilder av interiøret til EV. Det er såvidt jeg har sett kun bensin/dieselutgaven som ligger ute med bilder.
Håper inderlig at Hyundai fastholder trykknappene fra Ioniq, og ikke tuller det til med ei meningsløs gearstang som så mange andre....

Tilo

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: fredag 13. oktober 2017, klokken 15:17 »
Dessverre ser det ut til at kupé størrelsen og bagasjerommet på Kona er mindre enn på Ampera-e, spesielt baksetet. Med behov for plass til to bakovervendte barneseter og vogn ser ikke Kona ut til å være stor nok.

Trond Mjøs

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: fredag 13. oktober 2017, klokken 17:01 »
Trur eg ville venta til Nissan Leaf kjem med det største batteriet. Betre plass i Leaf enn Kona (eller Ampera-e for den saks skuld). Men då snakkar ein om 2019 trur eg.

Troald

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #6 på: fredag 13. oktober 2017, klokken 18:58 »
Trur eg ville venta til Nissan Leaf kjem med det største batteriet. Betre plass i Leaf enn Kona (eller Ampera-e for den saks skuld). Men då snakkar ein om 2019 trur eg.

Støttes
(Evt se an TM3)
« Siste redigering: fredag 13. oktober 2017, klokken 19:00 av Troald »
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017

Trekkoppbil

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #7 på: i går kl. 07:21 »
Hvis Kona kommer med 4x4, så kan den vurderes. Ellers kan TMS også vurdres.