Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ampera-e eller Hyundai Kona?

Startet av Kriss, torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:39

« forrige - neste »

jj44nn

Sitat fra: 1Ampera på fredag 15. juni 2018, klokken 10:06
Den er ny, 383.- , overtatt fra en venn.

Rabattert?
Jeg får min til Juli og jeg må ut med 394,- uten vinterdekk.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

bno

Sitat fra: 1Ampera på torsdag 14. juni 2018, klokken 21:53
Jeg hadde valgt Ampera!

Har nå hatt vår i 1 år. I dag fikk vi vår nr. 2, den erstatter VW E-up.
Bilen har fungert perfekt. Den har app som fungerer. Forvarming i vinter har fungert perfekt. Utlufting av varm bil har fungert uten problemer.
I vinter hadde vi ingen problemer med å kjøre 250-300 km PR. Lading
Har du mulighet å kjøpe en, du kommer ikke til å angre.

Har hatt vår AE i snart 18 måeder. Er den beste bilen jeg har eid. Å jada har hatt mer bil enn de fleste alt fra Audi RS til BMW 535 osv. uten ¨bli oppfattet som pompøs. Nå har jeg et lavt kønr. på KONA og om jeg liker den bedre så selges AE. Tanken er å farte litt på langtur og da er fokuset ladefart først og fremst. Vi er to godt voksne...

torer2

Sitat fra: bno på fredag 15. juni 2018, klokken 21:27
Sitat fra: 1Ampera på torsdag 14. juni 2018, klokken 21:53
Jeg hadde valgt Ampera!

Har nå hatt vår i 1 år. I dag fikk vi vår nr. 2, den erstatter VW E-up.
Bilen har fungert perfekt. Den har app som fungerer. Forvarming i vinter har fungert perfekt. Utlufting av varm bil har fungert uten problemer.
I vinter hadde vi ingen problemer med å kjøre 250-300 km PR. Lading
Har du mulighet å kjøpe en, du kommer ikke til å angre.

Har hatt vår AE i snart 18 måeder. Er den beste bilen jeg har eid. Å jada har hatt mer bil enn de fleste alt fra Audi RS til BMW 535 osv. uten ¨bli oppfattet som pompøs. Nå har jeg et lavt kønr. på KONA og om jeg liker den bedre så selges AE. Tanken er å farte litt på langtur og da er fokuset ladefart først og fremst. Vi er to godt voksne...
Har du hatt den i 18 måneder? Ble ikke de første AE utlevert 16-17 mai i fjor?

1Ampera

#18
De 3 første kundebilene ble levert 16. Mai 2017.
De var rød-hvit-blå. Jeg har den hvite.

Fikk vår andre 14.juni 2018.
Nå er vi endelig ferdig med VW E-up, en merkedag.
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Gordon Retriever

Sitat fra: bno på fredag 15. juni 2018, klokken 21:27
Har hatt vår AE i snart 18 måeder.

Sitat2017 AmperaE Mottatt 26.5.2017

13? :)

bno

#20
Sitat fra: torer2 på fredag 15. juni 2018, klokken 21:51
Sitat fra: bno på fredag 15. juni 2018, klokken 21:27
Sitat fra: 1Ampera på torsdag 14. juni 2018, klokken 21:53
Jeg hadde valgt Ampera!

Har nå hatt vår i 1 år. I dag fikk vi vår nr. 2, den erstatter VW E-up.
Bilen har fungert perfekt. Den har app som fungerer. Forvarming i vinter har fungert perfekt. Utlufting av varm bil har fungert uten problemer.
I vinter hadde vi ingen problemer med å kjøre 250-300 km PR. Lading
Har du mulighet å kjøpe en, du kommer ikke til å angre.

Har hatt vår AE i snart 18 måeder. Er den beste bilen jeg har eid. Å jada har hatt mer bil enn de fleste alt fra Audi RS til BMW 535 osv. uten ¨bli oppfattet som pompøs. Nå har jeg et lavt kønr. på KONA og om jeg liker den bedre så selges AE. Tanken er å farte litt på langtur og da er fokuset ladefart først og fremst. Vi er to godt voksne...
Har du hatt den i 18 måneder? Ble ikke de første AE utlevert 16-17 mai i fjor?

Du har selgsagt helt rett! Her gikk det veldig fort etter som jeg fikk bilen i mai i fjor åpenbart som det var, men ja jeg er fotsatt veldig fornøyd med bilen LOL.  :o :+1: 

bno


Charlott

Jeg er også i tvil. Har Ampera og den er så god å kjøre og svært fin innvendig.  Men den har ikke varmepumpe så tror nok Kona skårer høyere her. Men Kona er liten inni og noe gammeldags utseende. Vurderer å selge min Ampera da Kona er bestilt men veldig i tvil  ???

Olemann

Også usikker, miste appen er ikke gøy etter å ha vendt seg til den.
Varmepumpe gir antagelig ca  3 mil ekstra rekkevidde om vinteren på en 3 timers tur, så neppe noe jeg bytter bil for. Sparer ca 1.4 kW som betyr at pr time kommer man ca 1 mil lenger...sjelden jeg kjører mer enn 3 timers turer, så 3 mil ekstra er ikke noe å rope hurra for eller bytte bil for.
(Premisser: COP faktor 3, 50% av full varme på, varmekolbe på 4 kW)

Sitat fra: Charlott på torsdag 21. juni 2018, klokken 15:12
Jeg er også i tvil. Har Ampera og den er så god å kjøre og svært fin innvendig.  Men den har ikke varmepumpe så tror nok Kona skårer høyere her. Men Kona er liten inni og noe gammeldags utseende. Vurderer å selge min Ampera da Kona er bestilt men veldig i tvil  ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA