Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Slark i drivverket

Startet av stoni, mandag 18. juni 2018, klokken 22:01

« forrige - neste »

stoni

Heisan,
opplever at drivverket på bilen har stor frigang/slark mellom regenering/gasspådrag, d.v.s. at når en veksler mellom gasspådrag og regenering, hugger det til i drivverket. Ved bruk av drivmodus L er det ingen framdrift når gasspedalen slippes, ved lyskryss står bilen stille.

Har nå kjørt min kamerats Ampera, levert samtidig med min. Den har framdrift på hjulene i L-modus ved slipp av gasspedal, etter stans drar bilen seg langsomt framover selv om gasspedalen er sluppet. Hva er normalt? Det var ingen spillerom i drivverket da jeg byttet mellom gass/regenerering, tight som bare det. 

Hadde bilen inne for vurdering hos Thrane Steen, men fikk bare beskjed om at det var ingenting uvanlig.

Er jeg alene om dette, slarken, eller andre som har opplevd det samme. Opplever ikke Opel å ta meg alvorlig, hverken på dette punktet, eller at det klaprer fra dashbordet, med dårlig sammenføyning mellom deler, glipper mellom plastdeler. Ikke imponert...


Ampera-e 2017 54.000km
E-tron 2021 28.000km

Tellus

Slark skal det jo ikke være. Ellers så stopper min bil og blir stående når jeg slipper gasspedalen.

Ipadjove

På flat veg i L stopper bilen uten bruk av gasspedalen.


Unntak: om en ikke har på seg beltet, kryper bilen forover selv i L.

bno

Samme her stopper i L som beskrevet ovenfor

stoni

Takk for oppklaring rundt hva som skjer i L-mode 8)

Har sjekket og helt riktig, med og uten bilbelte så endres trekkraft på hjula! Da er det oppklart, men slarken i drivverket er der like ille, så har nå fått avtalt vekstedbesøk neste uke.

Antar at ikke at jeg er alene om slarken i drivverket, om noen andre har misstanke om det samme, så si ifra!

Ampera-e 2017 54.000km
E-tron 2021 28.000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA