Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Niro EV

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:35

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Aerodynamikken overgår nok lett Ampera-E. Ampera-E har vell 0.28 ifølge Opel. Kia Niro hybrid har 0,29. Det ser ut som om Niro EV har betrakelig lavere enn det med karosseriendringer, aero-felger etc. Kanskje ikke Ionisk forbruk, men godt under AE.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

turfsurf

Hvor finner du 0,28 for Ae? Bolt har over 0,3.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Zuexi

Bolt ble først oppgitt til 0.32 Cd, som senere ble korrigert til .308 Cd. (Fortsatt over 0.3 Cd da)
Ampera-e er vel identisk.

http://www.hybridcars.com/2017-chevy-bolt-ev-is-less-of-a-drag-than-originally-believed/

Cowboystrekk

Hei. Blanda Ampera med Ampera E. Førstnevnte står det har 0.28 ;) Med evt varmepumpe og cda på 0.28 ellerlavere burde Niro EV få meget bra rekkevidde :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Bjoris

Leser at Kona (og dermed Niro) har ett forbedre batteri ifht Ampera, dette er 150 kg lettere... Vil jo også hjelpe bra på rekkevidden og kjøreegenskaper/lastemulighet!

La nå bilen få hengerfeste nå så har vi en vinner her...

Olemann

Om det er tilfelle så må de øke energitetthet med anslagsvis 1/3, håper da de vet hva de gjør og at batteriene får like god holdbarhet (dagens Ae batteri er vel ca 450 kg?), Men, klart, det betyr vesentlig mindre dyre metaller og dermed billigere bil, og det er også et pluss!

Sitat fra: bjoris på torsdag 18. januar 2018, klokken 19:15
Leser at Kona (og dermed Niro) har ett forbedre batteri ifht Ampera, dette er 150 kg lettere... Vil jo også hjelpe bra på rekkevidden og kjøreegenskaper/lastemulighet!

La nå bilen få hengerfeste nå så har vi en vinner her...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA