Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

arve

21 95 92 12

Svarte omtrent på første ring på torsdag
Tesla Model 3 reservert (2. april 2016)
Tesla Model X75D (best. aug. 17, lev. 13/12-17)

Domis


rasev

Bestilte en X100D den 12/10. Det har siden før helgen stått "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon". Tror dere den rekker å bli registrert før nyttår?
S70D (levert 12.11.15)
X100D (i bestilling)

mecanica vergara

Sitat fra: rasev på mandag 30. oktober 2017, klokken 21:17
Bestilte en X100D den 12/10. Det har siden før helgen stått "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon". Tror dere den rekker å bli registrert før nyttår?
Ja


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

T.K

Sitat fra: rasev på mandag 30. oktober 2017, klokken 21:17
Bestilte en X100D den 12/10. Det har siden før helgen stått "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon". Tror dere den rekker å bli registrert før nyttår?

Det samme med min, bestilte noen dager etter, nå i produksjon. Foretrekker imidlertid levering i januar og NULL teslaskatt

ØHN

Min 100D, bestilt 5.10 og bekreftet 12.10, endret i ettermiddag status til "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon" i MyTesla. Krysser fingre og tær for at dette går sjøveien på denne siden av nyttår.

Blir det ikke avgift ved årsskifte, er registrering i begynnelsen av 2018 bedre.

Tesla Model X 100D i bestilling

autofil

Det komiske nå blir om alle vi som nå maser om desember levering får bekreftet at det ikke blir noen avgift. Se da... 2018 plz


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tesley

Sitat fra: rasev på mandag 30. oktober 2017, klokken 21:17
Bestilte en X100D den 12/10. Det har siden før helgen stått "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon". Tror dere den rekker å bli registrert før nyttår?

Hvis du heldig.
Min S75D gikk i produksjon den 25. august. Fortsatt ikke ferdig...
S75D - bekreftet 20. august

Runaraa

#188
Hei,

Har bestilt x75 12/10 med automatisk bekreftelse 19/10 blå 6-s med Premium og autopilot.

Fikk opplyst pr telefon hos Tesla service center at biler til og med (?) min dato jobbet de med å få til Norge i tide, og de regnet med dette skulle gå bra. De drev fortsatt og la produksjonsplanen.

Har for øvrig ikke mottatt VIN enda.

Hvor mye man skal legge dette tilgrunn er jo uklart - men aner et visst håp uansett  :angel:


asKaasa

Sitat fra: Runaraa på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 00:00
Hei,

Har bestilt x75 12/10 med automatisk bekreftelse 19/10 blå 6-s med Premium og autopilot.

Fikk opplyst pr telefon hos Tesla service center at biler til og med (?) min dato jobbet de med å få til Norge i tide, og de regnet med dette skulle gå bra. De drev fortsatt og la produksjonsplanen.

Har for øvrig ikke mottatt VIN enda.

Hvor mye man skal legge dette tilgrunn er jo uklart - men aner et visst håp uansett  :angel:

Godt å høre. Min gikk i automatisk bekreftelse 17.10., og står fortsatt uten VIN og planlagt for produksjon.

Quiste1

Min 75D ble bekreftet 14.10. Også fått beskjed om desember levering. Men føler det begynner å haste med VIN-nr og produksjon. Bilen skal tross alt fraktes også.  :-\  Virker også som om de prioriterer dem som bestilte 100D.

Må innrømme at håpet daler hver dag uten VIN...
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

Cirion

Jøss, nå har leveringstid blitt oppdatert igjen:

Beregnet leveringstid: November - tidlig desember
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

es

#192
Bestilt 30/9, bekreftet 7/10. 75D 5 seter. Beregnet levering desember.
Ble like etterpå endret til beregnet levering February, 2018 - Early mars 2018!

Siden da har det ikke skjedd noe som helst. Eneste svar jeg har fått et par ganger er standardsvaret: ".. oppdatering innen en uke .."

Og derfor fortsetter jeg å trykke på refresh på "Min Tesla" en gang i timen @#$!

Det kan ikke være sunt? :-)
Tesla Model S 85 2014 - bestilt Model Y LR

Larsebass

Akkurat samme som meg, es. Bekreftet X75D 8/10 her. Utrolig frustrerende! Har du vært i kontakt med delivery?
Tesla X75D.

Sidewinder

Sitat fra: Quiste1 på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 09:13
Min 75D ble bekreftet 14.10. Også fått beskjed om desember levering. Men føler det begynner å haste med VIN-nr og produksjon. Bilen skal tross alt fraktes også.  :-\  Virker også som om de prioriterer dem som bestilte 100D.

Må innrømme at håpet daler hver dag uten VIN...

Hvor fikk du opplyst desember levering?

Snakket akkurat med delivery. De sier Tesla prioriterer Norge pga det er et viktig marked, ikke pga foreslåtte avgifter. Siden det er siste kvartalet er det viktig for de og levere så mange som mulig. Ila uka skulle de ha kontroll på hvordan det ble mer konkret. Mulig det ble satt opp ekstra båter som gikk direkte til Norge om den kunne fylles opp eller noe lignende

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA