Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

BrandNew

Dette handler om mer enn nysgjerrighet! Bare den deilige følelsen av å våkne om morgenen, fikle frem mobiltelefonen og gni seg litt i øynene...før en myser ned og finner frem siden til UECC der vin nummeret allerede er lagt inn...trykke på forstørrelsesglasset og....skuffet se at ingenting dukker opp under søkeboksen. Følelsen av skuffelse. Du ligger og leter etter forklaringsmodeller. Hmm...de har ikke fått registrert alle bilene enda eller, bilen min sto helt bakerst i båten eller, systemet er nede. Du vet egentlig svaret, men håpet lever videre....kan ikke akseptere. Jeg sjekker igjen om et par timer. Går inn på forumet og leser hjerteskjærende meldinger om andre som har fått treff...hæææ!! Sjekker en gang til. Nei. Flere melder om «vessel loaded» og «vessel arrived». Apeballer tenker du. Ringer delivery, taster 4 og venter en halv time...ingen svar...ringer igjen og venter 40 minutter. En blid og opplagt dame svarer, litt for munter, litt for lett. Du stiller spørsmålet du allerede vet svaret på og får bekreftet din verste frykt. «Når?» Spør du. Et nytt håp tennes...inn på kalenderen til UECC og Wallenius. Ok, ny dato...laaange dager. F5 tasten begynner å bli litt slarkete, men full av håp! Ahhh!! Den følelsen handler om mer enn nysgjerrighet ass! Blir nesten en nedtur å få treff og få bilen levert. Heldigvis har jeg forstått såppas av å lese på forumet her at ventingen er verdt det x1000! Min første elbil, min første Tesla...My precious!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

razeac

Sitat fra: BrandNew på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 20:44
Dette handler om mer enn nysgjerrighet! Bare den deilige følelsen av å våkne om morgenen, fikle frem mobiltelefonen og gni seg litt i øynene...før en myser ned og finner frem siden til UECC der vin nummeret allerede er lagt inn...trykke på forstørrelsesglasset og....skuffet se at ingenting dukker opp under søkeboksen. Følelsen av skuffelse. Du ligger og leter etter forklaringsmodeller. Hmm...de har ikke fått registrert alle bilene enda eller, bilen min sto helt bakerst i båten eller, systemet er nede. Du vet egentlig svaret, men håpet lever videre....kan ikke akseptere. Jeg sjekker igjen om et par timer. Går inn på forumet og leser hjerteskjærende meldinger om andre som har fått treff...hæææ!! Sjekker en gang til. Nei. Flere melder om «vessel loaded» og «vessel arrived». Apeballer tenker du. Ringer delivery, taster 4 og venter en halv time...ingen svar...ringer igjen og venter 40 minutter. En blid og opplagt dame svarer, litt for munter, litt for lett. Du stiller spørsmålet du allerede vet svaret på og får bekreftet din verste frykt. «Når?» Spør du. Et nytt håp tennes...inn på kalenderen til UECC og Wallenius. Ok, ny dato...laaange dager. F5 tasten begynner å bli litt slarkete, men full av håp! Ahhh!! Den følelsen handler om mer enn nysgjerrighet ass! Blir nesten en nedtur å få treff og få bilen levert. Heldigvis har jeg forstått såppas av å lese på forumet her at ventingen er verdt det x1000! Min første elbil, min første Tesla...My precious!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

:) vet ikke om det er noen andre som kan beskrive hele greie bedre. hahaha

Quiste1

Jeg lurer på om jeg får bilen raskere om jeg logger inn på mytesla ofte?
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

oto

TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

Jærbuen

Sitat fra: BrandNew på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 20:44
Dette handler om mer enn nysgjerrighet! Bare den deilige følelsen av å våkne om morgenen, fikle frem mobiltelefonen og gni seg litt i øynene...før en myser ned og finner frem siden til UECC der vin nummeret allerede er lagt inn...trykke på forstørrelsesglasset og....skuffet se at ingenting dukker opp under søkeboksen. Følelsen av skuffelse. Du ligger og leter etter forklaringsmodeller. Hmm...de har ikke fått registrert alle bilene enda eller, bilen min sto helt bakerst i båten eller, systemet er nede. Du vet egentlig svaret, men håpet lever videre....kan ikke akseptere. Jeg sjekker igjen om et par timer. Går inn på forumet og leser hjerteskjærende meldinger om andre som har fått treff...hæææ!! Sjekker en gang til. Nei. Flere melder om «vessel loaded» og «vessel arrived». Apeballer tenker du. Ringer delivery, taster 4 og venter en halv time...ingen svar...ringer igjen og venter 40 minutter. En blid og opplagt dame svarer, litt for munter, litt for lett. Du stiller spørsmålet du allerede vet svaret på og får bekreftet din verste frykt. «Når?» Spør du. Et nytt håp tennes...inn på kalenderen til UECC og Wallenius. Ok, ny dato...laaange dager. F5 tasten begynner å bli litt slarkete, men full av håp! Ahhh!! Den følelsen handler om mer enn nysgjerrighet ass! Blir nesten en nedtur å få treff og få bilen levert. Heldigvis har jeg forstått såppas av å lese på forumet her at ventingen er verdt det x1000! Min første elbil, min første Tesla...My precious!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vet akkurat hvordan du har det, venta i 6 mnd på min 2014 TMS, nå har jeg sen des/januar på min TMX, men fortsatt like spennende å sjekke Teslakontoen  :+1:
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Domis

Enig, enig. Godt å se det ikke bare er meg som går inn på denne tråden 2 ganger i timen samt på mytesla. Bestillingen min ble låst 4. okt og har hatt VIN nummer en stund. Åh, du store smerte.

...


ankul

Sitat fra: Domis på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 22:13
Enig, enig. Godt å se det ikke bare er meg som går inn på denne tråden 2 ganger i timen samt på mytesla. Bestillingen min ble låst 4. okt og har hatt VIN nummer en stund. Åh, du store smerte.
Jeg låste min også denne dagen.. Fikk epost fra Tesla Delivery i dag om at de gjør hva de kan for å få levert bilen på denne siden av 2017.. Men at de selvfølgelig ikke kunne love noe.. Blir spennende ::)
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

Domis

Du fikk epost fra delivery uten at du sendte mail til dem først? Men er det håp for din, er det håp for min.  ;D

MXAnders17

@oto :
Obsidion black
20tommer slipstream silver
6 seter uten midtlener.
Premium package
Sort aske + karbonfiber
Oppgradert autopilot
Selvkjørende
Vinterdekk 20


Bestilt Tesla Model X Performance juli 2019
Eier Tesla Model X 75d
Eier Nissan Leaf Tekna 2017

arve

Sitat fra: oto på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 21:43
Hvilken X75D config hadde du a? Jeg bekreftet 7. sept, og den står fortsatt i produksjon med lev des/tidl.jan. X75D sju seter, autopilot.

Samme som deg tror jeg (hvit). Låst 17/8 og har samme status som deg. Litt irriterende å se mange andre med senere bestilling og "bedre" status. Blir rimelig sur hvis min ikke kommer i år...
Tesla Model 3 reservert (2. april 2016)
Tesla Model X75D (best. aug. 17, lev. 13/12-17)

Cirion

Sitat fra: arve på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 23:11
Sitat fra: oto på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 21:43
Hvilken X75D config hadde du a? Jeg bekreftet 7. sept, og den står fortsatt i produksjon med lev des/tidl.jan. X75D sju seter, autopilot.

Samme som deg tror jeg (hvit). Låst 17/8 og har samme status som deg. Litt irriterende å se mange andre med senere bestilling og "bedre" status. Blir rimelig sur hvis min ikke kommer i år...

Eller rimelig fornøyd om avgiftene fordunster og bilen blir levert Tirsdag 2. Januar :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

BrandNew



Eller rimelig fornøyd om avgiftene fordunster og bilen blir levert Tirsdag 2. Januar :)
[/quote]

Enig! Budsjettforhandlingene skal vel settes igang om ikke så lenge mellom regjeringen og støttepartiene. Tipper vi i midten av november begynner å se tydelige tegn for hvor hardt KrF og Venstre vil pushe regjeringen og skrote avgiften.

Samtidig skal jo opposisjonen komme med alternative budsjetter. Setter nok ikke min lit til AP eller Rødt som nærmest applauderer for forslaget.

Jeg får ikke bilen før Nov/Des uansett og da kan det være fristende å utsette registrering og levering til over nyåret dersom regjeringa viser tegn til å bøye seg.

Sånn jeg leser det så er det dessverre fortsatt mange som ser positivt på innføringen av avgiftene så....time vil sjåvv!


Sent from my iPhone using Tapatalk

arve

Juhuu! Bilen er i baltimore og forventes levert nov/des. På mytesla står det fortsatt at den er i produksjon og levering des/jan.
Tesla Model 3 reservert (2. april 2016)
Tesla Model X75D (best. aug. 17, lev. 13/12-17)

Cirion

Nå byttet min tilbake til Beregnet leveringstid: November - tidlig desember
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA