Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

Tesla91

Alle biler som er bestilt den siste uken og framover blir levert tidligst i starten av januar, selv om det står desember på estimatet hos Tesla. Inventory er eneste løsningen om man ønsker ny bil, tidligere.

arve

Sitat fra: Tesla91 på lørdag 14. oktober 2017, klokken 21:03
Alle biler som er bestilt den siste uken og framover blir levert tidligst i starten av januar, selv om det står desember på estimatet hos Tesla. Inventory er eneste løsningen om man ønsker ny bil, tidligere.

Usikker på om det var svar til meg, men det var i alle fall ikke det som var spørsmålet mitt
Tesla Model 3 reservert (2. april 2016)
Tesla Model X75D (best. aug. 17, lev. 13/12-17)

Vhagar

@arve
Rekker ikke å google dette igjen, men har lest at det nevnes 30 dager etter låsing av bestilling før bilen starter i produksjon (det stemmer ganske så godt med min egen bil) deretter en uke i prod. Og levering innen 90 dager, altså 90 dager etter låsing av bestillingen.

Pluss at de nå har rimelig med kø pga høyt volum, sagt opp flere hundrede om ryktene stemmer og har prioritet på model 3.

Det betyr vel at de som ønsker utlevering før årsskiftet burde ha bilen bekreftet i månedsskiftet august/september senest.

Så kan det så klart gjøres endringer i prioriteringer her, så umulig å være særlig presis.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

arve

Sitat fra: Vhagar på lørdag 14. oktober 2017, klokken 22:25
Det betyr vel at de som ønsker utlevering før årsskiftet burde ha bilen bekreftet i månedsskiftet august/september senest.

Ser vel ut som vi er omtrent i samme båt her. Med ca 135 dager fra bestilling burde det jo gå bra, men det står vitterlig des/jan på min.
Tesla Model 3 reservert (2. april 2016)
Tesla Model X75D (best. aug. 17, lev. 13/12-17)

Vhagar

Desember tidlig januar på min også enda, jeg tenker det er på den sikkre siden så de ikke lover for mye.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

supaplex

Levering desember/januar her også. Bekreftet i slutten av august. Stod lenge november/desember. En kollega som bekfreftet en uke etter meg har fått beskjed om at bilen er i Nederland nå.

geear

Sitat fra: Vhagar på lørdag 14. oktober 2017, klokken 22:25
@arve
Rekker ikke å google dette igjen, men har lest at det nevnes 30 dager etter låsing av bestilling før bilen starter i produksjon (det stemmer ganske så godt med min egen bil) deretter en uke i prod. Og levering innen 90 dager, altså 90 dager etter låsing av bestillingen.

Pluss at de nå har rimelig med kø pga høyt volum, sagt opp flere hundrede om ryktene stemmer og har prioritet på model 3.

Det betyr vel at de som ønsker utlevering før årsskiftet burde ha bilen bekreftet i månedsskiftet august/september senest.

Så kan det så klart gjøres endringer i prioriteringer her, så umulig å være særlig presis.
Produksjonstidspunktet avhenger helt av hvordan bestillingen treffer med produksjonstid satt av til norske biler, og riktig konfigurasjon. De har akkurat produsert mye norske biler nå. Mange som har blitt ferdigstilt her inne siste uka.

Det tok to måneder før min X ble ferdigprodusert. Så anslår de to måneder fra den er ferdig til levering.

Forøvrig ser jeg flere her sier at Tesla gir lite optimistiske anslag og heller justerer etterhvert - jeg håper dere har rett, men hos meg har det vært motsatt. Først ble jeg fortalt oktober i butikken, og oktober var også første valg, så ble det sent oktober - november, så sent november - desember, og nå har det gått til november - tidlig desember. Og bilen har ikke gått fra USA enda, så jeg regner med det blir desember. Bekr. 09/08.

geear

Sitat fra: supaplex på søndag 15. oktober 2017, klokken 07:36
Levering desember/januar her også. Bekreftet i slutten av august. Stod lenge november/desember. En kollega som bekfreftet en uke etter meg har fått beskjed om at bilen er i Nederland nå.
Har han fått det bekreftet fra delivery eller på MyTesla? Såvidt jeg har forstått går ikke norske biler innom Nederland i det hele tatt, de kommer til Zeebrugge (Belgia) og blir lastet om før de går til Drammen eller direkte til andre byer via Hirtshals.

Min bil har også status Nederland (to dager etter den var på vei til kaien), og står fortsatt i USA og venter på båt.

smurf

Min status på MyTesla har gått motsatt vei. Startet med ´Sen November-Desember´ så ´November-Tidlig Desember´omtrent samtidig som status ble ferdig produsert og så rett etter ble det ´Sen Oktober-November´. :+1: Men vet ikke om dette er helt å stole på da.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

arve

100 som har sneket i køen på bekostning av 75 da?
Tesla Model 3 reservert (2. april 2016)
Tesla Model X75D (best. aug. 17, lev. 13/12-17)

smurf

Sitat fra: arve på søndag 15. oktober 2017, klokken 10:20
100 som har sneket i køen på bekostning av 75 da?
Som sagt, vet ikke hvor mye MyTesla er å stole på. Men det har hele tiden vært November-ish. Det er vel mer en nyanse om det blir tidlig eller sent i November enn sniking  ;)
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Vhagar

Sitat fra: gr på søndag 15. oktober 2017, klokken 08:41
Produksjonstidspunktet avhenger helt av hvordan bestillingen treffer med produksjonstid satt av til norske biler, og riktig konfigurasjon. De har akkurat produsert mye norske biler nå. Mange som har blitt ferdigstilt her inne siste uka.

Det tok to måneder før min X ble ferdigprodusert. Så anslår de to måneder fra den er ferdig til levering.

Forøvrig ser jeg flere her sier at Tesla gir lite optimistiske anslag og heller justerer etterhvert - jeg håper dere har rett, men hos meg har det vært motsatt. Først ble jeg fortalt oktober i butikken, og oktober var også første valg, så ble det sent oktober - november, så sent november - desember, og nå har det gått til november - tidlig desember. Og bilen har ikke gått fra USA enda, så jeg regner med det blir desember. Bekr. 09/08.

Ser man på testlastats.no så ser man helt tydlig at det er en gang i kvartalet at Tesla pusher ut de store mengdene biler til det norske markedet. Dette taler i favør av at de skal klare å pushe ut en bråte biler i desember igjen. Klarer de 2000 biler i desember, som nå i september, så tror jeg nok de fleste får bilene sine før nyttår, gitt at de har bestilt i tide. Den cut off'en tror jeg nok gikk i månedsskiftet augsut/september.

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

arve

Sitat fra: Vhagar på søndag 15. oktober 2017, klokken 20:40

Ser man på testlastats.no så ser man helt tydlig at det er en gang i kvartalet at Tesla pusher ut de store mengdene biler til det norske markedet. Dette taler i favør av at de skal klare å pushe ut en bråte biler i desember igjen.

Se der, ja. Det var jo et rimelig klart mønster... Ble plutselig optimistisk ift at mye skal bli gjort i desember
Tesla Model 3 reservert (2. april 2016)
Tesla Model X75D (best. aug. 17, lev. 13/12-17)

Totto71

Hei,

Bestilte vår X75D 31 august og bekreftet noen dager senere. Fikk melding for kort tid siden at den var i produksjon. I dag er status endret til "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering". Er det mulig? Leveringstid er endret fra desember/tidlig januar til november/tidlig desember :). Må sjekke med min kontaktperson i morgen om dette kan være fakta. Tidlig julepresang ;D

Tesley

Sitat fra: Totto71 på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 20:37
Hei,

Bestilte vår X75D 31 august og bekreftet noen dager senere. Fikk melding for kort tid siden at den var i produksjon. I dag er status endret til "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering". Er det mulig? Leveringstid er endret fra desember/tidlig januar til november/tidlig desember :). Må sjekke med min kontaktperson i morgen om dette kan være fakta. Tidlig julepresang ;D

Hvis du søker etter Tilburg så vil du fort finne ut at denne statusen egentlig betyr at bilen din venter på transport over Atlanteren.

Men den oppdaterte leveringstiden er nok veldig reel.
S75D - bekreftet 20. august

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA