Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

arve

Med den nye avgiften (som ikke er vedtatt ennå, men likevel) blir jeg jo litt opptatt av leveringstidspunkt for min X75. Bestilte i august og fikk oppgitt okt/nov. Nå står det des/jan. Har prøvd å forhøre meg med delivery ift om de kan sørge for levering før nyttår, men har ikke fått svar. Noen som har fått noen indikasjoner? Vil jo tro at dette kan være relevant for mange som har bestilt i løpet av rentekampanjen.
Tesla Model 3 reservert (2. april 2016)
Tesla Model X75D (best. aug. 17, lev. 13/12-17)

Jeronan

There are a lot of inventory cars incoming in November. So you could switch to one of those.

http://www.itanywhere.no/inventory.php?land=no&m=x&b=&f=&c=
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mecanica vergara

Jeg bekreftet design 2 oktober og har forventet levering desember - tidlig januar. Jeg blir veldig skuffet om jeg ikke får bil før 2018. Du må få før 2018.

Det sto forøvrig desember når jeg bekreftet.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

arve

Sitat fra: Jeronan på torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:43
There are a lot of inventory cars incoming in November. So you could switch to one of those.

http://www.itanywhere.no/inventory.php?land=no&m=x&b=&f=&c=

Det er i prinsippet et godt alternativ, men de som ligger der nå er dessverre ikke aktuelle. Ikke 7s og hengerfeste.
Tesla Model 3 reservert (2. april 2016)
Tesla Model X75D (best. aug. 17, lev. 13/12-17)

Jeronan

Sitat fra: mecanica vergara på torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:44
Jeg bekreftet design 2 oktober og har forventet levering desember - tidlig januar. Jeg blir veldig skuffet om jeg ikke får bil før 2018. Du må få før 2018.

Det sto forøvrig desember når jeg bekreftet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

If you want to be on the safe side, switch to an inventory. Also, because now you can still get the 8000 NOK discount through referral in October. If you wait till December to switch to inventory, you not only get the 8000 NOK referral discount anymore, but also risk that all inventory will sell out (except the most expensive ones), because more people will start thinking the same thing now.

Earlier today they were still 4-5 incoming Model X 75D inventory in the 700-800 NOK price range, now they are already all gone.
There are still some left in the early 800k-ish range.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mecanica vergara

Sitat fra: Jeronan på torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:54
Sitat fra: mecanica vergara på torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:44
Jeg bekreftet design 2 oktober og har forventet levering desember - tidlig januar. Jeg blir veldig skuffet om jeg ikke får bil før 2018. Du må få før 2018.

Det sto forøvrig desember når jeg bekreftet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

If you want to be on the safe side, switch to an inventory. Also, because now you can still get the 8000 NOK discount through referral in October. If you wait till December to switch to inventory, you not only get the 8000 NOK referral discount anymore, but also risk that all inventory will sell out (except the most expensive ones), because more people will start thinking the same thing now.

Earlier today they were still 4-5 incoming Model X 75D inventory in the 700-800 NOK price range, now they are already all gone.
There are still some left in the early 800k-ish range.
De har ikke biler som treffer mitt ønske godt nok.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Jeronan

Sitat fra: arve på torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:52
Sitat fra: Jeronan på torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:43
There are a lot of inventory cars incoming in November. So you could switch to one of those.

http://www.itanywhere.no/inventory.php?land=no&m=x&b=&f=&c=

Det er i prinsippet et godt alternativ, men de som ligger der nå er dessverre ikke aktuelle. Ikke 7s og hengerfeste.

There were more earlier, so I guess people are scrambling now and switching to inventory. To be expected.
There are still a lot of 6 seaters with "hengerfeste" though.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mrdain

Skjønner ikke helt greia med disse inventorybilene, med mindre det er mulig å forhandle prisen enda mer ned enn det som er oppgitt som rabatt? De aller fleste er jo dyrere enn en nykonfigurert bil. Fint at den kan leveres raskere, men om prisen blir 30k høyere så har det liksom ikke så mye å si.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


T.K

Ser Tesla har endret levering nå, til "sent desember". Merkelig at dette kom nå, ikke sant, etter ny avgift. For en uke siden var det januar, nå er det desember. Selgerne kjenner ikke til dette, jeg var på Rud i dag. Så dette virker rett og slett som en felle, produsert av de som lager nettsiden.

Cirion

Tviler på at Tesla avgiften står. Er nok bare et punkt som er laget for å få oppmerksomhet i media, noe de faktisk har fått meget bra utelling på. Dette blir nok første punkt som ryker.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Espen79

Sitat fra: mrdain på fredag 13. oktober 2017, klokken 12:31
Skjønner ikke helt greia med disse inventorybilene, med mindre det er mulig å forhandle prisen enda mer ned enn det som er oppgitt som rabatt? De aller fleste er jo dyrere enn en nykonfigurert bil. Fint at den kan leveres raskere, men om prisen blir 30k høyere så har det liksom ikke så mye å si.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Stemmer ikke ift den jeg endte opp med å kjøpe igår, Model X 100D med "alt" inkl hengerfeste og 20" vinterhjul, men ikke selvkjøring til 1,019. Tilsvarende bil i konfiguratoren blir 1.032. Får bilen i slutten av november, tidlig desember. Ferdig produsert og i transit så styrer unna risk for nytt avgiftsregime.
Venter på X100D inventory bil (bestilt 12.10.17)

pwb

Selv om man håper og ønsker at denne avgiften blir stående så blir den nok ikke det. Det er noen punkter som bla denne og det med at pelsdyrnæringen skal få penger mens dyrevernere ikke skal få det som ryker først. Husk at i Norge bestemmer de minste partiene, så her har helt sikkert Siv vært såpass smart og forutseende at hun legger inn poster som hun VET at disse småpartiene vil grine over, så kan hun heller klappe dem litt på ryggen og si slutt å gråt nå Knut Arlid og Trine, vi kan fjerne disse posten, men da må vi få beholde de andre og så får hun ett hulkende takk tilbake også blir alt som før.

mrdain

Sitat fra: Espen79 på fredag 13. oktober 2017, klokken 13:05
Sitat fra: mrdain på fredag 13. oktober 2017, klokken 12:31
Skjønner ikke helt greia med disse inventorybilene, med mindre det er mulig å forhandle prisen enda mer ned enn det som er oppgitt som rabatt? De aller fleste er jo dyrere enn en nykonfigurert bil. Fint at den kan leveres raskere, men om prisen blir 30k høyere så har det liksom ikke så mye å si.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Stemmer ikke ift den jeg endte opp med å kjøpe igår, Model X 100D med "alt" inkl hengerfeste og 20" vinterhjul, men ikke selvkjøring til 1,019. Tilsvarende bil i konfiguratoren blir 1.032. Får bilen i slutten av november, tidlig desember. Ferdig produsert og i transit så styrer unna risk for nytt avgiftsregime.
Mulig det ikke gjelder alle, men de fleste jeg har vært inne på har det hvertfall vært tilfellet på. F.eks. denne: https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJXCCE24HF064329?redirect=no
Jeg får ikke prisen til å stemme hvertfall? Og dette mener jeg er ganske ofte. Nå har de aldri inventorybiler etter min konfigurasjonssmak uansett, så blir nok aldri aktuelt, men.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Jeronan

#13
Sitat fra: mrdain på fredag 13. oktober 2017, klokken 13:14
Sitat fra: Espen79 på fredag 13. oktober 2017, klokken 13:05
Sitat fra: mrdain på fredag 13. oktober 2017, klokken 12:31
Skjønner ikke helt greia med disse inventorybilene, med mindre det er mulig å forhandle prisen enda mer ned enn det som er oppgitt som rabatt? De aller fleste er jo dyrere enn en nykonfigurert bil. Fint at den kan leveres raskere, men om prisen blir 30k høyere så har det liksom ikke så mye å si.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Stemmer ikke ift den jeg endte opp med å kjøpe igår, Model X 100D med "alt" inkl hengerfeste og 20" vinterhjul, men ikke selvkjøring til 1,019. Tilsvarende bil i konfiguratoren blir 1.032. Får bilen i slutten av november, tidlig desember. Ferdig produsert og i transit så styrer unna risk for nytt avgiftsregime.
Mulig det ikke gjelder alle, men de fleste jeg har vært inne på har det hvertfall vært tilfellet på. F.eks. denne: https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJXCCE24HF064329?redirect=no
Jeg får ikke prisen til å stemme hvertfall? Og dette mener jeg er ganske ofte. Nå har de aldri inventorybiler etter min konfigurasjonssmak uansett, så blir nok aldri aktuelt, men.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

That one should be 846.200 NOK. So must be a pricing error or it has some extra's that are not listed. Simply talk to Tesla sales person when you see an inventory car you'd like and verify the price.
There are known issues with the website not always listing the correct information sadly. :(

I changed my order to an inventory Model S and the price was exactly how it should be.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

arve

Det står at bilen min er "i produksjon", og jeg får oppgitt understellsnummer. Da er den vel ferdigprodusert i neste uke eller noe sånt? Burde den ikke da bli levert senest i desember? Vet det er en stund med frakt, men det får da være grenser....
Tesla Model 3 reservert (2. april 2016)
Tesla Model X75D (best. aug. 17, lev. 13/12-17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA