Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpt zoe400 bose - forslag til ladestasjon

Startet av aasen90, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:18

« forrige - neste »

aasen90

Fikk tak i en zoe bose med levering i midten av desember.
Siden laderen som følger er ganske liten så lurer jeg på hva slags laderstasjon jeg bør gå for. Har 400vTN med 3x32amp.

Tror 11kWh blir litt heftig, så tenker at rundt 7 vil være passe.

Hva foreslår dere?

Jeronan

#1
Sitat fra: aasen90 på torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:18
Fikk tak i en zoe bose med levering i midten av desember.
Siden laderen som følger er ganske liten så lurer jeg på hva slags laderstasjon jeg bør gå for. Har 400vTN med 3x32amp.

Tror 11kWh blir litt heftig, så tenker at rundt 7 vil være passe.

Hva foreslår dere?

It depends what kind of onboard charger the Zoe has? if it has a 11kW onboard charger, then why not install a 3-phase charging station? Pretty nice to be able to fully charge your car within 4-5 hours when needed.

Our BMW i3 has 11kW onboard charger, so we have a 3-phase fuse installed with our BMWi wallbox! Since we have 400V TN too. ^^
We absolutely love it! Its' really nice to be able to top up the battery quickly when needed.
And now we get a Model S 75D incoming as well, so then it's even nicer to have. Since now we can fully charge this car overnight if needed.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

HCO

#2
Sitat fra: Jeronan på torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:35
It depends what kind of onboard charger the Zoe has?
Zoe har kun onboard AC-lader med type2-plugg, men den er til gjengjeld på 22kW. Den andre "særheten" er at den krever TN-strøm.

Jeg synes nofuel har noen gode løsninger, de har også en egen samleside med Zoe ladestasjoner (som selvsagt også kan lade alle andre biler som støtter type2): http://www.nofuel.no/renault-zoe-lading

Edit: Ser at du har TN-strøm i huset, da er du selvsagt ikke avhengig av trafo, og kan kjøpe en hvilken som helst Type2 ladestasjon.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

elektrolux

Hva med en fritt justerbar Wallbox Pulsar.

Liten og nett, og som sagt fritt justerbar til den styrken du ønsker.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ProsjektX

Det rimeligste du kan kjøpe er vel Tesla Wallbox, ca 5400kr. Kan justeres til hvilket strømtrekk du vil, og støtter 3 fase.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

jkirkebo

Sitat fra: ProsjektX på mandag 16. oktober 2017, klokken 11:48
Det rimeligste du kan kjøpe er vel Tesla Wallbox, ca 5400kr. Kan justeres til hvilket strømtrekk du vil, og støtter 3 fase.

Nja, det stemmer ikke helt. Den kan f.eks ikke justeres til 9A, som er det du vil ha om du skal lade ny eGolf på 230V 3-fase 16A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA