Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du reservert i-Pace?

Startet av TRM, tirsdag 07. februar 2017, klokken 13:07

« forrige - neste »

Tellus

Sitat fra: TM på mandag 13. februar 2017, klokken 18:07
Litt dårlig at bekreftelsen ikke inneholdt et nytt reservasjonsnummer. Det gamle nummeret sier ikke så mye, siden det er dato for innbetalt depositum som skulle være tellende. De i kundesenteret sa dessuten at eposten skulle inneholde en bekreftelse på at pengene var plasser på en sperret konto. Da var jo Tesla's løsning bedre, fordi betaling med kredittkort gir sikkerhet mot at pengene kan tapes.

Tror neppe Jaguar følger kontoutskriften nå de gir kønummer. Regner med at alle som betaler inn i løpet av de første par dagene etter emailen ble sendt ut stiller likt. Deretter ser man på når man satt seg på listen.
Dessuten er det vel svært sannsynlig at evntuelle nåværende jaguarkunder gis prioritet. Å ikke prioritere eksisterende kunder som handler biler i denne prisklassen er neppe spesielt smart.

mrjalle

Lånte depositum til Tesla i nesten 3 år før jeg fikk den leverte i august '13. Aldri hatt så mye trøbbel med en bil - og en bil som er fantastisk å kjøre. Må "selvsagt" ha elektrisk, men aldri Tesla igjen. Derfor enkelt: har reservert og betalt depositum i håp om å få bil så fort som overhode mulig.

turfsurf

Fikk tlf fra Jaguar på fredag. Hvis man ville beholde plassen i køen fra reservasjon måtte man betale før 1/4.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

HelectriC

Hva med langreiselademulighet for I-Pace? Kan jo ikke stoppe på CCS eller Chademo når man skal til Italia. Vil jo ta evigheter. Om det kommer 350kW CCS, så vil det vel neppe være 8-12 stalls per stasjon? Eller er det noe jeg ikke fått med meg i forbindelse å bruke I-Pace som langdistansebil?
ioniq 5

bmw2002

Sitat fra: HelectriC på onsdag 01. mars 2017, klokken 23:03
Hva med langreiselademulighet for I-Pace? Kan jo ikke stoppe på CCS eller Chademo når man skal til Italia. Vil jo ta evigheter. Om det kommer 350kW CCS, så vil det vel neppe være 8-12 stalls per stasjon? Eller er det noe jeg ikke fått med meg i forbindelse å bruke I-Pace som langdistansebil?

Det er sagt at I-Pace skal støtte minst 150kW lading. Hvor mange ladere som finnes om 1 1/2 år er vel vanskelig å si, men samarbeidet mellom VW, BMW, Ford etc vil kanskje føre til en god del ladepunkter?

TorAtle

Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

HelectriC

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 02. mars 2017, klokken 14:02
Sitat fra: HelectriC på onsdag 01. mars 2017, klokken 23:03
Hva med langreiselademulighet for I-Pace? Kan jo ikke stoppe på CCS eller Chademo når man skal til Italia. Vil jo ta evigheter. Om det kommer 350kW CCS, så vil det vel neppe være 8-12 stalls per stasjon? Eller er det noe jeg ikke fått med meg i forbindelse å bruke I-Pace som langdistansebil?

Det er sagt at I-Pace skal støtte minst 150kW lading. Hvor mange ladere som finnes om 1 1/2 år er vel vanskelig å si, men samarbeidet mellom VW, BMW, Ford etc vil kanskje føre til en god del ladepunkter?

Får håpe det skjer noe positivt her. Blir en reservasjon av I-Pace for meg, så får tiden vise om jeg faktiske kjøper den eller ikke.
ioniq 5

Rismyr

Er det noen som er tildelt, eller fått opplyst plassnummer i køen ?
Evt. fått noe signaler om leveringsdato ift. sin reservasjon.

Det snakkes vel om 1000 biler til Norge i 2018 - med levering fra forsommeren på de første.

Jon65

Jeg spurte nettopp om min plassering og fikk følgende svar:

Vi kan dessverre ikke oppgi hvilket nummer du har på listen, kun at din plassering bestemmes av datoen for din innbetaling av reservasjonsbeløp, samt hvilken bil du ønsker (farge, utstyr, interiør, etc) da ikke alle biler vil bli produsert samtidig.

GreenBeHH

Da er endelig depositum innbetalt for min del. Har stått i interessekøen siden i fjor, men regner med det er lurt å komme inn i køen nå før visning på Geilo. Fremdeles usikkerhet rundt pris og praktiske ting som hengerfeste og takstativ som vil avgjøre om jeg bestiller. 8)
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA