Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Synes du Finn priser på Ampera-E er høye? Første Tesla Model 3 er annonsert for 150 000 $ [emoji12]

Startet av Counterpointer, onsdag 11. oktober 2017, klokken 19:46

« forrige - neste »

Måkemannen

Akkurat nå er vel den bilen sjeldnere enn diamanter, så det er ikke rart prisen er stiv. Men bevares, det der er i overkant.

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


stromifokus


Counterpointer

Sitat fra: stromifokus på onsdag 11. oktober 2017, klokken 20:48
Tesla 3 er håndlaget. Da blir det dyrt å produsere disse.
Merkelig innspill da prisen er 440 tusen! Det har ingenting med produksjonsmåter å gjøre.

Her er forøvrig en video av produksjonen

https://www.instagram.com/p/BaInXGBg9G7/

Er ikke mye hender her

bmw2002

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 12. oktober 2017, klokken 07:52
Sitat fra: stromifokus på onsdag 11. oktober 2017, klokken 20:48
Tesla 3 er håndlaget. Da blir det dyrt å produsere disse.
Merkelig innspill da prisen er 440 tusen! Det har ingenting med produksjonsmåter å gjøre.

Her er forøvrig en video av produksjonen

https://www.instagram.com/p/BaInXGBg9G7/

Er ikke mye hender her

Det var vel et forslag på humor :)

Forøvrig viser jo ikke videoen mer enn 3 sekunder fra produksjonslinja. Nissan, GM, BMW etc legger ut videoer av hele produksjonen og inviterer journalister til fabrikken.

T.K

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 11. oktober 2017, klokken 19:46
https://electrek.co/2017/10/11/tesla-model-3-first-used-listed-150000/

Dette er nesten 1,2 millioner for en bil som koster 440 tusen.

Var det et innlegg for å forsvare at husmødre og andre amatører skal tjene 100 000 kroner på å selge opelen sin til overpris på finn? Minner om at man fortsatt får Renault Zoe til 229 000 kroner inkl veggmontert lader, mao nærmere halv pris av opelen. Og Zoe går 30 mil.

zbk

Slutt med sutringa overalt der bruktpriser på Ampera-e kan dras inn, TK. Du får et slett rykte på forumet på den måten. Hvordan i alle dager kan førsteinnlegget her tas som et "forsvar" av bruktpriser på en helt annen bil?

Hvis de virkelig får solgt en "brukt" Model3 til den prisen: Gratulerer med fortjenesten 8)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Counterpointer

Sitat fra: T.K på torsdag 12. oktober 2017, klokken 08:37
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 11. oktober 2017, klokken 19:46
https://electrek.co/2017/10/11/tesla-model-3-first-used-listed-150000/

Dette er nesten 1,2 millioner for en bil som koster 440 tusen.

Var det et innlegg for å forsvare at husmødre og andre amatører skal tjene 100 000 kroner på å selge opelen sin til overpris på finn? Minner om at man fortsatt får Renault Zoe til 229 000 kroner inkl veggmontert lader, mao nærmere halv pris av opelen. Og Zoe går 30 mil.
Pms? 

Øyvind.h

Sitat fra: zbk på torsdag 12. oktober 2017, klokken 08:47
Hvis de virkelig får solgt en "brukt" Model3 til den prisen: Gratulerer med fortjenesten 8)

Konkurrenter burde kjøpe bilen og plukke den i fillebiter for å se hva Tesla har funnet på denne gangen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

zbk

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 12. oktober 2017, klokken 08:52
Pms? 
Enten det eller så har han tapt penger på en bil eller er selger av Zoe (som med den håpløse ladefarten må være billigst for å selge).  ::)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 12. oktober 2017, klokken 08:01
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 12. oktober 2017, klokken 07:52
Sitat fra: stromifokus på onsdag 11. oktober 2017, klokken 20:48
Tesla 3 er håndlaget. Da blir det dyrt å produsere disse.
Merkelig innspill da prisen er 440 tusen! Det har ingenting med produksjonsmåter å gjøre.

Her er forøvrig en video av produksjonen

https://www.instagram.com/p/BaInXGBg9G7/

Er ikke mye hender her

Det var vel et forslag på humor :)

Forøvrig viser jo ikke videoen mer enn 3 sekunder fra produksjonslinja. Nissan, GM, BMW etc legger ut videoer av hele produksjonen og inviterer journalister til fabrikken.
Humor er jeg veldig tilhenger av, skjønte ikke hva som var morsomt her imidlertid.

Finnes flere videoer av produksjonen av Model 3. Poenget er at Tesla bruker tid på å kjøre denne inn, så foreløpig går det saaaakte.........

Men det har igjen lite med bruktpris å gjøre.

Jeg har to biler. Ae som akkurat nå er verd mer enn jeg kjøpte den for og en SUV diesel som antagelig er nærmest uselgelig selv om det er en utrolig bra bil. Sånn er markedskrefter. Det kan en like eller ikke uten at det forandrer situasjonen.

Tesla Model 3 bruktpris var imidlertid bemerkelsesverdig høy. Derav denne tråden

T.K

Sitat fra: zbk på torsdag 12. oktober 2017, klokken 08:47
Slutt med sutringa overalt der bruktpriser på Ampera-e kan dras inn, TK. Du får et slett rykte på forumet på den måten. Hvordan i alle dager kan førsteinnlegget her tas som et "forsvar" av bruktpriser på en helt annen bil?

Hvis de virkelig får solgt en "brukt" Model3 til den prisen: Gratulerer med fortjenesten 8)

Hvis du hadde lest overskriften i førsteinnlegget så hadde du sett at tråden handler om Opel, ikke Tesla. Bruktbilselgere av Opel prøver å snike seg inn på forum ved å gå bakveien. Jeg korrigerer bare husmødre og brukmtbilselgere, men skjønner jo at andre, som også vurderer å overselge opelen sin for å kjøpe Tesla kan bli provoserte 

zbk

Jeg har lest overskriften (enda en gang) og skjønner fortsatt ikke hva du sutrer for i denne tråden. Det er da ingenting i førsteinnlegget som prøver å forsvare eller hype den nåværende norske bruktprisen på Ampera-e!? At en Model3 forsøkes solgt til tre ganger nybilprisen er en ganske morsom nyhet for meg.

At Ampera-e nevnes sammen med en annen bil som selges til overpris er ganske naturlig siden slike utslag er relativt sjeldne. Tesla ModelS var såvidt jeg husker "utsatt" for samme effekt. Der varte det vel til og med i årevis godt hjulpet av økende nybilpriser pga økte dollarpriser. Om du stresser på deg magesår av at noen kan klare å tjene penger på en bil er da ikke deres problem.

Til knut.aulie: Beklager om jeg har dratt tråden for mye ut av kontekst. Jeg skal gi meg her siden det ikke tjener noen som helst hensikt å fortsette diskusjonen med TK.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Counterpointer

Sitat fra: zbk på torsdag 12. oktober 2017, klokken 11:07
Til knut.aulie: Beklager om jeg har dratt tråden for mye ut av kontekst. Jeg skal gi meg her siden det ikke tjener noen som helst hensikt å fortsette diskusjonen med TK.
Ingenting å beklage, du har forstått tråden slik den er ment

Det er lov å svare på tiltale.
Jeg tåler fint kritiske innspill også. Poenget med forum er informasjon og meningsutveksling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA