Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elendig kundeservice hos Birger N. Haug/Nissan - igjen

Startet av T.K, onsdag 15. november 2017, klokken 11:07

« forrige - neste »

T.K

Nissan EV har falt ut, dvs den virker nå og da, i dag virket den ikke, og jeg dro til Birger N. Haug for å få hjelp. Fikk beskjed om å ringe Nissan på et dyrt 815-nummer. Samtalen var ca slik:

- "Jeg betalte dere for å få carwings til å virke, nå virker det ikke, og du ber meg ringe et dyrt 815-nummer?

- "Vi er ikke Nissan, vi er en forhandler. Carwings er det Nissan som styrer med".

-"Så om noe går i stykker på bilen, så skal jeg ikke henvende meg til dere, men til Nissan?"

-"Nei, da kommer du hit, men om det er Carwings, så må du ringe Nissan"

Jeg prøvde å ringe det dyre 815-nummeret, ventet 5 minutter i kø før jeg ble avbrutt av en innkommende samtale, så jeg sendte en epost, men får nok bare melding tilbake om å ringe det dyre nummeret.

Jeg kan nesten ikke vente til teslaen kommer. Der er det nok mere mikk med bilen, men servisen er bedre.

uerfaren_trønder

Nå har jeg bare hatt bilen i noen dager, men jeg føler virkelig Nissan fortjener en del kritikk når det kommer til kvaliteten på IT-løsningene sine. Har enda ikke fått Nissan Connect EV til å fungere og det er helt klar Nissan, ikke forhandleren min som har svin på skogen her. Nettsidene til you+nissan bugger som bare juling i både Chrome og Firefox.
Blir trønder etter hvert.

Nissan Leaf 30khw 2017.

Goggen123

Ofte når jeg ikke kommer inn (bruker app) tvinger jeg avslutning av appen i apps tyding under innstillinger på telefonen, og går inn på nytt. Pleier å funke.

bob-bob

Vi har 2 Leaf i familien  , en 2013 og en 2016. Var litt krøkkete å få satt opp Carwings på begge bilene da de var nye , men etter litt support funket det fint. Det har det forøvrig gjort i flere år nå , med unntak av et par episoder hvor Nissan  oppgraderte sine systemer. Det lengste avbruddet var i 2016 da vår nyeste bil kom , fordi denne hadde nytt system med 3G overføring . Da var vel carwings nede i ca 2 måneder.....

Etterpå har det som sagt fungert fint !   (med unntak av åpenbar høy trafikk i systemet på tidlige morgener , hvor det  kan være litt "heng"...)  Men vi bruker dette omtrent hver eneste dag og det fungerer altså.


PNR1A

#5
815 nr til Nissan er fortsatt i drift, har ringt i går, 31kr for 5 minutter og ikke mye hjelp:) Fikk vedlikeholdsvarsel i appen på søndag. Kunderådgiver fant ikke et eneste spor av varsel i systemet.
Nissan Leaf Nordic 30kWh

Gordon Retriever

Til min overraskelse ser jeg at www.nissan.no fortsatt kun oppgir et 815-nummer for kundeservice:



Er det ting som dette som medvirker til at Nissan scorer dårlig på Autoindex, selv om Leafen er bra?

bob-bob

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 15. november 2017, klokken 14:17
Til min overraskelse ser jeg at www.nissan.no fortsatt kun oppgir et 815-nummer for kundeservice:



Er det ting som dette som medvirker til at Nissan scorer dårlig på Autoindex, selv om Leafen er bra?

Jeg brukte support hos min forhandler jeg. De ordnet alt for meg.... (+ etpar email )  Noe 815 nummer ringte jeg aldri ... :)

Bondeknøl

Hadde heller ikke gjort det noe anderledes enn bob-bob. Min erfaring fra forhandler er at de hjelper med sånt. Det skulle jo bare mangle når en kjøper ny bil fra de.

T.K

Sitat fra: Bondeknøl på onsdag 15. november 2017, klokken 17:25
Hadde heller ikke gjort det noe anderledes enn bob-bob. Min erfaring fra forhandler er at de hjelper med sånt. Det skulle jo bare mangle når en kjøper ny bil fra de.

Som sagt, jeg stilte opp personlig med bilen i dag og fikk beskjed om at de ikke hadde noe med appen Nissan EV å gjøre, til tross for at jeg har betalt for å få dette til å virke tidligere.

Det har forøvrig virket helt fint et par år, men den siste uka kommer jeg inn på appen etter mellom 10 og 100 forsøk. appen sier jeg må koble meg til i bilen, men det er koblet til.

Zimon

@T.K hvordan kobler telefonen seg til Leaf'en, via bluetooth eller wifi? (PS, kjenner ikke til Leaf og Carwings systemet da jeg aldri har hatt Nissan eller tuklet med noe slikt, så bare grove tips).

Om Bluetooth, slett paringen mellom bil og mobil og så sett opp parring på nytt.
Om Wifi, slett wifi settinger på bil og telefon om Leaf'en lager sitt eget wifi nett og sett opp kobling på nytt.
Evt om det er mobilnett og kobling via den, kan det være dårlig kontakt med SIM kort i bilen? Ta ut og rens simkortet med en tørr myk klut og sett tilbake. Får evt bilen tilgang til internett på noen måte før og etter?

Om det tyder på App problematikk, så kan det være lurt å enten "slette" settinger, evt slette appen og installere på nytt fra scratch?

Det er de første tingene som faller meg inn. :)

Når det kommer til support fra BNH kontra Nissan og hvem som har ansvar, så har nok BNH rett at Nissan spesifikke systemer, så er nok Nissan rette stedet. Men de burde nok tatt tak i saken selv og prøvd å hjelpe til litt med sin egen lokale kompetanse når du møtte opp med bilen personlig.

Evt for videre support her på forumet så er det greit om du beskriver litt mer om hva slags symptomer/problemer du opplever. Skriv også inn hvilken mobiltelefon du bruker og hvilket Operativystem den kjører. Det gjør det litt enklere for oss andre å komme med potensielle forslag. :) Bruker du en Android telefon så finner du Android versjons nummeret i Innstillinger, bla helt nederst og velg Om telefonen.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA