Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Biltema vindusvisker

Startet av spelly, mandag 09. oktober 2017, klokken 13:10

« forrige - neste »

spelly

Hei. Trenger nye vindusviskere bak på min Nissan Leaf 2014 modell. Er det noen som har prøvd Biltema sine?
Hvilke vindusviskere fra Biltema er kompatibel med Nissan Leaf?



Sele


Trekkoppbil

Jeg har aldri funnet 10" blad på Biltema.
www.ebay.com/itm/MISIMA-10-Rear-Window-Windshield-Wiper-Blade-For-Swift-SX4-Splash-Alto-VEZEL-QX/322081013077

Vesterskog

Angående bakre visker, jeg kjøpte biltema sin 11" i håp om at det skulle være plass. Det var det jo ikke men det var kurant å flytte bladet over på eksisterende holder. 5-10 minutters jobb.

Burger

Trenger også før eller siden å skifte vindusvisker bak og vurderer å bestille tre stk fra link over så jeg har i fem til syv år til.

Flere i Trondheimsregionen som vil være med på bestilling? Ser porto er gratis, men om flere er like late som meg og synes vipps er enklere enn kinabestilling så er det bare å henge seg på. Jobber i Trondheim og bor i Stjørdal.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

leafnor

Sitat fra: Burger på søndag 11. mars 2018, klokken 09:08
Trenger også før eller siden å skifte vindusvisker bak og vurderer å bestille tre stk fra link over så jeg har i fem til syv år til.

Flere i Trondheimsregionen som vil være med på bestilling? Ser porto er gratis, men om flere er like late som meg og synes vipps er enklere enn kinabestilling så er det bare å henge seg på. Jobber i Trondheim og bor i Stjørdal.
Jeg kjøpte et par slike i 2015 for den originale var morknet opp i gummien (Levde knapt 3 år den originale)
Nå blir denne kinasaken i mai måned like gammel som den originale jeg byttet. Den er faktisk hel ennå.
Gjorde som du tenker,  kjøpte to. Den ene henger mørkt i kjellerbod i håp om ikke å morkne under lagring.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Trekkoppbil

#8
Dette er den siste jeg kjøpte:
https://www.ebay.com/itm/REAR-10-WINDSCREEN-WINDOW-WIPER-BLADE-For-Suzuki-Infiniti-Honda-Nissan-SX4-QX/272982346291
ca 34 kr for 2. Det kan se ut som de er støpt i samme forma som de originale.
Men det burde være mulig å kjøpe en endra mindre del:
Det ser ut som at gummien sitter på ei lita skinne som du kan dra av og på.

Vesterskog

Sitat fra: Trekkoppbil på søndag 11. mars 2018, klokken 20:44
Dette er den siste jeg kjøpte:
https://www.ebay.com/itm/REAR-10-WINDSCREEN-WINDOW-WIPER-BLADE-For-Suzuki-Infiniti-Honda-Nissan-SX4-QX/272982346291
ca 34 kr for 2.
Men det burde være mulig å kjøpe en endra mindre del:
Det ser ut som at gummien sitter på ei lita skinne som du kan dra av og på.

Det er to smale, tynne flate blekk e.l som ligger i spor i gummien. Var de jeg tok ut når jeg skiftet til gummi fra biltema sin. Helt lik gummi.

bob-bob

Prøvd biltema viskere foran. Helt greie , men de fryser lett til. De originale er bedre. ( men selvsagt , mye dyrere ! )

eltex

Tesla ModelY LR 23

bob-bob

Sitat fra: eltex på fredag 16. mars 2018, klokken 12:14
Jeg har kjøpt følgende og de fungerer greit :

Passasjer  Clear vision 400MM 16"   58219   http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Viskerutstyr/Vindusviskere/Viskerblad/VISKERBLAD-400MM-16-2000029608/

Fører   Clear vision 650MM 26"   58229   http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Viskerutstyr/Vindusviskere/Viskerblad/VISKERBLAD-650MM-26-2000029617/

Har aldri kjøpt bak.

Samme som jeg kjøpte , og de fryser som sagt lett til , og de er dårligere kvalitet enn de originale. Men helt annen pris selvsagt !


Stef W

Har også bestilt fra Kina. Tok en stund før den kom men du funker bra og koster jo nesten ingenting. Veldig bra tipps! Tusen takk!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA