Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt om Hyundai KONA

Startet av BOStrand, mandag 09. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

andy99

Kona EV på bane. Ser ut til å prestere greit. Blir gøy å prøve, demobiler kan være hos forhandler i aug/sept
De andre bilene ser ut til å være Elantra Sport 1,6 turbo 201 hk 0-100 på 7,7 sek.

Video:
https://youtu.be/pJRM9BeW4ZQ

Sak:
https://insideevs.com/watch-hyundai-kona-electric-hit-track/

Elantra Sport:
https://www.hyundaicanada.com/en/showroom/2018/elantra-sport
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Spajderman

https://youtu.be/jMbJxs-ORoM

Første "review" av Kona Electric på veien? Er ikke så stø i Italiensk, men virker som en positiv test!

andy99

Sitat fra: Spajderman på onsdag 27. juni 2018, klokken 00:33
https://youtu.be/jMbJxs-ORoM

Første "review" av Kona Electric på veien? Er ikke så stø i Italiensk, men virker som en positiv test!

Virkelig stilig med sort tak og speiler. Tror jeg må vurdere folie.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Jakal

Dette er vel Pulse Red, antar jeg. Testen forøvrig konsentrerte seg om batteri, rekkevidde og lading. Og mindre om kjøreegenskaper. Men ja, positiv test.

HPSE


De første demobilene er allerede i norge :) Se bremerhaven post :)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

andy99

Fin sammenligning mellom Chevy Bolt (Opel Ampera-e) og KONA.

https://pushevs.com/2018/06/27/chevrolet-bolt-ev-vs-hyundai-kona-electric/

Har trodd de har vært tilnærmet like på teknikk, men feks har Kona kraftigere motor. 395 Nm vs 360 Nm.

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Spajderman

Sitat fra: Joltus på mandag 04. juni 2018, klokken 17:03
Noen som har funnet info om hvordan lane assisten blir på kona? Samme som på ionic? Eller har de gjort den brukbar nå?

Ser at de skiller mellom "Lane Keep Assist" og "Lane Following Assist" på de europeiske nettsidene til Hyundai, se det vedlagte bildet. Han kameraten her; https://youtu.be/YrnXq5MCcos viser til den nederlandske konfiguratoren der begge tydeligvis er alternativer. På den norske utstyrslisten står det bare noe sånt som "Aktiv filholder", noe som for så vidt kan være en eller begge.

Noen som vet noe om hva som kommer på den norske utgaven? Det kan jo potensielt være veldig stor forskjell på LKA og LFA!

Trond.m

Sitat fra: andy99 på torsdag 28. juni 2018, klokken 15:07
Fin sammenligning mellom Chevy Bolt (Opel Ampera-e) og KONA.

https://pushevs.com/2018/06/27/chevrolet-bolt-ev-vs-hyundai-kona-electric/

Har trodd de har vært tilnærmet like på teknikk, men feks har Kona kraftigere motor. 395 Nm vs 360 Nm.
De største (og eneste ?) fordelene jeg ser med Ampera-e er at den har karosseri i aluminium og rustfrie skivebremser.

Gordon Retriever

Sitat fra: Spajderman på torsdag 28. juni 2018, klokken 19:23Noen som vet noe om hva som kommer på den norske utgaven? Det kan jo potensielt være veldig stor forskjell på LKA og LFA!

Hyundais bruk av begreper er litt forvirrende - usikker på om betegnelsene er endret fra en generasjon til en annen eller fra et land til et annet.

Her er til sammenligning omtalen av filassistent i bruksanvisningen for fossil Kona, som innholdsmessig er praktisk talt identisk med tilsvarende for Ioniq EV på norsk:





Spajderman

Sendte Hyundai Norge en melding på facebook i går kveld, fikk svar i dag tidlig. Bilen får begge systemene, LKA (De kalte det LKA/LKAS) og LFA. Det som refereres til som "Aktiv filholder" er LFA.

Gordon Retriever

#520
Hyundai har sluppet priser i Storbritannia.
I motsetning til Norge kan man alt nå velge mellom 39kWh og 64kWh batteri.
Det største batteriet sammen med den største utstyrspakken inkl. skinnseter koster £36.295.  Trekker vi fra britisk moms tilsvarer dette 325.000 norske kroner.
Britene betaler imidlertid moms men får derimot et fratrekk på £4.500 nå de kjøper elbil, slik prisen som betales tilsvarer 342.000 norske kroner.

Her er andre alternativer for britiske Hyundai-kjøpere:





Pressemelding:

SitatHyundai Motor UK announce KONA Electric pricing and specifications

Prices for KONA Electric start from £29,495 – not including the £4,500 Plug-In Car Grant (PICG)
Available in 39kWh / 135PS or 64kWh / 204PS battery and motor combinations
Offers the very latest in battery electric powertrain and connected technology and a driving range of up to 300 miles
Available to order exclusively on Hyundai's Click to Buy website (www.hyundai.co.uk/clicktobuy)

29 June 2018 – Hyundai Motor UK has officially announced the pricing and specification of the KONA Electric, which will be available to order from the 2 August.

KONA Electric is the latest electrified model from Hyundai, joining both the IONIQ family and the forthcoming NEXO as the brand drives towards 18 new electrified models by 2025. It brings the very latest in battery electric powertrain and connected technology, with an impressive driving range of up to 300 miles, all packaged up in an evolution of the KONA's striking exterior design.

Front styling changes include a signature silver garnish connecting the high level daytime running lamps, a closed grille incorporating the charge point and a redesigned front bumper with active air flaps. At the rear of KONA Electric, the bumper has been redesigned for improved airflow, as well as housing resigned turn signal and fog lamp units. From the side, its dedicated 17" alloy wheels, lower side skirt and wheel arch side claddings are clear differentiators from the internal combustion engine versions of KONA.

The KONA Electric models come with a high level of standard safety features, including Autonomous Emergency Braking with Pedestrian Recognition (AEB), Forward Collision Warning (FCW) Hill Start Assist Control (HAC) Lane Keep Assist (LKA), Smart Cruise Control (ASCC) and Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) with individual tyre pressure display. Blind Spot Detection (BSD), Lane Follow Assist (LFA) and Rear Cross Traffic Alert (RCTA) are also available dependant on trim level.

DownloadShare
Prices will start from £29,495 (excluding Plug In Car Grant) for the KONA Electric SE 39kWh, with equipment including a 7" display audio including DAB, Apple Car Play™ and Android Auto™, rear parking sensors with rear view camera, Bluetooth connectivity with steering wheel controls and a leather steering wheel. Automatic lights, climate control, driver's side electric lumbar support and keyless entry with start/stop button are amongst the key specification items.

KONA Electric Premium 39kWh is the next model up in the range, which starts from £30,870 (excluding Plug In Car Grant). The specification builds on the SE trim level by offering customers additional equipment including, privacy glass, LED rear lamps, front parking sensors, auto dimming rear mirror and automatic windscreen wipers, 8" touchscreen display audio system with Navigation, DAB, Apple Car Play™ and Android Auto™, combined with the KRELL audio system with 8 speakers and wireless charging for compatible devices. KONA Electric Premium is available with two drivetrains; the 39kWh battery with 100kW motor providing 136PS, or the 64kWh battery with 150kW motor with 204PS.

The range topping Kona Electric Premium SE 64kWh is available from £36,295 (not including Plug In Car Grant), which adds additional equipment to the Premium including LED headlamps with High Beam Assist (HBA), static cornering lights and head up display. Additional enhancements over the Premium specification include leather seat facings, electrically adjustable and heated/ventilated front seats and heated steering wheel.

KONA Electric is available in a choice of 6 colours. Galactic Grey (metallic) is a no cost option finish, with Chalk White (pearl), Tangerine Comet (metallic), Ceramic Blue (pearl), Pulse Red (pearl) and Acid Yellow (metallic) being a £565 option. A two-tone roof is available to order as a £420 option on the Premium & Premium SE models.

DownloadShare
KONA Electric will initially be available to order exclusively from Hyundai's Click to Buy website with rollout across the dealer network in 2019.

KONA Electric has already attracted a phenomenal level of interest from customers across the globe and we are expecting demand to be high with limited vehicle availability. Customers that want to be one of the first to own a KONA Electric will be able to place an order from August 2. Test drives will be facilitated through a dealer roadshow in due course.

Tony Whitehorn

President and CEO Hyundai Motor UK

With the 64kWh offering a potential 300 mile range, KONA Electric will not only appeal to customers who are already familiar with battery electric technology but perhaps more importantly, will enable some customers to take the step into electric vehicles by not only removing range anxiety but by doing so with a stylish, technically advanced and affordable package.

Tony Whitehorn

President and CEO Hyundai Motor UK

All KONA Electric models come with Hyundai's industry leading 5 Year Unlimited Mileage Warranty, Roadside Assistance package, 5 Year Annual Health Check, and 12 Year Anti Corrosion Warranty.

thomasski

Noen som vet bagasjeromstørrelse på Kona? Skuffende 'hattehylle' og må da være betydelig mindre enn Leaf 2.0? (har denne i dag).

Betraktning over kommer fra prøvekjøring av bensin-Kona i går..

Spajderman

Sitat fra: thomasski på torsdag 05. juli 2018, klokken 12:19
Noen som vet bagasjeromstørrelse på Kona? Skuffende 'hattehylle' og må da være betydelig mindre enn Leaf 2.0? (har denne i dag).

Betraktning over kommer fra prøvekjøring av bensin-Kona i går..

Mener det er oppgitt til 373 liter med kabeloppbevaringen i, 332 uten. Vet ikke hva Leaf har, men det er nok noe mindre ja!

Navl1

mener å ha lest at det er ca. 100 liter forskjell.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Spajderman

Sjekket nå, bagasjerommet på Leaf er oppgitt til 435 liter, så da stemmer det greit med omtrent 100 liter når kabeloppbevaringen er på plass i Kona. Har ikke helt forstått hva denne kabeloppbevaringen går ut på, om det er plassen under gulvet eller om det er boksen som følger med de tenker på...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA