Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt om Hyundai KONA

Startet av BOStrand, mandag 09. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

Limodriver

Mitt råd er å ikke velge BNH. Da jeg skulle kjøpe Leaf i 2013 fremsatte de blant annet påstander om at biler som var importert og ikke hadde lyktespylere ikke var typegodkjent i Norge. Dette er uriktig og har med lysstyrke å gjøre om det er krav til lyktespyler.

Jeg har hatt bilen jeg ikke kjøpte hos BNH på verkste/Service hos dem. Det har ikke vært noen god opplevelse. Dyre og et kvalitetsnivå jeg mener er for lavt. Garantisaker avviser de konsekvent.

Vi er to som begge skal ha Kona, det er ikke viktig for oss hvor vi kjøper bilene annet enn at det ikke er hos BNH ei heller for service/verksted.

Myrvang

Sitat fra: TM på tirsdag 02. januar 2018, klokken 08:07
Sitat fra: Myrvang på mandag 01. januar 2018, klokken 07:32
Ser BNH anbefaler at folk med kønumner 1-3000, særlig om du bør i Asker eller Bærum, å velge de som forhandler, uten å forstå hvorfor...?
Har de skriftlig gått ut med en slik anbefaling er det nokså illojalt overfor øvrige forhandlere. Men i muntlig kommunikasjon er det vel ikke noen bombe at en forhandler anbefaler seg selv  ;)

Lurer på om jeg så en annonse på Facebook eller noe.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Esop

Denne dukket opp i feeden min for en tid tilbake iallefall.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Cral

Var det ikke en BNH selger som mente at Tesla hadde en motor i vært hjul siden den var i stand til å trekke henger?

Men, tja, kanskje de har lest litt siden gangen?

Men ser ikke problemet. De vil ha kundene. Det vil vel alle forhandlerne?

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Rolf Gjerdsjø

Alle forhandlere vil jo ha kunder, men det er villedende markedsføring dersom de ikke har noen annen grunn til å antyde at det gir spesielle fordeler for A&B-kunder med lavt reservasjonsnummer. Det har vi faktisk lover mot, og de bør kunne opplyse om hvorfor dette er viktig.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Myrvang

Sitat fra: Cral på tirsdag 02. januar 2018, klokken 12:39
...

Men ser ikke problemet. De vil ha kundene. Det vil vel alle forhandlerne?

"Dette er spesielt viktig hvis du er en av de heldige som har reservasjonsnummer 0-3.000!" Hvorfor er dette spesielt viktig? Nei, Aaby Auto virker som en ryddigere butikk for min del.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

ProsjektX

For noen tullinger. 0-3000, så klart, for det er kunder som vil kunne få bil i løpet av praktisk tid. Tipper Hyundai er glad for sånn markedsføring!
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Limodriver

Markedsfører BNH at det vil være en fordel å kjøpe bil hos dem må det kunne dokumenteres. Mye av dette er vanskelig å dokumentere og derfor beveger de seg antageligvis i den mørkere nyansen av gråsonen.

For de som ikke liker mottoet "dyrere og dårligere" vend BNH ryggen slik at de ikke profiterer på slik markedsføring. Vi må bruke vår makt som forbrukere.

Olemann

#158
Her er et gratis tilbud til Birger N Haug, værsågod Birger, til fri bruk.

Kjære kunde! Er du en av de mange som venter spent på priser og mer informasjon om den svært spennende Hyundai Kona Electric?

Birger N Haug junior har nettopp satt i gang bygging av sitt nye palass på Hafjell og trenger penger til dette.
Vi ber derfor om at alle som har reservasjonsnummer mellom 0-3.000 på nye Kona om å kontakte oss slik at flest mulig av disse selges via vår forhandler.  Det er nemlig en meget hyggelig avanse på disse, og dersom vi selger over 500 vil i tillegg importør belønne oss med en bonus.  Så, her kan du som kjøper gjøre ditt for å bidra til å hytta til Birger N Haug junior blir ferdigstilt som planlagt. 

I tillegg vil Hyundai Norge belønne beste selger med en tur med familie til Thailand, og vi håper du som trofast kunde vil bidra til at en av våre selgere her på Nesbru vinner denne turen.

Så skal det også sies at det er meget mulig at bilen blir forsinket, men om du forhåndsbetaler bilen hos oss slik at hele beløpet er på vår konto før Q2 2018 vil vi likevel oppnå den regnskapsmessige gevinst vi trenger.  Bilen, den kommer når den kommer, den.



Trond.m


Sitty008

Hei, er det noen som vet hva hurtig-lade effekten på Kona er? Jeg ser at de koreanske bilene har høyere lade effekt enn sine konkurrenter. Håper de kommer med enda høyere effekt på Kona. Med tanken på de nye hurtigladere som skal bygges ut.


Kønr: 31

HPSE

Blir ihvertfall ikke Agrol rabatt på Kona siden Hyundai har sagt opp avtalen med Agrol :(
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

arthur

Sitat fra: HPSE på lørdag 06. januar 2018, klokken 23:51
Blir ihvertfall ikke Agrol rabatt på Kona siden Hyundai har sagt opp avtalen med Agrol :(

Sikker? Logget meg nettopp inn på Agrol og der er det ingen endringer mht Huyndai. Fortsatt 4% på Ionic og 8% pa andre biler. På Kia er det 9% og 5%.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Zimon

Jeg kan ikke si om avtalen til Hyundai mot Agrol er sagt opp eller ei, men det kan evt være en naturlig forklaring å hvorfor informasjonen fortsatt står på Agrol sine sider. Avtalen kan ha en gyldighet f.eks ut mars 2018, og ny avtale ikke er signert. Da vil rabatten fortsatt gjelde frem til og med mars.

Men tiden får vise om rabatten forsvinner eller ikke.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Jakal

Kort spørsmål siden det nå drar seg til ift tilbud / kontrakt på Kona (2-4 uker?).
En del av dere som eier el-bil (Ioniq mm) har sikkert soltak. Jeg har ment at dette er en gimmick i Norge. Men all den stund air-conditon anlegget drar strøm (10-15 % ??) er det kanskje mer relevant med soltak på el-biler?

Så vidt jeg skjønner utelukker soltak to-farget løsning på Kona, dvs tak forøvrig blir i samme farge som bilen ellers. Jeg har ingen erfaring med soltak. Så hva synes dere, er det noe som bør vurderes på Kona´en?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA