Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt om Hyundai KONA

Startet av BOStrand, mandag 09. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

singstaen

Du kan sikkert lett flytte deg bakover i køen. Du er velkommen bak meg
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

birgerdammen

Da er bensinversjonen prøvekjørt. Overraskende ok følelse i forsetene. Artig med HUD-display. Litt lite bagasjerom så klart, men bikkja får ligge i skiboksen. I følge selger kommer det konfigurator på nett i desember for seriøs bestilling og det blir med adaptiv cruise control.

Jakal

Takk for det, Birger. Snakker du om el-versjonen: Konfigurering i desember og ACC?

Trond.m

#93
Sitat fra: birgerdammen på fredag 17. november 2017, klokken 15:20
I følge selger kommer det konfigurator på nett i desember for seriøs bestilling og det blir med adaptiv cruise control.
Vi får håpe selgeren har rett. Min er faring er at selgere som regel bare sier de tror du vil høre  :)
Enig i at setene var bra, men styrefølelelsen var merkelig. Og bensinmotoren var ukultivert, men det betyr jo ikke noe for oss.

trykkertor

Sitat fra: Myrvang på lørdag 04. november 2017, klokken 20:44
Har 748, men tipper mange bare har satt seg på lista for å gjøre det. Og selv jeg som er interessert i å kjøpe bilen kan fort ende opp med å ikke gjøre det. Nærmest seg vel 10000 i kø nå, tipper 75% dropper bil og at 1 av 4 kjøper. Har jeg rett vil jeg være blant de første 200.
Blir vel litt feil å regne med at 75% av de med lavt kønummer dropper ut.
Mange med lavt kønummer kommer jo mest sannsynlig til å hente den ut for eget bruk, eller videresalg.
At det blir 75% drop lengre bak i køen er mer sannsynlig.

Goggen123

Du som kommenterer merkelig styrefølelse; sikker på at ikke filholder-assistent sto på?
Jeg prøvekjøre ioniq en gang og klagde på det samme, bare for å få vite at denne funksjonen hadde står på   ;D

Trond.m

Jeg vet ikke om filholder-assisten stod på, men jeg var ikke i nærheten av veikanten. Liker ikke at filholder napper i rattet, men det var ikke problemet. Det var nok heller at jeg kom rett fra en BMW med hastighetsavhengig servo. Å sammenlikne styrefølelse i en Hyundai med en ny BMW til dobbel pris er kanskje ikke rettferdig   ;)

birgerdammen

Jakal

Det gjelder elbilversjonen ja. Ellers ikke enig i merkelig styring, kun vanlig forhjulsdriftfølelse på styringen undr akselerasjon. Var ikke typisk filholderfølelse

trykkertor

Det skal de ha Hyundai.
Flink med informasjon i ventetiden.
Jeg har fått vite mer om Kona EV før den er blitt produsert, enn noen sinne Opel har nevnt om Ae, fra planlegging til selv etter den ble lansert.

Her har Hyundai bra folk på informasjonsarbeidet. Og jeg føler de spiller med langt mer åpne kort enn hva Opel gjør.

Sjulimann

Hvis det er eposten som kom i dag du sikter til, så var det jo egentlig ikke noe nytt der. Og mange av svarene var jo at dem ikke hadde noe svar enda :P
2013 Leaf Tekna Gen2 (2017-2020)
2020 Tesla Model 3 Long Range AWD (2020- )

Zuexi

Ikke alle som følger med på "ryktebørsen" hvert 5 minutt, så det at de faktisk sender ut infomail er jo med på å holde interessentene "varme" - selv for de som er oppdaterte.

Ampera-e er jo et godt eksempel på hvordan man ikke skal gjøre ting. Mange føler seg regelrett lurt, uavhengig av hvem som er ansvarlig for lang leveringstid og prisøkning. Opel er nå blitt et skjellsord blant "(elbil)mannen i gata".
Er vel nærmere 3000 nordmenn som knapt nok vil vurdere Opel som sin neste elbil.

trykkertor

Enig med Zuexi. Jeg fikk i hvertfall en del svar på siste eposten.
Hvor Opel ikke gav noen svar og "ingen visste noen ting" hos Opel hvis du kontaktet dem, så er i hvert fall Hyundai helt åpen og ærlig rundt noe av det de vet, og hva de faktisk ikke vet helt sikkert enda.

Counterpointer

En ting jeg godt kunne tenkt meg at Huyndai kunne svare på er planene deres om app !!!

Det snakkes det naturlig nok lite om.......

Myrvang

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 23. november 2017, klokken 23:02
En ting jeg godt kunne tenkt meg at Huyndai kunne svare på er planene deres om app !!!

Det snakkes det naturlig nok lite om.......

Fikk mail fra de i dag hvor de sier det er lite sannsynlig med app, men at det er et felles europeisk opplegg, så de kunne ikke svare sikkert, men de refererte til at Ioniq ikke har det. Så det lover ikke bra mtp app.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Counterpointer

Sitat fra: Myrvang på fredag 24. november 2017, klokken 00:14
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 23. november 2017, klokken 23:02
En ting jeg godt kunne tenkt meg at Huyndai kunne svare på er planene deres om app !!!

Det snakkes det naturlig nok lite om.......

Fikk mail fra de i dag hvor de sier det er lite sannsynlig med app, men at det er et felles europeisk opplegg, så de kunne ikke svare sikkert, men de refererte til at Ioniq ikke har det. Så det lover ikke bra mtp app.
Har lest den mailen og det er det samme som Kia svarte i 2014 når jeg kjøpte Soul! Ingenting har skjedd på fire år. Folk klager og syter om Opel, men når det gjelder app har Ae hatt det fra dag en.
Utrolig dårlig av Huyndai/Kia at de ikke vil ha på plass dette når bilene er klare.

Det ser nå ut som det blir mange potensielle dealbreakere på Kona. Dårlig plass bak og bagasje. Ikke firehjulsdrift. Ikke hengerfeste kanskje og muligens ikke ACC.

Da er det mest høyreist bil med stort bruttobatteri og forhåpentligvis effektiviteten til Ioniq som er pluss.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA