Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt om Hyundai KONA

Startet av BOStrand, mandag 09. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

ElRune

Overhørte hos Hyundai-forhandler i dag at det pr dags dato er 10.300 som står på venteliste til Kona Electric. Første bil settes i produksjon i april, med leveranse Norge i juni.
Tesla Model 3 (reservert 01.04.2016)
Hyundai i40 1.7 crdi - 2011
OPEL Astra H 1.6 Twinport - 2005 (solgt)
Alfa Romeo 156 2.5V6 - 1998 (solgt)
SAAB 9-3 SS 1.8t - 2003 (solgt)
Lancia Thema Turbo i.e - 1987 (spiker)

Bosted: Drammen

Trond.m

Det blir interessant hvordan ventelisten blir hvis Hyundai starter bestilling av 40 kwh utgaven før 64 kWh. Da vil nødvendigvis de langt bak i køen som ønsker å kjøpe den med det minste batteriet rykke fram. Vi får håpe de da oppretter en ny prioriteringsliste hvor man flyttes over i prioritert rekkefølge, og at vi ikke må gå tilbake til start og kjøre en ny reservasjon.

Zuexi

Sitat fra: TM på torsdag 09. november 2017, klokken 13:02
Det blir interessant hvordan ventelisten blir hvis Hyundai starter bestilling av 40 kwh utgaven før 64 kWh. Da vil nødvendigvis de langt bak i køen som ønsker å kjøpe den med det minste batteriet rykke fram. Vi får håpe de da oppretter en ny prioriteringsliste hvor man flyttes over i prioritert rekkefølge, og at vi ikke må gå tilbake til start og kjøre en ny reservasjon.
Godt innspill. Burde vært tatt opp hos Hyundai Norge.

Trond.m

Ja, jeg kan jo sende dem en epost for å gjøre dem oppmerksom på problemstillingen. Nå gjelder den vel også for bensinutgaven. Om man har prioriteringsnr. 10.000 og øssker å kjøpe den med bensinmotor, så rykker man vel nesten opp til førsteplass  ;)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: ElRune på torsdag 09. november 2017, klokken 11:43
Overhørte hos Hyundai-forhandler i dag at det pr dags dato er 10.300 som står på venteliste til Kona Electric. Første bil settes i produksjon i april, med leveranse Norge i juni.
Egentlig kan Hyundai vel bare sette ut hele den planlagte produksjonen av Kona Electric til Norge det først året..... De har en gyllen mulighet etter at Ampera-E er blitt en kuriositet.

Zuexi

Spørs hvilken batteripakke de lanserer først. Tipper Nissan i disse dager høster godt av avtroppende Ampera-e kjøpere. De kan jo faktisk levere bil i neste vår.

HPSE

Sitat fra: TM på torsdag 09. november 2017, klokken 13:02
Det blir interessant hvordan ventelisten blir hvis Hyundai starter bestilling av 40 kwh utgaven før 64 kWh. Da vil nødvendigvis de langt bak i køen som ønsker å kjøpe den med det minste batteriet rykke fram. Vi får håpe de da oppretter en ny prioriteringsliste hvor man flyttes over i prioritert rekkefølge, og at vi ikke må gå tilbake til start og kjøre en ny reservasjon.

Har snakket med flere forhandlere og alle sier at det er ingen grunn til å tro at 64KWH kommer seinere enn 40KWH.. De vil komme samtidig, evt til 64KWH komme først.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Myrvang

#82
Det samme har jeg hørt fra flere forhandlere, og levering er antydet ca september.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

(Edit: trykkleifer)

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Cydonia

Spørsmålet er om 64-batteriet avhenger av kommende masseproduksjon av ny type battericeller, eller om det i utgangspunktet er plass til 64 kWh med dagens battericeller, og at 43-batteriet dermed blir en "nedskalert" variant med færre celler i samme volum. Hvis førtstnevnte er tilfelle, kan det kanskje spøke for samtidig lansering av begge.

Ref. denne artikkelen om 60 kWh og nye Leaf:
http://pushevs.com/2017/09/08/lg-chem-will-introduce-ncm-811-battery-cells-evs-next-year/
Hyundai KONA electric 2018

Trond.m

Snakket med en forhandler i går og da fikk jeg prøvekjørt bensinutgaven. Han fortalte at 64 kwh batteriet var fysisk større enn 40 kwh, og at det derfor også kom litt lenger fram i bilen. Det betyr at den får litt mer vekt på forhjulene, og det er vel en fordel for fremkommeligheten på glatt føre. Synes setene var gode, og det var lett å finne en god kjørestilling. Styrefølelsen var litt rar uten noen følelse og veldig direkte. Byggekvaliteten så bra ut, men interiøret i sort / sort delvis hard plast var litt trist. Heads up displayet på en egen skjerm var klar og tydelig. Noe dekkstøy med 18 tom sommerhjul i kaldt vær, men bensinmotoren var nokså ukultivert og dekket over det meste av støyen. Men hvis det forhanderen sier om at EV utgaven trolig får bedre støyisolering og annen dekkdimensjon, så blir dette bra  :)

versus13

Noen som vet når det er forhåndsvisning av kona på mobile kjeller?

Counterpointer

Sitat fra: versus13 på søndag 12. november 2017, klokken 19:28
Noen som vet når det er forhåndsvisning av kona på mobile kjeller?
Det vet jeg ikke, men det er på Auto Elite på Ensjø på torsdag 16.11

Myrvang

Sitat fra: versus13 på søndag 12. november 2017, klokken 19:28
Noen som vet når det er forhåndsvisning av kona på mobile kjeller?

Aaby Auto i Bærum har 2 bensinbiler i butikken du kan se på om det er innenfor akseptabel avstand.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

singstaen

Var innom Sven Kvia i dag og snakket med selger og kikket på bensin-KONA. Han mente det skulle komme 10 000 elKONER til Europa neste år og 3000 av dem til Norge. 63kWh blir standardversjonen. Jeg synes bilen utseendemessig er et steg opp fra Ampera. Litt dårligere plass i baksetet, men der skal jeg ikke sitte uansett...
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

Sjulimann

Sitat fra: singstaen på tirsdag 14. november 2017, klokken 19:29
Var innom Sven Kvia i dag og snakket med selger og kikket på bensin-KONA. Han mente det skulle komme 10 000 elKONER til Europa neste år og 3000 av dem til Norge. 63kWh blir standardversjonen. Jeg synes bilen utseendemessig er et steg opp fra Ampera. Litt dårligere plass i baksetet, men der skal jeg ikke sitte uansett...

Shit, håper nesten ikke det stemmer, er nummer 1800 i kø, hadde håpet på et års ventetid så jeg kan spare opp litt ekstra egenandel :P
2013 Leaf Tekna Gen2 (2017-2020)
2020 Tesla Model 3 Long Range AWD (2020- )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA