Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt om Hyundai KONA

Startet av BOStrand, mandag 09. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

Myrvang

Har 748, men tipper mange bare har satt seg på lista for å gjøre det. Og selv jeg som er interessert i å kjøpe bilen kan fort ende opp med å ikke gjøre det. Nærmest seg vel 10000 i kø nå, tipper 75% dropper bil og at 1 av 4 kjøper. Har jeg rett vil jeg være blant de første 200. Må stikke og se på den på mandag.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

ProsjektX

Sitat fra: HPSE på fredag 03. november 2017, klokken 23:29
Om ikke Kona med største batteriet kommer i juni/juli så kommer eg til å gå for en annen bil. Eller så går eg tilbake til Ioniq :P Orker ikke å vente et helt år ++ før eg kjøper ny bil...
Fra en forhandler i dag, som var på infomøte tidligere i uka, så er produksjonsoppstart mars (eller var det april?), og fokuset var på 64kWh versjonen, da det var den de forventet mest salg på. Om den lanseres samtidig i alle markeder, og med samme konfig er jo en annen sak.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Pilot

Tok i dag diverse bilder av Kona.
Dere kan bla. se hvor mye kneplass det er i baksetet (førersetet justert for min størrelse på 190cm), samt bagasjerommet med bunnen på lavest og oppreist nivå.



Counterpointer


stromifokus

Siste melding fra Hyundai var at den minste batteristørrelsen kommer først, deretter den største ved årskifte 18/19. Jeg tipper derfor minst 13 mnd. ventetid, selv med de med kølapp 1+

DCool

Mye ulike teorier her... siste tråd sier at 43 kommer først, og 3 tråder før der nevner at 64 er fokuset først, og andre tror på parallell utrulling... håper det kommer noe offisiell info ganske snart vedrørende dette.
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

Sjulimann

Disse ventilerte skinnsetene, er det at det bare er små hull i dem, eller blir det faktisk presset luft gjennom disse hullene også?

Hvis en av fire ender med å kjøpe, så blir jeg blandt de første 500 isåfall.
2013 Leaf Tekna Gen2 (2017-2020)
2020 Tesla Model 3 Long Range AWD (2020- )

Counterpointer

Sitat fra: Sjulimann på søndag 05. november 2017, klokken 23:03
Disse ventilerte skinnsetene, er det at det bare er små hull i dem, eller blir det faktisk presset luft gjennom disse hullene også?
Det er vifte også og det fungerer veldig bra. Anbefales på det sterkeste.

Crown

Sitat fra: knut.aulie på søndag 05. november 2017, klokken 23:32
Sitat fra: Sjulimann på søndag 05. november 2017, klokken 23:03
Disse ventilerte skinnsetene, er det at det bare er små hull i dem, eller blir det faktisk presset luft gjennom disse hullene også?
Det er vifte også og det fungerer veldig bra. Anbefales på det sterkeste.

Med AC-avkjølt luft.  Blir ganske kaldt bak hvis den står på fullt for lenge :-D Men du verden så herlig det er når man kommer inn i en bil som har stått i solsteiken.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Gnilre

Sitat fra: Crown på mandag 06. november 2017, klokken 09:57
Med AC-avkjølt luft.  Blir ganske kaldt bak hvis den står på fullt for lenge :-D Men du verden så herlig det er når man kommer inn i en bil som har stått i solsteiken.
Kia Soul EV hadde ventilerte seter av denne typen, det var bare en vifte som blåste inn i setet. Behagelig med litt luft i baken på varme dager. Men AC-kjøling i setene var det definitivt ikke, og jeg har liten tro på at andre vil levere det, rett og slett fordi det er tilstrekkelig med lufting.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Crown

Sitat fra: Gnilre på mandag 06. november 2017, klokken 10:28
Sitat fra: Crown på mandag 06. november 2017, klokken 09:57
Med AC-avkjølt luft.  Blir ganske kaldt bak hvis den står på fullt for lenge :-D Men du verden så herlig det er når man kommer inn i en bil som har stått i solsteiken.
Kia Soul EV hadde ventilerte seter av denne typen, det var bare en vifte som blåste inn i setet. Behagelig med litt luft i baken på varme dager. Men AC-kjøling i setene var det definitivt ikke, og jeg har liten tro på at andre vil levere det, rett og slett fordi det er tilstrekkelig med lufting.

Tenkte på luften som kommer inn i setet, ikke selve setet. Luften føles definitivt ikke ut som ute hvis det er 30 grader ute. Jeg antok at den hentet luften fra resten av ventilasjonsanlegget, dvs den blir avkjølt på veien?
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Goggen123

Sitat fra: Crown på mandag 06. november 2017, klokken 09:57
Sitat fra: knut.aulie på søndag 05. november 2017, klokken 23:32
Sitat fra: Sjulimann på søndag 05. november 2017, klokken 23:03
Disse ventilerte skinnsetene, er det at det bare er små hull i dem, eller blir det faktisk presset luft gjennom disse hullene også?
Det er vifte også og det fungerer veldig bra. Anbefales på det sterkeste.


Med AC-avkjølt luft.  Blir ganske kaldt bak hvis den står på fullt for lenge :-D Men du verden så herlig det er når man kommer inn i en bil som har stått i solsteiken.

Hadde man bara hatt app til å fjernstarte kjølingen etter en varm dag på stranda så...   8)

Counterpointer

Sitat fra: Goggen123 på mandag 06. november 2017, klokken 12:46
Hadde man bara hatt app til å fjernstarte kjølingen etter en varm dag på stranda så...   8)

aaa3

Jeg har slik app til den bilen jeg kjører nå. Bruker den flittig vinterstid for å varme opp, men har aldri brukt den sommerstid. Vi bor tross alt i Norge.

Mobileum

Sitat fra: Crown på mandag 06. november 2017, klokken 10:55
Sitat fra: Gnilre på mandag 06. november 2017, klokken 10:28
Sitat fra: Crown på mandag 06. november 2017, klokken 09:57
Med AC-avkjølt luft.  Blir ganske kaldt bak hvis den står på fullt for lenge :-D Men du verden så herlig det er når man kommer inn i en bil som har stått i solsteiken.
Kia Soul EV hadde ventilerte seter av denne typen, det var bare en vifte som blåste inn i setet. Behagelig med litt luft i baken på varme dager. Men AC-kjøling i setene var det definitivt ikke, og jeg har liten tro på at andre vil levere det, rett og slett fordi det er tilstrekkelig med lufting.

Tenkte på luften som kommer inn i setet, ikke selve setet. Luften føles definitivt ikke ut som ute hvis det er 30 grader ute. Jeg antok at den hentet luften fra resten av ventilasjonsanlegget, dvs den blir avkjølt på veien?

Kjølingen kommer fra luften inne i bilen. Den verken suger eller blåser. Den sirkulerer. Viften i setene øker den termiske massen og blir derfor avkjølt.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA