Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt om Hyundai KONA

Startet av BOStrand, mandag 09. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

Navl1

Skitt, jeg sleit med den dialekten der
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

LFC

Sitat fra: Navl1 på lørdag 21. juli 2018, klokken 01:46
Skitt, jeg sleit med den dialekten der

De er nok ikke fra kystområdene.
Tipper litt vest innover i landet.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

ca119

https://drm24.no/nyheter/hyundai-forhandlerne-skriver-for-harde-livet-kona-suksess-uten-like-1871722

300 solgte KONA på gamle Buskerud Bilsenter ved E18 / Birger N. Haug - lurer på hvor mange kontrakter de andre selgerne har! Så virker egendlig mere som reklame spør du meg.

Gordon Retriever

SitatThe Kona is very efficient - I can't tell you how efficient...


https://www.youtube.com/watch?v=Rk1RQxIFAlY

Bjørn Nyland tester Hyundai Kona vs Tesla Model X P90D Ludicrous onsdag 25. juli.
(Kan bli interessant - å nevne Kona og X-en i samme setning er sjelden vellykket.)

Counterpointer

Bjørn legger veldig opp til at Kona skal ha ekstreme kvaliteter på rekkevidde og ladefart. Alt annet blir antiklimaks.

Testen er lagt opp til at X lader på 120 kW og Kona på 50 kW for at det skal bli rettferdig.

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Mao

Sitat fra: knut.aulie på mandag 23. juli 2018, klokken 21:20
Bjørn legger veldig opp til at Kona skal ha ekstreme kvaliteter på rekkevidde og ladefart. Alt annet blir antiklimaks.

Testen er lagt opp til at X lader på 120 kW og Kona på 50 kW for at det skal bli rettferdig.

X'en til Bjørn har 90-batteriet, der Tesla etter et visst antall DC-ladinger legger sperre på høyeffekt hurtiglading for å skåne batteriet. Tror derfor den maks. kan lade med rundt 95 kW.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Counterpointer

Sitat fra: Mao på mandag 23. juli 2018, klokken 22:18
Sitat fra: knut.aulie på mandag 23. juli 2018, klokken 21:20
Bjørn legger veldig opp til at Kona skal ha ekstreme kvaliteter på rekkevidde og ladefart. Alt annet blir antiklimaks.

Testen er lagt opp til at X lader på 120 kW og Kona på 50 kW for at det skal bli rettferdig.

X'en til Bjørn har 90-batteriet, der Tesla etter et visst antall DC-ladinger legger sperre på høyeffekt hurtiglading for å skåne batteriet. Tror derfor den maks. kan lade med rundt 95 kW.
Vet det. Problemstillingen er altså X lader på en 120 kW lader og kan maks ta imot 95, mens Kona kan ta imot 100 kW  (kanskje mer..) og får lader som maks gir 50 kW

moby666

Litt spesielt å sammenligne X og Kona, da dette er ganske forskjellige biler. Artig uansett. Mer reelt å sammenligne Kona vs iPace, da tror jeg nok Kona hadde vunnet :)

andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

kristianbergen

Sitat fra: andy99 på tirsdag 31. juli 2018, klokken 10:41
Tilbehørskatalogen for KONA electric er lagt ut:

http://www.mobisparts.eu/de_de/custom/mobis_accessories_db/carmodel_products.php?brand=h&carmodel=109&category=all

Ingen hengerfeste :o
Heller ikke noen 18" felg foreløpig.

Hengerfeste spiller ingen rolle. Take-away hook'en er sterkt undervurdert. Tror ikke engang model X har dette. Med en slik blir Kona helt unik:
http://www.mobisparts.eu/de_de/custom/mobis_accessories_db/details.php?part_no=99743ADE00&brand=H&carmodel=109

Leaf 2013

andy99

Sitat fra: kristianbergen på tirsdag 31. juli 2018, klokken 12:53

Hengerfeste spiller ingen rolle. Take-away hook'en er sterkt undervurdert. Tror ikke engang model X har dette. Med en slik blir Kona helt unik:
http://www.mobisparts.eu/de_de/custom/mobis_accessories_db/details.php?part_no=99743ADE00&brand=H&carmodel=109

Ja det er godt de har prioritert utviklingsressursene til dette. Synd ikke pressebilene hadde det, ville nok blitt terningkast 6.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Torkor

Sitat fra: andy99 på tirsdag 31. juli 2018, klokken 10:41
Tilbehørskatalogen for KONA electric er lagt ut:

http://www.mobisparts.eu/de_de/custom/mobis_accessories_db/carmodel_products.php?brand=h&carmodel=109&category=all

Ingen hengerfeste :o
Heller ikke noen 18" felg foreløpig.

På videoen i innlegg nr 37 ser vi at bahjulsopphenget på electric er det samme som på den kraftigste fossilkonaen. Batteriet er ikke trukket helt bakover.  Det skulle forundre meg stort om ikke ettermarked hengerfeste til fossilkona kan monteres uten modifikasjoner. Jeg bruker hengerfeste til å frakte sykler og en bagasjeboks - og kommer til å sjekke dette når jeg får bil - forhåpentligvis i desember - januar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA