Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt om Hyundai KONA

Startet av BOStrand, mandag 09. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

Gibblay

Absolutt lovende. Via translate til engelsk(da min tysk er elendig)

"We have already driven Kona Elektro in our "Test the Best" campaign. And he surprised us because here a Model 3 killer rolls in, before the smallest Tesla ever arrived. Even the Kona data makes listen: 204 hp, a battery capacity of 64 kilowatt hours and 482 kilometers range after WLTP cycle. Restrictions compared to Kona with gasoline engine? No. Interior and trunk remain almost identical. And, watch out! On bad roads, the electric Kona even feathers a bit smoother, because he is about 200 pounds heavier (1738 kg) than the gasoline. In the city traffic the electric Kona whispers like Hui Buh, the castle ghost, so that the pedestrians hear him."

Den kjører bedre enn bensinutgaven fordi den b.la er 100kg tyngre, og forbruket ble testet til 14,5 kW/t pr 10 mil mot Tesla 3 sitt forbruk på drøyt 16. Nesten Ioniq nivå på forbruket, noe som er ekstremt bra.

Spajderman

Den elektriske utgaven skal visstnok ha annet (bedre) oppsett på hjulopphenget bak enn fossilutgaven på grunn av den ekstra vekten, det hjelper nok også på kjøreopplevelsen. Mener det var snakk om at el-utgaven får det samme oppsettet som 4wd fossilutgaven.

...

#467
...

andy99

Via google translate
"For prisen er Hyundai fortsatt stille. Vi anslår at den vil være fullt utstyrt på rundt 36 000 euro. Nesten spooky billig."

36000 euro minus moms = 289 440 NOK. Kan bli spooky billig :+1:
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

ProsjektX

Sitat fra: andy99 på lørdag 19. mai 2018, klokken 23:23
Via google translate
"For prisen er Hyundai fortsatt stille. Vi anslår at den vil være fullt utstyrt på rundt 36 000 euro. Nesten spooky billig."

36000 euro minus moms = 289 440 NOK. Kan bli spooky billig :+1:
Spørs hvor tallet er hentet fra da, men uansett, ganske sikker på at det er 10% import toll for biler produsert utenfor EU også, så da er det 263.000 NOK netto de snakker om her... (40kWh?)
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq



trykkertor

Og de skriver videre:
SitatMer enn 20.000 nordmenn står nå på venteliste for elektriske KONA, og på diskusjonsforum og dedikerte facebook-grupper går diskusjonene høyt om rekkevidde, design og selvfølgelig pris.

Det er vel strengt tatt interesseliste. Og den blir kraftig skrelt når prisen kommer.

Videre:
SitatNå er den første el-KONAen på besøk i Norge, så prisen er rett rundt hjørnet...
Som sikkert er 6.-7.juni Bislett Games.

Og helt til slutt, atter en gang:
Sitat– Nå venter vi bare på prisen.

andy99

#473
Sitat fra: trykkertor på onsdag 23. mai 2018, klokken 16:26

Videre:
SitatNå er den første el-KONAen på besøk i Norge, så prisen er rett rundt hjørnet...
Som sikkert er 6.-7.juni Bislett Games.


Ja det diskuteres mye på fejjan ang dato, noen sier bislett games andre sier fotball-vm som er 14 juni.
Og jeg som trodde at prisen skulle komme sist i mai/først juni..
Lei av å vente..
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

navyelsen

Sitat fra: andy99 på onsdag 23. mai 2018, klokken 22:31
Og jeg som trodde at prisen skulle komme sist i mai/først juni..
Lei av å vente..

Jeg var selv naiv nok til å tro at prisen skulle komme rundt påske som Hyundai først lovet oss.
Latterlig at det skal ta så mange måneder å publisere pris. Spesielt siden kundebiler visstnok allerede er i produksjon. For å rekke frem til juli bør de snart også være på båten...

Forhandlinger my ass...!
>:(
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

ludwig_holberg

Ble først forespeilet pris august/september 2017  ;D

geear

Tesla-uker og Hyundai-måneder, ser ut som det er elbilverden som har noen utfordringer med tidsregningen...  :o

telcontar

#477
Kan vel neppe være bra nyheter når de bruker så lang tid på å forhandle om prisen, er mest sannsynlig for høye priser. Nå har de luksusen med å ta omtrent hva de vil, til en viss grad, men håper de styrer unna en Ampere E fadese.

lirekassa

Lett å falle for fristelsen ift. at de har så mange interessenter, men de får konkurrent i Leaf 60kwh, og må kunne levere i raskere takt enn de klarer med Ioniq for å kunne ha denne luksusen.

Fremstår vinglete og lite 'samlet' at de ikke klarer å enes om pris etter så lang tid.

kristianbergen

De kunne hatt nytte av riksmeklingsmann
Leaf 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA