Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt om Hyundai KONA

Startet av BOStrand, mandag 09. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

andy99

Så i en video at det på infoskjermen i midten ber om tast inn nettverksnøkkel (enter network key). Har KONA trådløst nett?
Vedlagt skjermdump, hentet fra denne videoen. 1m7sek.

https://www.youtube.com/watch?v=ttwrQ3346Kk
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Crown

x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Spajderman

Ioniq har vel bare mulighet for å koble til wifi for å hente trafikkinformasjon o.l. til navigasjonssystemet? Kan vel anta at det er det samme på Kona?

Olemann


Noen som har info om bagasjerommet blir like lite som på Hybridversjonen? Så rykter om at det på el ble større ettersom batteriene ikke legges under bagasjerom slik det vistnok gjør på hybriden - og at el derfor får dypere bagasjerom.

Spajderman

373 på el-versjon (uten oppbevaring for ladekabel) vs. 361 på fossilutgaven (den kommer ikke som hybrid.)

andy99

Sitat fra: Spajderman på fredag 16. mars 2018, klokken 19:22
Ioniq har vel bare mulighet for å koble til wifi for å hente trafikkinformasjon o.l. til navigasjonssystemet? Kan vel anta at det er det samme på Kona?
Trodde jeg hadde kommet over noe nytt :o. Pga ioniq ikke har app for forvarming etc.
Burde det ikke da være en smal sak for Hyundai å skrive en app som kan kommunisere med bilen over wifi (når den f.eks står hjemme)?
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Spajderman

De har jo appstøtte både i Amerika og Asia, skjønner ikke helt hvorfor de ikke greier å få det til i Europa. Men enig med deg, det burde jo være en smal sak å få til noe som fungerer via wifi når den står tilkoblet hjemme.

Olemann

Sitat fra: Spajderman på fredag 16. mars 2018, klokken 20:21
373 på el-versjon (uten oppbevaring for ladekabel) vs. 361 på fossilutgaven (den kommer ikke som hybrid.)

OK, takk, bedre enn fossilen da, men likevel litt i minste laget....noen som vet størrelsen på Niro el sitt bagasjerom?

Spajderman

Niro har 427 liter. Vet naturligvis ikke noe om el-utgaven der, men kan vel anta at det ikke blir store forskjellen da den bygger på ioniq og batteriplasseringen er forskjellig fra kona på den.

Olemann

#339
Sitat fra: Spajderman på lørdag 17. mars 2018, klokken 11:47
Niro har 427 liter. Vet naturligvis ikke noe om el-utgaven der, men kan vel anta at det ikke blir store forskjellen da den bygger på ioniq og batteriplasseringen er forskjellig fra kona på den.

Takk, skjønner - så på både Niro og Kona i dag, hybrid og bensin og Niro var klart større, men det viktigste mht. størrelse var plassen til bena i baksetet.  Der var Kona trang......min Ampera_e og Niro virket nokså like sånn sett, god plass til passasjer på 180 cm om fører er det samme.
Ampera_e'en har 380 liter og litt lavere gulv bak, de 2 andre har høyere gulv bak og til gjengjelde lengre rom bak.   Kan virke som om panseret på både N og K er lengre og "stjeler" endel plass sammenlignet med Ae som har kort snute.

Spajderman

Ja, har sett på begge selv og hadde nok gått for Niro selv pga. bakseteplassen hadde det ikke vært for at jeg pga. lavt kønummer antakeligvis vil få Konaen opp mot ett år tidligere enn jeg har mulighet for å få tak i en Niro. Likte dog forsetene i Kona bedre enn de i Niro.

stefn92

Hvor lang tid skal dette ta da, Hyundai??????????????

Gnilre

Sitat fra: stefn92 på onsdag 21. mars 2018, klokken 12:25
Hvor lang tid skal dette ta da, Hyundai??????????????
Bare noen timer tydeligvis. Jeg fikk en epost for en halv time siden hvor det redegjøres for utstyrvariantene og det er bare to valg: skinn eller skinn og soltak. Og så velger man jo farge på bilen da. Kun 64 kWh batteri tilbys og bilen har alt utstyr som tenkes kan. Bortsett fra 4-hjulsdrift og hengerfeste da.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Gordon Retriever

Sitat fra: HyundaiVi har nå stengt muligheten for å få kønummer grunnet svært høy pågang. Over 20 000 nordmenn har meldt sin interesse for KONA electric, og for å følge opp og ivareta kundene på best mulig måte vil det ikke lenger være mulig å melde forhåndsinteresse.

Tor S.

Sitat fra: Gnilre på onsdag 21. mars 2018, klokken 19:00
Sitat fra: stefn92 på onsdag 21. mars 2018, klokken 12:25
Hvor lang tid skal dette ta da, Hyundai??????????????
Bare noen timer tydeligvis. Jeg fikk en epost for en halv time siden hvor det redegjøres for utstyrvariantene og det er bare to valg: skinn eller skinn og soltak. Og så velger man jo farge på bilen da. Kun 64 kWh batteri tilbys og bilen har alt utstyr som tenkes kan. Bortsett fra 4-hjulsdrift og hengerfeste da.

Er vel 3 valg da. Uten skinn / skinn / skinn med soltak :) Det er heller ikke mulig med 2 delt farge, kun en farge på hele bilen ....  Greit for meg som hadde tenkt på Dark knight på hele uansett da.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA