Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt om Hyundai KONA

Startet av BOStrand, mandag 09. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

Trond.m

Fra nyhets-eposten:

Dette virker veldig ryddig og seriøst fra Hyundai  :+1:

"Når kan man bestille sin KONA electric?

Så snart prisene er kjent vil vi åpne for bestilling og kontraktsinngåelse for KONA electric for de som står på interessentlisten, og så snart alle med kønummer som ønsker å bestille har gjennomført dette (innen en satt sluttdato)

Tar dere depositum?
Nei, det synes vi er en uting"

ProsjektX

Og stikket til enkelte forhandlere som lokker med kontrakt og depositum er enda bedre (min utheving):

SitatJeg trenger altså ikke å skrive kontrakt enda?
Nei, det trenger du ikke. Det er interesselisten på www.kona.no som er avgjørende. Alle som har registrert seg har fått tildelt sitt unike nummer, altså et kønummer. Interesselisten på www.kona.no er eneste måte å sikre seg tidlig levering på og det er kun denne listen som definerer hvor fort man får tildelt bil. Kontrakter og intensjonsavtaler gjort med den enkelte forhandler vil ikke påvirke plassen i køen. Det er altså kun kønummeret som gjelder
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Trond.m

Ja og den nyåpnede avdelingen for Hyundai til Birger N. Haug i Asker er en av verstingene. De tok tilsynelatende ikke hensyn til reservasjonsnummeret fra Hyundai og skrev kontrakter uavhengig av dette med 10.000 i depositum. Så jeg gikk derfra og dro rett til Aaby Auto   8)

Goggen123

Hva er det med Disse BNH-sjappene? Birger N Haug i Oslo hadde samme opplegget på nye Leaf med 10.000 i depositum, mens Nissan-sjefen i Norge gikk ut i media og blabla om at "vi i Nissan opererer ikke med depositum og lister, her er det signerte kontrakter som gjelder".

Trond.m

Snakket med BNH etter at skrev dette innlegget. De har nå sluttet å skrive kontrakter og kreve depositum. Hyundai har nok hatt et ord med i laget her. Så nå er det reservasjonsnummeret fra Hyundai som gjelder.

Gordon Retriever

Sitat
Tar dere depositum?
Nei, det synes vi er en uting"



trykkertor

Sitat fra: knut.aulie på fredag 24. november 2017, klokken 07:54

Har lest den mailen og det er det samme som Kia svarte i 2014 når jeg kjøpte Soul! Ingenting har skjedd på fire år. Folk klager og syter om Opel, men når det gjelder app har Ae hatt det fra dag en.
Utrolig dårlig av Huyndai/Kia at de ikke vil ha på plass dette når bilene er klare.

Det ser nå ut som det blir mange potensielle dealbreakere på Kona. Dårlig plass bak og bagasje. Ikke firehjulsdrift. Ikke hengerfeste kanskje og muligens ikke ACC.

Heller noen som kan levere bil uten app, enn noen som kan levere app uten biler.
Jeg klarer meg fint uten app. Det er sikkert noe ungdommen trakter etter. Å skulle ha en app til alt fra tannbørsten til bilen.

Jeg vil heller si at viljen til å levere en el-bil med 300km+ rekkevdidde til under 400.000,- er mer en DealMaker enn en dealbreaker.
Godt mulig Kona snevrer kundegruppen med mindre plass, ingen hengerfeste og uten app.
Men det informerer i hvertfall om tingene så ikke bilkjøpet blir en stor overraskelse underveis.
Skal love deg de får solgt en god del Kona hvis den er priset rimelig i forhold til rekkevidde.

jkirkebo

Sitat fra: trykkertor på fredag 24. november 2017, klokken 17:01
Heller noen som kan levere bil uten app, enn noen som kan levere app uten biler.
Jeg klarer meg fint uten app. Det er sikkert noe ungdommen trakter etter. Å skulle ha en app til alt fra tannbørsten til bilen.

Jeg vil heller si at viljen til å levere en el-bil med 300km+ rekkevdidde til under 400.000,- er mer en DealMaker enn en dealbreaker.

Tja, ingen bil uten app til oss ihvertfall, det setter nok kona ned foten for (og hun har passert 50). Å skrape bil er vi ferdige med, likeså å gå ut og åpne frosne dører på forhånd for å starte varming manuelt.

De som parkerer under tak eller drar ut på samme tid hver dag vil sikkert se annerledes på det.

Vi har ikke noe bruk for 300+km rekkevidde, solide 10-12 mil vinterstid holder lenge. Men app, rattvarme og lengdejusterbar rattstamme må som et minimum være på plass. i3 feilet dessverre på rattvarmen og Ioniq på begge deler. eGolf på rattvarme. Ser ut som det samme skal gjelde Kona, så vi må tydeligvis vente lenge på å bytte ut gamle-Leafen og få en nr.2 bil der jeg kan få en god sittestilling (noe som altså krever lengdejusterbar rattstamme). Kanskje det blir Tesla Model Y til slutt...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: trykkertor på fredag 24. november 2017, klokken 17:01
Heller noen som kan levere bil uten app, enn noen som kan levere app uten biler.
Skjønner at du er sur, og føler med deg i forhold til det.

Men vi er ca 1000 stykker som har både bil, app og over 300 km rekkevidde.
Selv om Huyndai er flinke til å informere må en innse at app er en selvfølge i våre dager. Samme som at selv om Tesla er fantastisk avanserte biler så er det en tragedie at de ikke klarer å få til en regnsensor........

Prisen på Kona ser forøvrig ut til å havne en del høyere enn størrelse på bilen tilsier. Dette i forhold til at den kan komme til å bikke over 400 tusen med vinterdekk ol.

Trond.m

Jeg kan leve godt med å måtte forhåndsinnstille varme i bilen de få gangene den står utenfor oppvarmet garasje. Så mye annet bruker jeg ikke appen til i dag heller. Tror nok det er veldig mange i samme situasjon. Heller en bil med klimaanlegg som fungerer forutsigbart (noe man ikke kan si om Ampera-e) og antatt bedre material og byggekvalitet enn en app. Så får vi bare håpe prisen også blir en positiv overraskelse  ;)

Nickelilltroll

Här var det några som uttalar sig utan vetskap och missunnelse i samma mening!!! Haft app på båda mina elbilar och det är inte ett "ungdomsfenomen" eller nåt onödvändigt...herregud!!!

Det är helt toppen, min AE startar upp förvarmningen på 30 sek via appen, och är stabil till 100% och fungerar! Ge nu f....i å sprida surmuling runt er utan att ha begrunnelse eller kunnskap! 2 st här som simmar runt på HELA elbilforumet och bara klagar å syter på sånt som DOM inte är förnöjda med eller tror är riktigt, oavsett bilmärke eller modell...skärp er!!! Gå in i er själva och stramma till tankegången tack.

Golfen hade app, bra gjej men DEN däremot var inte till att stole på. Tänk er för både en och två gånger att alla har inte samma behov, krav eller syn!!! Förståelse och sympati!
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.


Sjulimann

Jeg har kjøpt en Leaf 2013, og det er nå nesten utenkelig for meg å ikke ha kunne trykken på app for forvarming....
2013 Leaf Tekna Gen2 (2017-2020)
2020 Tesla Model 3 Long Range AWD (2020- )

tuono

Ampera E forumet minner om ei sentrumsgate klokka 08:00 første nyttårsdag. Kun noen papirhatter og litt konfetti som ligger nedtråkka igjen. Foruten en og annen som sjangler rundt med igjenklistra øye og svidd pannelugg. Festen er slutt!! 
Kan vel forklare litt av det som man nå ser av surmuling som skjer i de øvrige forumseksjonene.

Trond.m

#119
Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 24. november 2017, klokken 21:35
Här var det några som uttalar sig utan vetskap och missunnelse i samma mening!!! Haft app på båda mina elbilar och det är inte ett "ungdomsfenomen" eller nåt onödvändigt...herregud!!!

Det är helt toppen, min AE startar upp förvarmningen på 30 sek via appen, och är stabil till 100% och fungerar! Ge nu f....
Uten kunnskap ?. Jeg har hatt alle elbiler på markedet unntatt Tesla. Ampera-e hadde app som jeg ikke var imponert over. Klimaanlegget var umulig å få stabil temperatur på i sommer og tipset fra forhandleren var å sette det i manuell ! Dette har det vært skrevet mye om, så det må være en dårlig design. Bilen hadde stort batteri og det var vel det som gjorde den unik.. Har mer tro på Hyundai Kona når det gjelder byggekvalitet selv om den ligger langt bak de beste ...e-Golf og i3. Har også app i en hybrid BMW, men kan leve fint uten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA