Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skru av lane assist helt

Startet av Håkon77, onsdag 12. september 2018, klokken 03:11

« forrige - neste »

Håkon77

Den har sin egen bryter, men selv avslått så blir jeg ikke helt kvitt bilens innblanding i styringen. Det er ett symbol med ett grønt ratt i displayet som jeg har følelsen av er innblandet. Skulle helst sluppet at bilen drar i rattet hele tiden.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Bård Fjukstad

Bruker du adaptiv cruise-controll? Får det symbolet bare da.

Håkon77

Hmm, godt spørsmål. Synes den har involvert seg hele tiden, men det kan jo være at den er ekstremt sporfølsom.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Limodriver

På "rattmenyen" kan en skru av lane assist.

Håkon77

Har kommet til at lane assist kommer på ved bruk av cruise kontroll.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Limodriver

Min erfaring med lane assist er at den er veldig upålitelig.

Ved å prøve å la bilen selv korrigere innenfor vegoppmerkingen på vanlig 4-felts vei ville en enten truffet autovernet eller et kjøretøy i parallellt felt i løpet av noen få hundre meter.

Er det noen som oppfatter at lane assist har noen verdi i det hele tatt?


bno

Ingen verdi bare plagsomt. Trekker til sidene som om det var store djupe veispor. Nei alt som finnes opp er ikke optimalt og dette er en av disse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA