Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forhåndsprogrammering av klimaanlegg

Startet av Gålå, søndag 08. oktober 2017, klokken 06:51

« forrige - neste »

Gålå

Det blir kaldere utover og det kan være behov for forvarming av kupèen for oppstart. Min kunnskap tilsier at dette aktiveres hver gang "manuelt" enten via OnStar-appen, Key-Pass eller fjernkontrollen. I følge brukerhåndboken er innstillingen da slik som sist bilen ble slått av. Jeg skulle gjerne ha lagt inn forhåndsprogrammering, f.eks. kl 0600 mandag til fredag, og hatt mulighet til å stille inn hva jeg ønsker at skal aktivers. I mitt tilfelle kun varme i kupèen til definert temperatur, og ikke nødvendigvis både setevarme og utvendig lys i tillegg. Er det noen som har kunnskap om slike muligheter?

ElTorro


Ser ikke ut til at det er noen mulighet for dette. 

Derimot kan du unngå at lys kommer på hvis du ikke har lysbryteren i <Auto>-innstilling.
> Th!nk City 2010 mod. m/Litium ion batteri.  110.000 km pr. 01.01.2019.  Montert Webasto bensin.
> Nissan Leaf US 2015 mod
> Opel Ampera-e levert 14.06.17

Gålå

Jeg er klar over at estimert og oppgitt kjørelengde synliggjort på venstre side i displayet er avhengig av manger faktorer som kjørestil, temperatur, topografi etc. Det hadde likevel vært interessant å høre fra flere hvor stor oppgitt kjørelengde er ved fulladet batteri. Mitt estimat ligge nå på ca 300 km, altså langt lavere enn oppgitt 380 km etter amerikansk målenorm.

Tellus

Sitat fra: Gålå på onsdag 25. oktober 2017, klokken 17:52
Jeg er klar over at estimert og oppgitt kjørelengde synliggjort på venstre side i displayet er avhengig av manger faktorer som kjørestil, temperatur, topografi etc. Det hadde likevel vært interessant å høre fra flere hvor stor oppgitt kjørelengde er ved fulladet batteri. Mitt estimat ligge nå på ca 300 km, altså langt lavere enn oppgitt 380 km etter amerikansk målenorm.

Litt off Topic, men jeg regner med estimatet baserer seg på et antall korte turer. Ved korte turer går mye energi med til varme. For tiden ligger mitt snitt på over 1.9 kWh per mil. Over 20% av energien går med til varme. Blir så vidt over 30 mil rekkevidde for småkjøring. Rekkevidde ved langkjøring ville selvfølgelig blitt lengre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA