Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sjekkliste ved kjøp av brukt Model S gjennom Tesla.com

Startet av NapoleonBorntoparty, fredag 06. oktober 2017, klokken 13:44

« forrige - neste »

NapoleonBorntoparty

Hei,
jeg har forsøkt å finne erfaringer og sjekklister ved kjøp og levering av brukt tesla gjennom tesla.com, men har ikke funnet noe spesifikt til denne modellen og ved kjøp fra forhandler. Men jeg regner med at akkurat den problemstillingen vil bli mer aktuell fremover etter hvert som det blir flere brukte model S, også innbyttebiler hos forhandler.

Er det noen som har kjøpt brukt model S fra Tesla som kan dele sine erfaringer? Ønsker at denne tråden kun gjelder erfaringer med den modellen, fra forhandler, ikke private kjøp.

RazAquato

En slik du er på jakt etter?
Ikke nøsvendigvis for bruktbiler, men en generell sjekkliste er jo uansett grei å ha..

NapoleonBorntoparty

Hei,
takk for sjekklisten, men jeg tenkte mer spesifikt en sjekkliste basert på erfaringer ved kjøp av brukt model S gjennom Tesla. Det vil jo være forskjeller mellom ting man kan kreve utbedret ved henting av en splitter ny bil kontra en brukt, og det kan være erfaringer med en organisasjon som ikke er rigget for en så stor operasjon som de nå har som kan være greie å dele.

NapoleonBorntoparty

De første punkt sjekkliste ved akkurat denne situasjonen:
1. ta skjermbilde av annonsen på tesla.com, siden den forsvinner når man trykker kjøp, og det ikke står feks. km-stand i dokumentasjonen de sender etter å ha trykket kjøp.
2. sjekk blodtrykk hos lege. Om du har anlegg for høyt blodtrykk må du ikke finne på å kjøpe bruktbil av tesla.com.
3. har du tålmodighet herfra til månen? Ikke det nei? Da må du ikke kjøpe bruktbil fra tesla.com.

Nå har de gått over estimatene på hvor lang tid dette skulle ta. Det er i for seg greit, for det kan bety at de gjør en grundig jobb med å gå gjennom bilen og skifte nødvendige deler, slik at jeg får en bedre bil. Men de kommuniserer jo ikke i det hele tatt! Jeg ringer og ringer, men de tar ikke telefonen, og de ringer ikke opp igjen slik de sier. De svarer ikke på mail.

Akkurat nå angrer jeg på at jeg kjøpte bruktbil fra tesla.

NapoleonBorntoparty

Sist jeg snakket med Delivery i Drammen sa de at bilen gikk gjennom service og reparasjoner på Skøyen, og at de ikke kunne vite status, men at det ikke var slik at den bare stod på en parkeringsplass uten at det ble gjort noe med den.

I dag fortalte de at den nå har ankommet Drammen, og har blitt satt på venteliste for kontroll.. Det vil si at det faktisk ikke har blitt gjort noe som helst med den på de nå 8 ukene siden jeg kjøpte den! Og hele prosessen skulle ta 4-6 uker!

Vil oppdatere sjekklisten med:
skriv ned alt som blir sagt og spesielt det som blir lovet muntlig. Få med dato og navn på den som lover det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA