Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dårlig start på uka for Elbilhjelpen.no

Startet av elektrolux, onsdag 04. oktober 2017, klokken 21:36

« forrige - neste »

elektrolux

Først tvinger Wallbox oss til å øke prisene med nærmere 30% fra midnatt, så må jeg spandere rødvin på Peacock ( oppriktig vel bekomme) og tilslutt får jeg melding fra kona om at kommunen har vært på besøk og fjernet  forthauspynten vår. Nå er det et 3m bredt grått og ubrukt forthau der vi hadde potteplanter og juletrebelyst sykkel stående.  :-X
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på onsdag 04. oktober 2017, klokken 21:36
Først tvinger Wallbox oss til å øke prisene med nærmere 30% fra midnatt, så må jeg spandere rødvin på Peacock ( oppriktig vel bekomme) og tilslutt får jeg melding fra kona om at kommunen har vært på besøk og fjernet  forthauspynten vår. Nå er det et 3m bredt grått og ubrukt forthau der vi hadde potteplanter og juletrebelyst sykkel stående.  :-X

30%, det var da voldsomt? Hva foranledet det? Jeg måtte også øke prisene på ladestasjoner nå, men det holdt heldigvis med 3% ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Vi opererer med lavere påslag og plasserte Wallbox produktene prismessig mellom Ratio og Zaptec sine ladeløsninger og omtrent på tysk nivå.

Wallbox mener dette var for lavt, og krever at vi legger oss på et minstenivå som gjør Commander dyrere enn Zapchargeren.

Forstår tenkemåten, men tipper vi går fra å selge en Wallbox i uka til 1 i måneden med det nye nivået. Fortjenesten vår blir likevel den samme, men det går ut over kostnaden til kundene.

Hadde det ikke vært for at vi liker Wallbox sine eksisterende og ikke minst kommende produkter så godt som vi gjør ville vi ikke godtatt slik diktering.

Wallbox selv må se om dette er lurt. De vil ha flere forhandlere, og dermed større potensiale for salg, men kan også prise seg ut i et marked der kunden av natur er prisbevisst.

Kan jo bli et slags Bang Olufsen produkt som folk kjøper på design og funksjon og at høy pris faktisk fremmer lysten på det.

Uansett, er noen der ute i tenkeboksen økes ikke prisene før om ca. 1 time
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

jkirkebo

Skjønner. Heldigvis lar Viridian meg sette prisene selv :) Foretrekker å jobbe med lave marginer og høye volum, det gir bedre priser til kundene. En i uka for å ikke snakke om en pr. måned er jo null og niks, jeg pakket og sendte ut 30 EcoLite i dag. For tiden klarer de bare å levere meg 30 stk. annenhver uke men vi jobber med å få det opp til 30 i uka ;)

Det er Ratio som er storselgeren til privatmarkedet da skjønner jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Stemmer det, men vi tilbyr straks en annen prisgunstig ladestasjon fra Circontrol som med en måletrafo kan måle husets forbruk og tilegne resten til lading.

Kan selvfølgelig også gjøre det samme på en eksisterende ladekurs til de som trenger et ekstra uttak.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hemi

smart den siste der! noe nettverk for 2 biler mulighet og?

elektrolux

De tilbyr også en dobbel stasjon, men vi vil konsentrere oss om denne løsningen først. Det vil jo være mulig å montere 2 slike bokser der den ene har prioritet, og den andre gir resten til bil 2
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA