Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Soul i kræsj

Startet av Usikker, onsdag 04. oktober 2017, klokken 16:03

« forrige - neste »

hanche

#15
Sitat fra: Usikker på lørdag 24. mars 2018, klokken 13:55
140k.... helt vilt     Her er delelista m/priser
https://www.kiapartsnow.com/parts-list/2016-kia-soul-ev/front-bumper.html
Det er vanskelig å forstå ut fra prisene man finner der, ja. For eksempel vannpumpa, $461.04, hvordan blir det godt over 10000 NOK? Eller om man kjøper alt i avdelingen Fender & Hood Panel, (to skjermer og panser med tilbehør), så blir det i størrelseorden $600, som også ligger en god del under prisene jeg ble fortalt.

Nå er det snakk om mange berørte deler i mitt tilfelle, men jeg får det likevel ikke til å henge på greip. Men uansett, det er forsikringsselskapets avgjørelse, ikke min. Jeg blir sittende igjen med konsekvensen å kanskje måtte vente i måneder før jeg har bil igjen.

Tillegg, noen dager senere: Mysteriet er delvis løst: Deleprisene på 140000 er uten moms. Totalprisen på 210000 er inklusive moms, med arbeid og lakkering.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

EV85

Helt vilt uansett, er jo nesten kost på ny bil.

Mekanikerne må tjene godt hos Kia... ;)

hanche

Sitat fra: EV85 på tirsdag 27. mars 2018, klokken 08:47
Helt vilt uansett, er jo nesten kost på ny bil.

Mekanikerne må tjene godt hos Kia... ;)
Vilt er det, men arbeidet skulle bare komme på rundt 20000. Med eller uten moms, litt usikker på det. Det er deleprisene som er hinsides enhver fornuft.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Usikker

Med 140k i deler for å fikse fronten.... da kan jo resten av bilen selges i deler og finansiere 2 nye biler
Skulle vært litt artig hørt med en forhandler..;. hva koster støtfanger + panser bare for å sjekke litt
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

elektrolux

#19
En Kia Soul eier fortalte meg at ladekladden til bilen kostet 14 000 kr. Den har noe fancy grafikk, men stemmer dette betyr det økonomisk ruin å drifte en Kia Soul

Beklager. Det var ladekladden til Hyundai jeg tenkte på. Den har Iphone aktig front, og artig grafikk som viser tilstand. Likevel ingenting av reell nytteverdi, og prisen er hinsides all fornuft. Kan f.eks få en høy ytelse datamaskin for den prisen, eller en fungerende classic elbil. ???
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Kristian O

Sitat fra: elektrolux på onsdag 28. mars 2018, klokken 07:58
En Kia Soul eier fortalte meg at ladekladden til bilen kostet 14 000 kr. Den har noe fancy grafikk, men stemmer dette betyr det økonomisk ruin å drifte en Kia Soul
Har man IQ som overstiger kroppstemperaturen sjekker man andre alternativ om man må ha ny ladekladd. 14000 er horribelt, og den «fancy grafikken» er 3 lysdioder.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

hanche

Sitat fra: Usikker på tirsdag 27. mars 2018, klokken 23:16
Med 140k i deler for å fikse fronten.... da kan jo resten av bilen selges i deler og finansiere 2 nye biler
Skulle vært litt artig hørt med en forhandler..;. hva koster støtfanger + panser bare for å sjekke litt
Vel, forsikringsselskapet forteller at bilen vil bli lagt ut for salg så snart papirarbeidet er gjort og de har overtatt bilen. Bare godkjente bilopphuggere/verksteder får by, men det er slett ikke utenkelig at noen vil bygge den opp igjen. Og det kunne de sikkert tjene litt på. Bilen var strøken, bare med en overfladisk ripe i en bakdør og et par-tre små lakkskader fra steinsprut. Og en nokså ubetydelig skade på interiøret.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

hanche

Jeg sparker liv i denne gamle tråden fordi jeg oppdaget at den gamle bilen min, som jeg trodde var kondemnert etter at jeg kolliderte med den, er tilbake på veien igjen. Og der har den faktisk vært siden juni 2018, bare om lag tre måneder etter at den ble avregistrert. Det gleder meg, for det virket så utrolig dumt å skrote en bil etter såpass moderate skader som den hadde.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Usikker

Er vel en "oppkjøper" som har fått tak på flere og bygd ihop noe som virker  :-)  :+1:
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA