Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har noen fått utlevert bil med APH3?

Startet av geear, tirsdag 03. oktober 2017, klokken 13:58

« forrige - neste »

steam

Sitat fra: Jeronan på onsdag 04. oktober 2017, klokken 14:28
Sitat fra: Tesley på onsdag 04. oktober 2017, klokken 11:49
Nei, det er ikke nytt. Kom med AP2 for ett år siden.

Hmm, I didn't see it on the 2017 inventory car in the showroom last Saturday. That was a Model S 2017 model.

Da har du sikkert bare sett feil. Alle biler siden sent-oktober 2016 har tre kamera foran
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Jeronan

#16
What I meant is. I only saw one triangle bracket sensor in the windshield. Like this:


While the other Model S I saw in the street had a much wider section in the top windscreen with two of those triangle bracket sensors next to eachother.  I had not seen that before and only recently read about some Model X being delivered with those.

I don't mean the wider triangle bracket with three camera's shown on the autopilot site:
https://www.tesla.com/no_NO/autopilot?redirect=no
That is a wide triangular bracket with three cameras like you say.

This model S I saw looked brandnew and had clearly visible two separated triangular brackets next to eachother in the windshield. I had not seen that before.

EDIT: Here I finally found a link to this new system:
https://electrek.co/2016/07/18/tesla-model-x-dual-front-facing-camera-housing-autopilot-2-0/

So far only reported on new Model X deliveries, but I have now seen a Model S with it.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Tesley

Du mener vel ikke denne typen?



Bildet du har lagt ved er AP1, mens bildet jeg har over er AP2.

Dual Camera som i linken har jeg ikke sett utenom noen få Model X.
S75D - bekreftet 20. august

Jeronan

#18
Yes I know that is AP1, it was just an example of the triangle bracket and that I now saw a brandnew Model S with two of those AP1 like triangle brackets next to eachother.

The one you show, is the single wide triangle bracket with three cameras.

Click on that last link I pasted and see that picture about what I mean. That is something new I had not see before until now.
EDIT: Managed to copy the picture to link it now:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Tesley

Uansett, to kameraer er utdatert. Linken din er fra juli 2016. :)
S75D - bekreftet 20. august

Jeronan

#20
I have seen newer pictures. Couldn't find it.

It's really a maze in how many different sensor array setups are around now. :(

This Model S looked brandnew, with new facelift and never saw that dual camera setup before.

So it was only temporary and very few that were delivered like that then.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

geear

Min ligger fortsatt med APH2, men Delivery sier at alle biler som blir produsert nå får den nye hardwaren.

Red_Harvest

Får min i slutten av denne måneden. Står oppført med APH3 i specs.

kaaos

Sitat fra: Red_Harvest på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 09:27
Får min i slutten av denne måneden. Står oppført med APH3 i specs.

Samme her, 19 okt - 2 november. Reiner med den kom med Tamesis i natt.
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

Tai

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

smurf

Det står ikke i noe dokument, men logg inn på MyTesla, kopier URL fra 'Viec Spec' og lim inn på options.teslastuff.net så ser du kodene
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

leafolainen

Er det noen synlige forskjeller mellom APH2 og APH3? Med andre ord; er det mulig å sjekke hva man har fått ved overlevering?


Sent from my iPhone using Tapatalk

CaZpaH

Sitat fra: leafolainen på onsdag 11. oktober 2017, klokken 08:11
Er det noen synlige forskjeller mellom APH2 og APH3? Med andre ord; er det mulig å sjekke hva man har fått ved overlevering?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Slik jeg har forstått oppdateringen så det snakk om endringer i ledningene. Så med mindre du åpner trekket og sjekker ledningene til autopilot så vil jeg si nei, ingen andre synlige forskjeller annet enn at det står APH3 i optionslista.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

mthoring

En av endringene ser ut til å være ny radar.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

chaglen

2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA