Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har noen fått utlevert bil med APH3?

Startet av geear, tirsdag 03. oktober 2017, klokken 13:58

« forrige - neste »

geear

En periode var det noen som rapporterte om at bilene deres fikk endret autopilotkode fra APH2 til APH3. Dette har det vært gjengs oppfatning at har vært autopilot 2 og autopilot 2.5 hardware. Min bil er i produksjon nå, og har IKKE fått endret til APH3. Nå har det også dukket opp en vanvittig mengde med inventory-biler, og selv om jeg ikke har gått gjennom alle der, så har alle APH2. TMX med VIN fra 64xxx til 67xxx.

Ser også på TMC at det er noen som mener at det kommer en større oppdatering på Model X produsert fra 21. oktober: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/seems-there-are-big-changes-coming-with-vehicles-produced-after-october-21.96640/

From the part catalogue ("October 21, 2017 through Current Production", previous was - "October 14, 2016 through Current Production"):
- New part number for the MCU (same part for S and X now.)
- New part number for front lights.
- Automatic circuit breakers for the 12V system.
- Redundant power for servo.
- Double the cables for the radar, primary and secondary, perhaps a second redundant radar is coming?
- Secondary Autopilot ECU. 2 AP ECU, or perhaps just redundant power supply? 30A and 10A.


Ser at noen der inne sier at Musk også har sagt at det skulle komme en oppdatering etter 12-18 måneder, og det passer jo godt.

Designer man ny X nå så er det APH3 som kommer opp.

Tesley

Det ble vel konkludert med at datoen var feil? At det skulle være 21. august i stedet for oktober.

Men usikker på hva det faktisk endte opp med.
S75D - bekreftet 20. august

Somni

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

geear

Sitat fra: Tesley på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 14:03
Det ble vel konkludert med at datoen var feil? At det skulle være 21. august i stedet for oktober.

Men usikker på hva det faktisk endte opp med.
Mulig jeg gikk glipp av noe, men for meg så det ut som at noen konkluderte med det basert på at det var hele to måneder til endringen skulle inntreffe. Syns nå ikke det var så om de publiserer partendringer internt i systemene sine bittelitt i forkant.

Tesley

Se denne tråden for mer info.

https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34839.75.html

Cookie Monster har tilgang til delene, og så at datoen ble oppdatert.
S75D - bekreftet 20. august

Kubiskisk

Når jeg var å bestilte vår X (24. august) spurte jeg om det med autopilot og versjoner (ap1 vs ap2) og ble da fortalt om en kommende oppdatering med tilsvarende innhold som referert til i første innlegg, husker dog ikke noe om lyktene. Vår vil skulle vistnok inneholde denne oppdateringen, den har APH3 i URLen. Aner ikke hvor i løypa vår bil er, ingen oppdateringer etter bekreftelse i august.
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

steam

Min bil har fortsatt APH3 i 'View Spec', men utlevering er ikke før om 3-4 uker
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

CaZpaH

Min X75D har VIN 67xxx og har fortsatt APH2 i View Spec.

Skal være ferdig produsert også, men ikke fått endret status i MyTesla med rett dato enda. Mangler også "Oppgradert Autopilot" som jeg endret etter låst design (og som selgeren ringte meg opp igjen og verifiserte før han fikk lagt det inn). Så kan jo potensielt endre seg etterhvert.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Trond Strømberg

Min X75 med VIN 069XXX oppgis med følgende:

APF1 Autopilot Firmware 2.0 Enhanced
APH3

Bestilt og bekreftet 01.09 - Lev. des/Jan.
TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

JTB

Min x100 inventory med vin 063624 har denne koden som jeg antar er APH3: 2CAPH3
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Tesley

2C er bare skilletegn i linken (egentlig &2C). Så ja, du har APH3.
S75D - bekreftet 20. august

Jeronan

I think I might have seen a Model S yesterday in Oslo with APH3? if one of the changes is the dual camera setup in the windshield?  I hadn't seen that one before on the Tesla Model S cars. Only single camera setups.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Tesley

Nei, det er ikke nytt. Kom med AP2 for ett år siden.
S75D - bekreftet 20. august

TeslaModelX

Ser ikke helt logikken i bestillinger og APH3?
Dersom man har bestilt alt av ekstra utstyr med tanke på AP, hvorfor har noen da ikke fått APH3 til tross for at de har gjort bestillinger etter andre som faktisk har fått APH3?

Jeronan

Sitat fra: Tesley på onsdag 04. oktober 2017, klokken 11:49
Nei, det er ikke nytt. Kom med AP2 for ett år siden.

Hmm, I didn't see it on the 2017 inventory car in the showroom last Saturday. That was a Model S 2017 model.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA