Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får Model S og X Intel-basert MCU slik som Model 3?

Startet av MrBacardi, mandag 02. oktober 2017, klokken 21:17

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: olavxxx på onsdag 14. mars 2018, klokken 23:20
Sitat fra: Vhagar på onsdag 14. mars 2018, klokken 21:29
Hva kan vi spekulere at en oppgradering vil koste for oss med den nå utdaterte utgaven?
650.000-1.200.000kr

Gjetter på noe mer edruelige 40-50.000,-

Mener MCU bytte koster rundt 40.000,- fra gammel til gammel.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Jeronan

Just hoping my MCU will die soon then, so I can get it replaced with the new one under warranty.  :P  :D
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

MrBacardi

Sitat fra: Mats S. på onsdag 14. mars 2018, klokken 20:41
Wow, da håper jeg virkerlig Xen min kommer med den nye oppgraderte MCUen. Med levering i juni vil det vel være litt rart om den ikke gjør det.

Leveringstidspunktet er irrelevant, det er produksjonsdatoen som er interessant. Det snakkes på TMC-forumet om at byttet i produksjonslinjen skjedde helt i slutten av februar/begynnelsen av mars.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

E_S

Min bil skal inn for bytte av MCU, men har ikke fått noen time ennå, da de ikke hadde fått delen og ikke aner når de får den inn heller. Får håpe at når den endelig kommer, er det den nye.. :D
:)

keepitsimple

Sitat fra: E_S på torsdag 15. mars 2018, klokken 10:13
Min bil skal inn for bytte av MCU, men har ikke fått noen time ennå, da de ikke hadde fått delen og ikke aner når de får den inn heller. Får håpe at når den endelig kommer, er det den nye.. :D
Hva kostet det?
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

geear

Plager den eksisterende dere?

Med unntak av ubrukelig browser (treg og dårlig støtte, skulle taklet Youtube etc.) har jeg ingen problemer med min.

DagfinnN

Kjekt å ha etter min mening. Utover det virker bilen like godt. Ikke avgjørende om skjermen responderer på ett tidel i stedet for et halv sekund.
Browsing er håpløst, men uansett ikke lurt å gjøre når man kjører. Står man i ro, bruker jeg mobilen til det uansett.
Off topic: Irriterer meg mer at skiltlesning ennå ikke har kommet tilbake. Men det kommer vel.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Mats S.

Sitat fra: MrBacardi på torsdag 15. mars 2018, klokken 10:02
Leveringstidspunktet er irrelevant, det er produksjonsdatoen som er interessant. Det snakkes på TMC-forumet om at byttet i produksjonslinjen skjedde helt i slutten av februar/begynnelsen av mars.
De har vel ikke begynt å produsere den ennå, så da burde det vel være 100% sikkert da regner jeg med, med mindre man kan risikere at de plugger inn gammel hardware for å kvitte seg med gamle deler på lager.

Jeronan

People shouldn't be too hung up on this new UMC.

Fact is, the NVidia Tegra 3 is a very capable SoC that should easily be able to handle the current functions in the Tesla.
It's just sloppy coding on Tesla's behalf and it has nothing to do with the Tegra 3.

People are also reporting now, that the UMC has much improved responsiveness with the latest 2018.10.x update.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

o.b.lix

Sitat fra: gr på torsdag 15. mars 2018, klokken 11:12
Plager den eksisterende dere?

Med unntak av ubrukelig browser (treg og dårlig støtte, skulle taklet Youtube etc.) har jeg ingen problemer med min.

Den er så treg at om jeg har ofte ringt til folk i vanvare fordi jeg trykte på en annen meny, men før kommandoen når frem har der kommet fram ny meny og bilen tror da at du trykte på ny meny, f. eks.  telefonmeny.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Boomerang

Måtte ut i bilen og sammenligne skjermen i vår 2013-modell med videoen av den nye. Jeg har rett og slett aldri lagt merke til at vår var treig, men det var jo en viss forskjell ja.
Men det har aldri plaget meg og kommer nok ikke til å gjøre det.  :D

Kito2380

Må ærligtalt si det er irriterende å ha bestilt bilen en mnd for tidlig.
Jeg bestilte i desember. Da er det kjipt å tenke på at de som bestilte i januar vil få denne oppdateringen.
At jeg skal betale samme summen for bilen, uten denne oppgraderingen, som de som bestilte i januar.
Har nesten lyst å avbestille hele bilen.
Greit nok, det vil alltid komme oppdateringer, men denne oppdateringen er ganske stor slik jeg ser det.

cstromme

Sitat fra: Kito2380 på torsdag 15. mars 2018, klokken 20:19
Må ærligtalt si det er irriterende å ha bestilt bilen en mnd for tidlig.
Jeg bestilte i desember. Da er det kjipt å tenke på at de som bestilte i januar vil få denne oppdateringen.
At jeg skal betale samme summen for bilen, uten denne oppgraderingen, som de som bestilte i januar.
Har nesten lyst å avbestille hele bilen.
Greit nok, det vil alltid komme oppdateringer, men denne oppdateringen er ganske stor slik jeg ser det.

Og de som bestiller denne måneden får noe annet nytt. Sånn har det alltid vært med Tesla, og sånn kommer det nok alltid til å være. Du får det mye bedre hvis du bare lar være å irritere deg over dette, og heller sette pris på at du får det du har bestilt.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Jeronan

Sitat fra: Kito2380 på torsdag 15. mars 2018, klokken 20:19
Må ærligtalt si det er irriterende å ha bestilt bilen en mnd for tidlig.
Jeg bestilte i desember. Da er det kjipt å tenke på at de som bestilte i januar vil få denne oppdateringen.
At jeg skal betale samme summen for bilen, uten denne oppgraderingen, som de som bestilte i januar.
Har nesten lyst å avbestille hele bilen.
Greit nok, det vil alltid komme oppdateringer, men denne oppdateringen er ganske stor slik jeg ser det.

The MCU with Tegra3 works perfectly fine. I have no issues whatsoever.

It's only the browser that is practically useless, which I never use anyway.

So don't fret much about it. You will enjoy the car, which you bought to drive and not to browse the internet.  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA