Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler

Startet av Tesley, mandag 02. oktober 2017, klokken 21:10

« forrige - neste »

Simmelim

Kan du ta et bilde av dine lykter? Jeg er har blitt usikker på om jeg faktisk har de jeg også! Har ikke valg i menyen heller. Burde vel strengt tatt kjørt opp til tesla og spurt de!

sjokomelk

Sitat fra: Simmelim på torsdag 07. desember 2017, klokken 09:53
Kan du ta et bilde av dine lykter? Jeg er har blitt usikker på om jeg faktisk har de jeg også! Har ikke valg i menyen heller. Burde vel strengt tatt kjørt opp til tesla og spurt de!
Nok en gang - Les hele tråden. Begynn f.eks. på første siden. Der er det utfyllende info og bilder.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Simmelim

#152
slettet

tibber73

Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Simmelim

Det har jeg sett på c-antall ganger. Det er fra en Model s, og ja før alle hover seg på kommentaren om at lysene nok er like så vil jeg gjerne se et bilde av en Model x uten lysene så jeg kan sammenlikne med min. Ikke et veldig vanskelig spørsmål og ikke rettet til alle dere andre som svarer på vegne av han jeg spurte spørsmålet

jokke

I dag hadde jeg plutselig adaptive headlights i vehicle menyen. Tesla service ordnet opp OTA  :+1:

sfinxern

Sitat fra: Simmelim på torsdag 07. desember 2017, klokken 13:33
Det har jeg sett på c-antall ganger. Det er fra en Model s, og ja før alle hover seg på kommentaren om at lysene nok er like så vil jeg gjerne se et bilde av en Model x uten lysene så jeg kan sammenlikne med min. Ikke et veldig vanskelig spørsmål og ikke rettet til alle dere andre som svarer på vegne av han jeg spurte spørsmålet

Se øverst side 9.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

Kan vel oppdatere her jeg og med at min TMS som ble hentet ut mandag denne uken (4.desember) hadde adaptive lykter og funksjonen under innstillinger i menyen :+1:. Jeg har ikke premium pakken.

Men kan ikke se at det har noen effekt enda, dvs at de ikke slår seg på i det hele tatt. Noen sier at det har noe med AP software å gjøre og at dette vil komme på nyåret. Så får vi se ;).
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

jokke

Snakket med service nå, lyktene og menyen er på plass men det virker ikke. Skal inn med den i slutten av januar.

geear

Sitat fra: jokke på torsdag 07. desember 2017, klokken 14:04
I dag hadde jeg plutselig adaptive headlights i vehicle menyen. Tesla service ordnet opp OTA  :+1:
Fra TMC-forumet:

Settings -> Vehicle -> it will be to the right of "Headlights on Park"

If you have the right lights but no setting, then you need to do the following:

1. Have Tesla Engineering (just call customer support) enable the "curved lighting" option in your vehicle profile in their database

2. They will then push an OTA (not a firmware patch) to your car which will enable the setting

3. Take your car to the local SC and have them run a tool box body controller update

jokke

Sitat fra: gr på torsdag 07. desember 2017, klokken 19:59
Sitat fra: jokke på torsdag 07. desember 2017, klokken 14:04
I dag hadde jeg plutselig adaptive headlights i vehicle menyen. Tesla service ordnet opp OTA  :+1:
Fra TMC-forumet:

Settings -> Vehicle -> it will be to the right of "Headlights on Park"

If you have the right lights but no setting, then you need to do the following:

1. Have Tesla Engineering (just call customer support) enable the "curved lighting" option in your vehicle profile in their database

2. They will then push an OTA (not a firmware patch) to your car which will enable the setting

3. Take your car to the local SC and have them run a tool box body controller update

Se der ja  :+1:

sfinxern

Sitat fra: jokke på torsdag 07. desember 2017, klokken 14:58
Snakket med service nå, lyktene og menyen er på plass men det virker ikke. Skal inn med den i slutten av januar.

Sa de noe mer? For det er jo veeeeldig mange som har disse lyktene og funksjonen i menyen uten at lyktene bruker adaptive funksjonen.

Jeg hørte det var snakk om en software release som skulle komme over nyttår?

Og for å spørre litt annerledes:

Er det noen som har ny MX / MS med adaptive lykter som fungerer??
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

olvi


RazAquato

SitatGjenstår bare å få byttet baksetet nå så er bilen ferdig bygget

sjokomelk

Jeg tenkte jeg skulle se hvilke lys som lyser opp på bilen min når jeg svinger på rattet, og fant meg et stort butikkvindu jeg kunne speile fronten i. Og da ser jeg at det er faktisk en eller flere av diodene øverst i hovedlykta som lyser opp når jeg vrir på rattet. Det lyser ingenting nede ved tåkelysene.
Nå er jeg bare konfus :o
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA