Skrevet av Emne: Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler  (Lest 12762 ganger)

gr

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler
« Svar #150 på: tirsdag 05. desember 2017, klokken 20:34 »
Hvis du hadde giddet å lese hva tråden omhandler så hadde du funnet ut det, se første innlegg i tråden.
VW e-Golf
BMW X5
Tesla Model X (Utlevert lørdag 25. nov., fra Grand Sapphire)

Reservert TM3 og venteliste på Kia Niro.

Jonce

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #151 på: onsdag 06. desember 2017, klokken 14:24 »
Min ble bekreftet 15.8 og ble levert uten adaptive lamper. Anmerket det når jeg hentet bilen og det skulle fikses. Dro så innom rud en uke senere og de bekreftet det og satt opp en time til å få det skiftet + noe annet

Ble oppringt fra rud idag hvor de mente bilen min var bestilt uten lampene og de kunne ikke skifte dem da. Sa at det var standard nå, hvor hun sa at jeg hadde bestilt bilen før det ble det. Hun bekreftet at det ble standard i slutten av juli. Sa da at jeg bestilte bilen 15 august.. da ble det stille i andre enden og hun måtte sjekke opp litt mer og ringe meg tilbake.....

Frisco

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #152 på: torsdag 07. desember 2017, klokken 08:59 »
Bekreftet min 03.09, hentet i Drammen i går, den var selvfølgelig uten.

Nevnte det pent ved utleveringen. Den ellers så fantastiske delivery-jenten ble plutselig stille og forsvant på bakrommet for å komme ut med en teknikker (antar det er det som het mekaniker i gamle dager). Han forsøkte i 3 minutter å overtale meg til at jeg hadde angel-eyes [sitat] akkuratt som på BMW [sitat slutt]. Jeg ble littt paff, så det bare ramlet ut av meg at jeg var litt usikker på om han forsøkte å dra meg i beinet eller om han faktisk ikke hadde peil på hva han snakket om. Så kjørte jeg litt opplæring i 5 minutter på adaptive kurvelys er, fortalte når det ble standard osv. Det ordnet seg iaf (tror jeg), jenten tok bilder og skulle notere ned.

Jeg setter noen øl på at de er fullstendig klar over dette. Med mindre kunden nevner noe er det kostnader spart og mindre trøkk på service. Men sitter igjen med en litt sur følelse når noen har forsøkt å ta innersvingen på meg. Som jeg sa til teknikeren: "Don't bullshit a bullshiter"  ;D

EDIT: har ikke software tilvalget heller.
« Siste redigering: torsdag 07. desember 2017, klokken 09:02 av Frisco »
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

Simmelim

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #153 på: torsdag 07. desember 2017, klokken 09:53 »
Kan du ta et bilde av dine lykter? Jeg er har blitt usikker på om jeg faktisk har de jeg også! Har ikke valg i menyen heller. Burde vel strengt tatt kjørt opp til tesla og spurt de!

sjokomelk

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #154 på: torsdag 07. desember 2017, klokken 11:34 »
Kan du ta et bilde av dine lykter? Jeg er har blitt usikker på om jeg faktisk har de jeg også! Har ikke valg i menyen heller. Burde vel strengt tatt kjørt opp til tesla og spurt de!
Nok en gang - Les hele tråden. Begynn f.eks. på første siden. Der er det utfyllende info og bilder.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

Simmelim

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #155 på: torsdag 07. desember 2017, klokken 12:08 »
Jeg har lest alt, din nedlatende idiot. Jeg spør om et bilde for å kunne sammenlikne med mine lykter, så ikke bland deg inn :)

viffer

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #156 på: torsdag 07. desember 2017, klokken 12:49 »
Merkelig humør på folk i dag  ;D
Det ligger jo et bilde på den første posten:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=35924.msg617981#msg617981
Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, bekreftet 02.10.2017, ferdig produsert 28.10.2017, transport til havn 28.10.2017, lastet på et skip 11.11.2017, Zeebrugge 20.11.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00
Nissan Leaf Tekna, 26.03.2014

Simmelim

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #157 på: torsdag 07. desember 2017, klokken 13:33 »
Det har jeg sett på c-antall ganger. Det er fra en Model s, og ja før alle hover seg på kommentaren om at lysene nok er like så vil jeg gjerne se et bilde av en Model x uten lysene så jeg kan sammenlikne med min. Ikke et veldig vanskelig spørsmål og ikke rettet til alle dere andre som svarer på vegne av han jeg spurte spørsmålet

jokke

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #158 på: torsdag 07. desember 2017, klokken 14:04 »
I dag hadde jeg plutselig adaptive headlights i vehicle menyen. Tesla service ordnet opp OTA  :+1:

sfinxern

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #159 på: torsdag 07. desember 2017, klokken 14:26 »
Det har jeg sett på c-antall ganger. Det er fra en Model s, og ja før alle hover seg på kommentaren om at lysene nok er like så vil jeg gjerne se et bilde av en Model x uten lysene så jeg kan sammenlikne med min. Ikke et veldig vanskelig spørsmål og ikke rettet til alle dere andre som svarer på vegne av han jeg spurte spørsmålet

Se øverst side 9.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #160 på: torsdag 07. desember 2017, klokken 14:28 »
Kan vel oppdatere her jeg og med at min TMS som ble hentet ut mandag denne uken (4.desember) hadde adaptive lykter og funksjonen under innstillinger i menyen :+1:. Jeg har ikke premium pakken.

Men kan ikke se at det har noen effekt enda, dvs at de ikke slår seg på i det hele tatt. Noen sier at det har noe med AP software å gjøre og at dette vil komme på nyåret. Så får vi se ;).
2017 Tesla Model S 75D

jokke

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #161 på: torsdag 07. desember 2017, klokken 14:58 »
Snakket med service nå, lyktene og menyen er på plass men det virker ikke. Skal inn med den i slutten av januar.

gr

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #162 på: torsdag 07. desember 2017, klokken 19:59 »
I dag hadde jeg plutselig adaptive headlights i vehicle menyen. Tesla service ordnet opp OTA  :+1:
Fra TMC-forumet:

Settings -> Vehicle -> it will be to the right of "Headlights on Park"

If you have the right lights but no setting, then you need to do the following:

1. Have Tesla Engineering (just call customer support) enable the "curved lighting" option in your vehicle profile in their database

2. They will then push an OTA (not a firmware patch) to your car which will enable the setting

3. Take your car to the local SC and have them run a tool box body controller update
VW e-Golf
BMW X5
Tesla Model X (Utlevert lørdag 25. nov., fra Grand Sapphire)

Reservert TM3 og venteliste på Kia Niro.

jokke

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #163 på: fredag 08. desember 2017, klokken 07:13 »
Fra TMC-forumet:

Settings -> Vehicle -> it will be to the right of "Headlights on Park"

If you have the right lights but no setting, then you need to do the following:

1. Have Tesla Engineering (just call customer support) enable the "curved lighting" option in your vehicle profile in their database

2. They will then push an OTA (not a firmware patch) to your car which will enable the setting

3. Take your car to the local SC and have them run a tool box body controller update

Se der ja  :+1:

sfinxern

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #164 på: fredag 08. desember 2017, klokken 09:07 »
Snakket med service nå, lyktene og menyen er på plass men det virker ikke. Skal inn med den i slutten av januar.

Sa de noe mer? For det er jo veeeeldig mange som har disse lyktene og funksjonen i menyen uten at lyktene bruker adaptive funksjonen.

Jeg hørte det var snakk om en software release som skulle komme over nyttår?

Og for å spørre litt annerledes:

Er det noen som har ny MX / MS med adaptive lykter som fungerer??
2017 Tesla Model S 75D